2023-12-29, 08:56
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
självklart lär det vara solidariskt ansvar. Har själv varit ute på krogen med sällskap, har någon "glömt" betala innan de gick fick vi andra som var kvar såklart snällt pyttsa för den personen. Något annat borde vara otänkbart.

Det vore intressant att se rättsfall angående detta. Särskilt från prejudicerande instans.

Ja, om inte solidariskt betalningsansvar gäller så kan ju sällskap sätta det i system att agera såsom de gjorde i Malmö. Det blir helt orimligt. Restauranger kommer då börja kräva förskottsbetalning.
Citera
2023-12-29, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Barnen va fullt medvetna om vad dom skulle göra, om 20 år gör dessa barn samma sak med sina barn.
Här varit så i alla tider...
Nja dom små barnen kan inte anklagas, det är aldrig barnens fel och de små visste knappast. Det måste vara målsmannens ansvar för de minderåriga barnen. Men alla de vuxna skall ju faktiskt stå anklagade för de gjort. Inte komma med ngn hittepå ursäkt om att ett företag skulle ta notan.
Citera
2023-12-29, 09:05
Medlem
Imnshos avatar
Tror det blir ganska dyr nota ändå för gratisätarna. Det var troligen sista julen som firades med knäskålar.

I Malmö är det väl ganska billigt att köpa ett kontrakt.

Ziggisar har väl inte större värde än judar bland rättrådiga shariamuslimer.
Citera
2023-12-29, 09:24
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Har restaurangen fått betalt som utlovats?

Inte sett nåt i media om det så jag säger nej och är nån förvånad ens?
Citera
2023-12-29, 09:28
Medlem
Z-folket hälsar och tackar naturligtvis samhällets ”goda” humanister att romregistret uppmärksammades så stort och därefter raderades.

Det är ju naturligtvis mycket viktigare att på humanistiskt manér verka för allas lika värde än att se specifika problem realistiskt.

Bedrövligt, faktiskt.

En vän till mig bodde för länge sedan i ett hyreshus i samma trappuppgång som zigenare.
Det var fler än EN gång han hittade z-barn på sin balkong. De hade klättrat dit likt apor. Oklart i vilket syfte, då han alltid hade sin balkongdörr stängd.

Jag brukar säga så här när diskussionen kommer upp ibland, det finns naturligtvis en lång historia som ligger till grund till zigenares dåliga rykte.
Det var inte bättre förr och det är precis lika illa nu. Ingen har dessa fördomar om norrmän, finnar eller danskar. Ganska solklart varför. Sug på den, humanist.
Citera
2023-12-29, 09:29
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Absolut inte normalt förfarande med fakturering vid företagsfester på restaurang.

Vad kan jag säga annat än att vi har helt olika erfarenheter. Men jag är helt säker på vilket upplägg revisorn föredrar i alla fall.
Citera
2023-12-29, 09:46
Medlem
Prokloss avatar
Går att läsa i dagens expressen:

”Mannen som tog springnotan på restaurang Atmosfär i Malmö är dömd för 87 bedrägerier, rapporterar Sydsvenskan.
Sex gånger har han dömts till fängelse.
Notan på drygt 82 000 kronor efter restaurangbesöket är ännu inte betald.”

Och chansen att de får betalt är överhängande liten
Citera
2023-12-29, 09:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Fick tips i PM, här är en till zigenare som var med på partyt!
https://gofile.io/d/Wi3DN6

Själv klart förre kommer inte hennes namn på Ratsit.
Citera
2023-12-29, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tashkent
Verklig huvudman tycks inte vara anmält fullt ut så man kan inte se övriga ägare.

Revisorn har albansktklingande namn. Kan det vara från dennes klan som besökarna kom?

Verklig huvudman verkar vara:
H*nrik R*gnér 50-75%
Kat* Wibro* 25-50%

Så albanen sitter nog bara i styrelsen utan att vara delägare.

https://www.bolagsfakta.se/556517478...far_Aktiebolag
Citera
2023-12-29, 09:50
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Det är episkt med filmen där Idiotkyparen serverar champagne

Zigenaren börjar tacka ssin familj söner och döttrar samtidigt som idiotkyparen häller upp.

Idiotkyparen troligen in i köket. Hahaha sag ni zigenarna beställer helpavor champagne. Helt otroligt med sa framgangsrika människor. De är visst i byggbranschen.
Finns sa mycket rasister som hävdar att zigenare stjäl, det stämmer ju inte.

Och pga denna mentalitet föraktar jag denna ssvenska idiotkypare. Vilken idiot.

Dessa zigenare har jag dock respekt för de gör bara sitt jobb
Citera
2023-12-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Går att läsa i dagens expressen:

”Mannen som tog springnotan på restaurang Atmosfär i Malmö är dömd för 87 bedrägerier, rapporterar Sydsvenskan.
Sex gånger har han dömts till fängelse.
Notan på drygt 82 000 kronor efter restaurangbesöket är ännu inte betald.”

Och chansen att de får betalt är överhängande liten
Och där förstår man varför three strikes lagar skapades. Liknande behövs här. T.ex varje gång man döms till 2 månader eller mera så borde straffet dubbleras. Vid femte brott så får man livstids förvaring.
Citera
2023-12-29, 09:56
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
här beskrivs ägarna till restauranten

https://ng.se/artiklar/nya-tider-pa-atmosfar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem