Citat:
Ursprungligen postat av
fc2
Sökte snabbt men hitta inte det jag sökte.... Frågan lyder hur snål kan man som människa/privatperson för att spara in några kronor i vardagen? Och vad gör folk för att tjäna några kronor här, några kronor där för att dryga ut kassan?
Själv smakar jag pant, kollar extrapriser i affärerna försöker planera mina inköp efter det, samt kör en del skrot som mest 18,000 på en månad gav skroten

Om du inte redan har det så är ett bra tipps att skaffa sig en partner eller flytta ihop med en kompis.
Om du inte har emot att äta vegetarisk mat så kan jag rekommendera portionen under tian idag är det säkert under tjugan med tanke på inflationen. När vi tröttnat på vegetariskt slänger vi ner bacon eller köttfärs i vissa recepten.
https://www.adlibris.com/se/bok/port...0aAs5gEALw_wcB
Vara strukturerad när du storhandlar kolla igenom recepten köp exakt vad som står i dom plus saker till frukost.
För att orka måste man få unna sig inågon gång i månaden får man gå på en fin restaurang, utflykt eller kulturellt. Annars kommer du inte orka om du inte har ett starkt psyke.
Är själv ganska bra på att spara efter mina förutsättningar. Lyckades spara 200 k/år på en vanlig knegarlön plus ob och några extrapass.