2023-12-28, 20:17
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Sökte snabbt men hitta inte det jag sökte.... Frågan lyder hur snål kan man som människa/privatperson för att spara in några kronor i vardagen? Och vad gör folk för att tjäna några kronor här, några kronor där för att dryga ut kassan?

Själv smakar jag pant, kollar extrapriser i affärerna försöker planera mina inköp efter det, samt kör en del skrot som mest 18,000 på en månad gav skroten

Om du inte redan har det så är ett bra tipps att skaffa sig en partner eller flytta ihop med en kompis.

Om du inte har emot att äta vegetarisk mat så kan jag rekommendera portionen under tian idag är det säkert under tjugan med tanke på inflationen. När vi tröttnat på vegetariskt slänger vi ner bacon eller köttfärs i vissa recepten.

https://www.adlibris.com/se/bok/port...0aAs5gEALw_wcB

Vara strukturerad när du storhandlar kolla igenom recepten köp exakt vad som står i dom plus saker till frukost.

För att orka måste man få unna sig inågon gång i månaden får man gå på en fin restaurang, utflykt eller kulturellt. Annars kommer du inte orka om du inte har ett starkt psyke.

Är själv ganska bra på att spara efter mina förutsättningar. Lyckades spara 200 k/år på en vanlig knegarlön plus ob och några extrapass.
2023-12-28, 20:26
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A
Det brukar finnas fysiska rabattkuponger bredvid en del matvaror i butiken. Orka riva av en kupong enbart för att spara några kronor.
Gör detta med rabattkuponger när jag handlar mat till fåglarna på vintern.
Tycker att det är tillåtet att någon annan än mig kan bidra lite till fågeltrivseln.
2023-12-28, 20:46
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Jag snor toapapper från toaletten i källaren vid tvättstugan.
har nog sparat flera tusen på det.

Missade du superspararen i tråden?
Hans bajsande kostade 10 kr/år
För honom hade tjuvandet tagit 100 år för att spara en tusing.
https://www.youtube.com/watch?v=0fBZJm-3eKY
2023-12-28, 21:01
Medlem
5 kronors kaffepåtår; efter att ha spenderat tusentals kr på flygbiljetter, och betalat överpris för en medioker tallrik mat på Arlanda, ignorerar jag med gott samvete skylten vid restaurangens kaffeautomat där det står "påtår kostar 5 kr" för att kunna känna jag får något lite mer för pengarna.
2023-12-28, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Missade du superspararen i tråden?
Hans bajsande kostade 10 kr/år
För honom hade tjuvandet tagit 100 år för att spara en tusing.
https://www.youtube.com/watch?v=0fBZJm-3eKY
10 sekunder in i videon säger ham jhu 244kr/år
2023-12-28, 21:22
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
10 sekunder in i videon säger ham jhu 244kr/år

så du orkade bara 10 sek?

Han började med ett exempel där man gör stora bollar av toapapper som man torkar sig med.
Vilket skitexempel! Vem fan gör stora bollar av toapapper att torka sig med? Sluta med det!!
För miljön...
2023-12-28, 21:40
Medlem
Citat:
så du orkade bara 10 sek?

Han började med ett exempel där man gör stora bollar av toapapper som man torkar sig med.
Vilket skitexempel! Vem fan gör stora bollar av toapapper att torka sig med? Sluta med det!!
För miljön...
Jag bryr mig inte så mycket om hur andra skiter, men du kanske tycker det ör intressant?
2023-12-28, 21:43
Medlem
Gå ur svenska kyrkan så sparar du några tusenlappar om året i skatt.
2023-12-28, 22:01
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Jag bryr mig inte så mycket om hur andra skiter, men du kanske tycker det ör intressant?

Ämnet är att snåla. Inte vem som snålar.

Låt mig tipsa om att kissa i handfatet också. Det finns en hel tråd om det som var poppis i veckan.
Även då snålar man och sparar på miljön.

(FB) Förklara för mig hur man INTE pissar i handfatet när man är på krogen.
2023-12-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Vet en som för några år sedan hade 900kr/månad i utgift för mat. Han hade en lön på 23 000kr. Sparade 10 000kr varje månad och bodde i lägenhet. 3a dessutom. Fattar inte hur..
900 kr på mat varje månad låter extremt lite. Däremot är det väl inte svårt att spara 10 000 kr varje månad om man får ut 23 000? Jag sparade ca 10 000 kr i månaden när jag fick ut ca 18 500 kr.
2023-12-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Skrot finns precis överallt 🙂 gäller att ha "korpögon" när man e ute o kör mbbiket jag gör mycket då det imprincip är gratis för mig och jag älskar att köra bil, har även en del koktakter innom verkstad/fastighet mm och får dom skrot ber dom mig hämta istället för att lämna själva 🙂

Ser du skrot någonstans dvs allt av metall, stanna och fråga om du får det
Jag gör det samma när jag kör omkring.. bor i Finland och här får man sälja skattefritt upp till 5000€ varje år om det är"eget"skrot och det är kontanter i handen varje sälj...enklaste sidoinkomst som finns.
2023-12-28, 23:50
Medlem
Citat:
Låt mig tipsa om att kissa i handfatet också. Det finns en hel tråd om det som var poppis i veckan.
Även då snålar man och sparar på miljön.
På vilket sätt snålar man då, och hur menar du att man sparar på miljön?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in