2023-12-28, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwcl
Gå ur svenska kyrkan så sparar du några tusenlappar om året i skatt.
Men då hamnar man väl inte i himmelen, så det är dumsnålt.
2023-12-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Jag gör det samma när jag kör omkring.. bor i Finland och här får man sälja skattefritt upp till 5000€ varje år om det är"eget"skrot och det är kontanter i handen varje sälj...enklaste sidoinkomst som finns.

Är 25,000 här man får tjäna per år..... Men finns lite olika sätt att kringgå om man tänker efter
2023-12-28, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Om du inte redan har det så är ett bra tipps att skaffa sig en partner eller flytta ihop med en kompis.

Om du inte har emot att äta vegetarisk mat så kan jag rekommendera portionen under tian idag är det säkert under tjugan med tanke på inflationen. När vi tröttnat på vegetariskt slänger vi ner bacon eller köttfärs i vissa recepten.

https://www.adlibris.com/se/bok/port...0aAs5gEALw_wcB

Vara strukturerad när du storhandlar kolla igenom recepten köp exakt vad som står i dom plus saker till frukost.

För att orka måste man få unna sig inågon gång i månaden får man gå på en fin restaurang, utflykt eller kulturellt. Annars kommer du inte orka om du inte har ett starkt psyke.

Är själv ganska bra på att spara efter mina förutsättningar. Lyckades spara 200 k/år på en vanlig knegarlön plus ob och några extrapass.

Ja, ibland måste man unna sig något med, utan lite extra pengar och besparingar så hade ex inte haft råd med en bil, långt mindre två.... Nån gång i månaden äter jag asiatiskt ute, köper lite parfym ibland, etc

Bor just nu i en liten stuga/torp jag hy med ett sovrum, vardagsrum, kök, toa.... Så att dela boende blir svårt.... Men haft tanken på att börja odla lite potatis för nöjes skull samt för mat naturligtvis
2023-12-29, 00:48
Medlem
systems avatar
En snål jävel jag hade hängande i min ungdom räknade ut på 100 meters precision hur mycket han skulle betala för att åka med i bilen mellan Östermalm till Uppsala. På jävla öret.

Men bara två gånger. Därefter fick han ta tåget.
2023-12-29, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Är 25,000 här man får tjäna per år..... Men finns lite olika sätt att kringgå om man tänker efter
Precis..
2023-12-29, 06:46
Medlem
0A0As avatar
Det är skillnad på att vara snål och ekonomisk. Istället för att handla godis och läsk i en automat, så kan man ta en promenad till affären.

En kollega brände minst en hundring om dagen i godisautomaten. I min värld är det inte enbart slöseri, utan också helt idiotiskt.
2023-12-29, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
Rabattkuponger, detta vidriga påfund. De skickas med post så man ska öppna fanskapet och kolla igenom vilka matvaror man kan spara typ 3-5 kr på, de ska rivas av och det ska hållas koll på att ta med dem nästa gång man handlar eller vilket datum de går ut, de ska ju sorteras igen när de som gått ut ska tas bort ur högen och nya tillkommer med posten. Och där hänger de på kylskåpsdörren och påminner en om detta otyg varje gång man öppnar kylen. Borde ha som nyårslöfte att bojkotta dessa kuponger under 2024.

Har inte sett en rabattkupong på länge. Det mesta är digitalt. Iallafall på Ica och Lidl. Willys har inte heller kuponger längre
2023-12-29, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Har inte sett en rabattkupong på länge. Det mesta är digitalt. Iallafall på Ica och Lidl. Willys har inte heller kuponger längre
Använde senast en i dag, fem kronor rabatt på Motti tomatsås, på ICA.

Här ser du fler. https://www.gratisapan.se/category/rabattkuponger/

Det finns även en rabattkupongapp.
Senast redigerad av Pillerarm 2023-12-29 kl. 07:56.
2023-12-29, 08:20
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
På vilket sätt snålar man då, och hur menar du att man sparar på miljön?
Som superspararen säger, man sparar vatten genom att sällan spola på toa.
Han missar miljön som du och jag inte missar.
2023-12-29, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Som superspararen säger, man sparar vatten genom att sällan spola på toa.
Han missar miljön som du och jag inte missar.
Jo, man kan spara genom att inte spola så ofta.

Men läste du vad jag skrev? På vilket sätt sparar man mer än i gemenskap, genom att återvinna papper?

Och jur gör man det genom att återlämna det till sin butik?
2023-12-29, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Men då hamnar man väl inte i himmelen, så det är dumsnålt.
Ca 4000kr
2023-12-29, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ca 4000kr
Du fattade inte att jag skämtade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem