Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptagon
Om du inte redan har det så är ett bra tipps att skaffa sig en partner eller flytta ihop med en kompis.
Om du inte har emot att äta vegetarisk mat så kan jag rekommendera portionen under tian idag är det säkert under tjugan med tanke på inflationen. När vi tröttnat på vegetariskt slänger vi ner bacon eller köttfärs i vissa recepten.
https://www.adlibris.com/se/bok/port...0aAs5gEALw_wcB
Vara strukturerad när du storhandlar kolla igenom recepten köp exakt vad som står i dom plus saker till frukost.
För att orka måste man få unna sig inågon gång i månaden får man gå på en fin restaurang, utflykt eller kulturellt. Annars kommer du inte orka om du inte har ett starkt psyke.
Är själv ganska bra på att spara efter mina förutsättningar. Lyckades spara 200 k/år på en vanlig knegarlön plus ob och några extrapass.
Ja, ibland måste man unna sig något med, utan lite extra pengar och besparingar så hade ex inte haft råd med en bil, långt mindre två.... Nån gång i månaden äter jag asiatiskt ute, köper lite parfym ibland, etc
Bor just nu i en liten stuga/torp jag hy med ett sovrum, vardagsrum, kök, toa.... Så att dela boende blir svårt.... Men haft tanken på att börja odla lite potatis för nöjes skull samt för mat naturligtvis