2023-12-28, 18:21
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
På vilket sätt påverkar det din ekonomi att du återvinner papp och plastpåsar? Och i affären? Får du betalt för det?

Jag menade återanvänder påsar.. köper inga nya.. så menade jag.
2023-12-28, 18:35
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Sökte snabbt men hitta inte det jag sökte.... Frågan lyder hur snål kan man som människa/privatperson för att spara in några kronor i vardagen? Och vad gör folk för att tjäna några kronor här, några kronor där för att dryga ut kassan?

Själv smakar jag pant, kollar extrapriser i affärerna försöker planera mina inköp efter det, samt kör en del skrot som mest 18,000 på en månad gav skroten
Vart får du tag på skrot?
Att laga storkok är väl annars ett bra sätt att spara pengar.
2023-12-28, 18:35
Medlem
66ccskyhawks avatar
byt mobilabonemang / försäkringar en gång om året blir oftast billigare
2023-12-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
På samma gång?

Alltså….jag bara älskar vissa kommentarer på Flashback 😂 vem behöver ungarnas Til Tok med roliga klipp….när det finns härliga människor med dess kommentarer här på Flashback 🤪
2023-12-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vart får du tag på skrot?
Att laga storkok är väl annars ett bra sätt att spara pengar.
Skrot finns precis överallt 🙂 gäller att ha "korpögon" när man e ute o kör mbbiket jag gör mycket då det imprincip är gratis för mig och jag älskar att köra bil, har även en del koktakter innom verkstad/fastighet mm och får dom skrot ber dom mig hämta istället för att lämna själva 🙂

Ser du skrot någonstans dvs allt av metall, stanna och fråga om du får det
2023-12-28, 19:06
Medlem
DerWahnsinns avatar
Citat:
Skrot finns precis överallt 🙂 gäller att ha "korpögon" när man e ute o kör mbbiket jag gör mycket då det imprincip är gratis för mig och jag älskar att köra bil, har även en del koktakter innom verkstad/fastighet mm och får dom skrot ber dom mig hämta istället för att lämna själva 🙂

Ser du skrot någonstans dvs allt av metall, stanna och fråga om du får det
Idioter finns överallt, nu får väl tant ta och hitta på någonting annat att fördriva tiden med. Allt det du skriver är fantasier och det vet du själv. Skaffa ett liv tanten.
2023-12-28, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerWahnsinn
Idioter finns överallt, nu får väl tant ta och hitta på någonting annat att fördriva tiden med. Allt det du skriver är fantasier och det vet du själv. Skaffa ett liv tanten.

Va? Vad pratar du om?
2023-12-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Finns det fortfarande fysiska rabattkuponger? Har en del digitala jag får men fysiska som ska rivas av och signeras har jag nog inte använt på den här sidan millennieskiftet?

Jag bor inte i Sverige, så kanske de inte finns längre. De jag får behöver inte signeras, men de kommer i adresserad reklam i brevlådan från mataffären dit jag har mitt kort kopplat. Digitala finns också, men det kräver än mer tid att kolla igenom hela listan på mobilen och 'klippa' de man vill ha och sedan scanna med mobilen på affären. Det jobbet gav jag upp för länge sedan
2023-12-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
Jag bor inte i Sverige, så kanske de inte finns längre. De jag får behöver inte signeras, men de kommer i adresserad reklam i brevlådan från mataffären dit jag har mitt kort kopplat. Digitala finns också, men det kräver än mer tid att kolla igenom hela listan på mobilen och 'klippa' de man vill ha och sedan scanna med mobilen på affären. Det jobbet gav jag upp för länge sedan

Ja, får ibland "5% rabatt på ett köp" och då passar man väl på att bunkra upp med sådant men ändå kommer behöva.
2023-12-28, 19:53
Personer som klagar på att andra är "snåla" är samma personer som ständigt gnäller över hur panka de är.
2023-12-28, 19:58
Medlem
Citat:
Sökte snabbt men hitta inte det jag sökte.... Frågan lyder hur snål kan man som människa/privatperson för att spara in några kronor i vardagen? Och vad gör folk för att tjäna några kronor här, några kronor där för att dryga ut kassan?

Själv smakar jag pant, kollar extrapriser i affärerna försöker planera mina inköp efter det, samt kör en del skrot som mest 18,000 på en månad gav skroten

Vet en som för några år sedan hade 900kr/månad i utgift för mat. Han hade en lön på 23 000kr. Sparade 10 000kr varje månad och bodde i lägenhet. 3a dessutom. Fattar inte hur..
2023-12-28, 20:11
Medlem
jack.danielss avatar
Höjden av snålhet/sparsamhet torde vara sonens kompis som tar ut pengar i kassa på Willys, för att därigenom få bonuspoäng. Sen går han till en insättningsautomat och sätter in dem igen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in