2023-12-28, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Konstigt då att du var kritisk mot mig när jag agerar exakt som du, dvs v bars gör det samhället kräver av mig.
Men är du dum i huvudet? Nu pratar vi väl ändå om vilka krav som ställs när det är krig och inte om att i fredstid ställs inga särskilda krav i krigshänseende. Inte ens att man ska ta en utbildningsplats som inte finns och inte är avsatt några pengar till.

Jag har inte haft några som helst invändningar mot att du tänker dra om det blir krig, oavsett vilket land du bor i. Jag har invändningar mot att du låtsas att det gäller just Sverige när det gäller samtliga länder i världen.
Citera
2023-12-28, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men är du dum i huvudet? Nu pratar vi väl ändå om vilka krav som ställs när det är krig och inte om att i fredstid ställs inga särskilda krav i krigshänseende. Inte ens att man ska ta en utbildningsplats som inte finns och inte är avsatt några pengar till.

Jag har inte haft några som helst invändningar mot att du tänker dra om det blir krig, oavsett vilket land du bor i. Jag har invändningar mot att du låtsas att det gäller just Sverige när det gäller samtliga länder i världen.

Jag gör som du, inget mer än samhället kräver av mig. Du borde då tycka att jag gör helt rätt som inte deltar i något försvar.

Eller har du ändrat dig nu och tycker man bör göra mer än vad som samhället kräver?
Citera
2023-12-28, 13:34
Medlem
Svar: Nej, kvinnorna själva röstar ju för att vi inte ska det.
Och de röstar för att förinta dig, så nej.

Jag drar =)
Citera
2023-12-28, 13:36
Avslutad
Citat:
Jag gör som du, inget mer än samhället kräver av mig. Du borde då tycka att jag gör helt rätt som inte deltar i något försvar.

Eller har du ändrat dig nu och tycker man bör göra mer än vad som samhället kräver?
Sa jag inte det att om man som du saknar egendom, rösträtt, jobb samt släkt och vänner inte har någon anledning att delta i något försvar? Om man inte riskerar dödsstraff för desertering då.

Nä det finns verkligen ingen att gå ut i något krig om det inte ens är ett. Om det är krig däremot får man göra det man åläggs av de som organiserar försvaret och inte hitta på en massa egna uppgifter till ingen nytta. Sno vapen av andra till exempel om man inte fått något själv är ingen bra idé.
Citera
2023-12-28, 13:39
Medlem
Citat:
Sa jag inte det att om man som du saknar egendom, rösträtt, jobb samt släkt och vänner inte har någon anledning att delta i något försvar? Om man inte riskerar dödsstraff för desertering då.

Nä det finns verkligen ingen att gå ut i något krig om det inte ens är ett.

Men du har ju detta och ändå gör du inte ett dugg mer än vad samhället kräver av dig. Jag agerar alltså exakt som du!
Citera
2023-12-28, 13:41
Avslutad
Citat:
Men du har ju detta och ändå gör du inte ett dugg mer än vad samhället kräver av dig. Jag agerar alltså exakt som du!
Åh förlåt, jag visste inte att det var krig.
Citera
2023-12-28, 13:44
Medlem
Citat:
Åh förlåt, jag visste inte att det var krig.

Ingen som sagt att det är krig. Men jag gör det du sa att du gör vilket är endast det som samhället kräver. Det gör jag nu och det kommer jag även göras om det blir krig. Dvs inget alls.
Citera
2023-12-28, 13:48
Avslutad
Citat:
Ingen som sagt att det är krig. Men jag gör det du sa att du gör vilket är endast det som samhället kräver. Det gör jag nu och det kommer jag även göras om det blir krig. Dvs inget alls.
Ja det är klart att jag gör det samhället kräver av mig att göra om det blir krig? Vad skulle jag annars göra, hitta på egna uppgifter?
Citera
2023-12-28, 13:50
Avslutad
Be dina feministkvigor och dina kära arabpolare om hjälp vettja.

Vi pissar på er och resten av swedistan.
Citera
2023-12-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ja det är klart att jag gör det samhället kräver av mig att göra om det blir krig? Vad skulle jag annars göra, hitta på egna uppgifter?

Så varför har du varit kritisk emot mig då, jag gör exakt samma sak, bara det samhället kräver. I mitt fall inget alls.

Du borde alltså tyckas jag agerar helt rätt.
Citera
2023-12-28, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Be dina feministkvigor och dina kära arabpolare om hjälp vettja.

Vi pissar på er och resten av swedistan.
Nu var det väl ändå du som skulle få hjälp av dina arabpolare, de skulle döda polisen åt dig om jag inte minns fel.
Citera
2023-12-28, 13:58
Avslutad
Citat:
Så varför har du varit kritisk emot mig då, jag gör exakt samma sak, bara det samhället kräver. I mitt fall inget alls.

Du borde alltså tyckas jag agerar helt rätt.
Är du dum i huvudet? Sa jag inte att du ju inte har nåt ens att försvara?

Om man har det däremot får man stanna kvar och göra det som avkrävs av en. Men du tycker att man ska sno vapen att kriga med om man inte fått nåt själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in