2023-12-28, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men du vet inte exakt hur många fler utbildningsplatser som ska till och hur mycket pengar som ska avsättas för varje utbildningsplats?

Det ska avsättas exakt så mycket som svenska folket vill, dvs. inte mer än nu.
Att det sedan inte räcker är svenskarnas val, de tycker inte detta är viktigt, finns inget att försvara.
Citera
2023-12-28, 12:03
Avslutad
Hur svårt ska det vara att fatta?

Är du inte tex läkare eller brandman kommer har du ingen placering alls.
Man räknas med släpa lik och städa efter missilregnen osv.

Och tom det pissar vi på. Du däremot får be merapi och dina arabkompisar släpa lik och städa istället.

Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Man får ingen placering i civilförsvaret om man inte är tex sjuksköterska eller brandman etc.

Vi antas delta med att släpa lik, rensa skrot från vägar osv det är det som är civilförsvarsplikten.

Kriga kommer endast de utbildade göra, hemvärn, krigsplacerade utbildade värnpliktiga, yrkessoldater.

I swipsans våta kärringtrosor ska vi alla tvingas bära vapen och kriga. Hon är ju utvecklingsstörd så jag tror inte hon begriper verkligheten. Som att hon tror att polisen ska åka runt och tvingas oss kriga för henne?!
Ha ha.

Det kan vara det roligaste jag läst på FB någonsin och jag har läst mycket.
Citera
2023-12-28, 12:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det ska avsättas exakt så mycket som svenska folket vill, dvs. inte mer än nu.
Att det sedan inte räcker är svenskarnas val, de tycker inte detta är viktigt, finns inget att försvara.
Fast nu ökar ju anslagen varje år. 2025 ska vi vara på riktvärdet 2% av BNP igen även om du tycker det är alldeles för mycket på något så oviktigt som försvar, eller för lite eller hur det nu var.

Och NATO ansökte vi till för att vi tycker att vi lika gärna kan ge bort vår egendom till första bästa land som ber om det förstås.
Citera
2023-12-28, 12:16
Medlem
Citat:
Fast nu ökar ju anslagen varje år. 2025 ska vi vara på riktvärdet 2% av BNP igen även om du tycker det är alldeles för mycket på något så oviktigt som försvar, eller för lite eller hur det nu var.

Och NATO ansökte vi till för att vi tycker att vi lika gärna kan ge bort vår egendom till första bästa land som ber om det förstås.

2% från denna låga nivå, ja haha!

Men du kommer heller ändå inte att lyfta ett finger för att utbilda dig till vapentjänst, du vill att någon annan tar den uppgiften.
Citera
2023-12-28, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Hur svårt ska det vara att fatta?

Är du inte tex läkare eller brandman kommer har du ingen placering alls.
Man räknas med släpa lik och städa efter missilregnen osv.

Och tom det pissar vi på. Du däremot får be merapi och dina arabkompisar släpa lik och städa istället.
Ja man kan släpa lik och städa efter missilregn bara jobba på och bidra till krigsekonomin på sitt vanliga jobb eller om man anvisas ett annat jobb där man behövs bättre. Eller om verksamheten ställer om, t ex till vapenproduktion eller mat- och vattenförsörjning.
Senast redigerad av Ipsi 2023-12-28 kl. 12:31.
Citera
2023-12-28, 12:21
Avslutad
Citat:
2% från denna låga nivå, ja haha!

Men du kommer heller ändå inte att lyfta ett finger för att utbilda dig till vapentjänst, du vill att någon annan tar den uppgiften.
Inte från någon nivå alls utan 2% av BNP ska gå till försvaret. Det är NATO:s riktvärde.

Å ena sidan tycker du att det saknas utbildningsplatser, å andra sidan ska jag ta en av dessa utbildningsplatser som saknas och det inte finns pengar till?
Citera
2023-12-28, 12:26
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Utan våra kvinnor blir det inga svenskar, ja dom är värda att försvara i krig
Citera
2023-12-28, 12:31
Medlem
Citat:
Ja man kan släpa lik och städa efter missilregn bara jobba på och bidra till krigsekonomin på sitt vanliga jobb eller om man anvisas ett annat jobb där man behövs bättre. Eller om verksamheten ställer om, t ex till vapenproduktion.

Ja för själv vill du inte riskera att bli ett lik, männen ska ta den risken tycker du!
Nej tack.

Citat:
Inte från någon nivå alls utan 2% av BNP ska gå till försvaret. Det är NATO:s riktvärde.

Å ena sidan tycker du att det saknas utbildningsplatser, å andra sidan ska jag ta en av dessa utbildningsplatser som saknas och det inte finns pengar till?

Jag tycker som sagt att det inte finns något av värde att försvara i Sverige och du delar den uppfattningen.
Citera
2023-12-28, 12:40
Avslutad
Citat:
Ja för själv vill du inte riskera att bli ett lik, männen ska ta den risken tycker du!
Nej tack.

Jag tycker som sagt att det inte finns något av värde att försvara i Sverige och du delar den uppfattningen.
Vilka män ska ta vilken risk? Är de egendomslösa och saknar både jobb släkt och vänner och rösträtt precis som du ser jag ingen anledning för dem att ta någon risk alls, vare sig i någon vapenfabrik som är högprioriterat bombmål eller någon annanstans.

Och jag trodde jag hade berättat att jag faktiskt har en del som är av värde i Sverige som jag inte bara tänker lämna över hur som helst.

Vilken av de saknade utbildningsplatserna som det inte avsatts några pengar till tycker du jag ska ta?
Citera
2023-12-28, 12:50
Medlem
Citat:
Vilka män ska ta vilken risk?

Nej vi män bör inte ta någon risk för att försvara kvinnorna.
Jag gör som du, bara det som krävs av mig, vilket är noll.
Citera
2023-12-28, 12:55
Avslutad
Citat:
Nej vi män bör inte ta någon risk för att försvara kvinnorna.
Jag gör som du, bara det som krävs av mig, vilket är noll.
Nä precis, men de män som har egendom, jobb, släkt och vänner och rösträtt kan ju vilja försvara sig och sitt.

Ja nu är ju Sverige inte i något krig så det är ju inte så konstigt att ingen kräver nåt, i a f inte ur krigshänseende.

Men vilken utbildningsplats som inte finns och inte är avsatt några pengar till tyckte du att jag skulle ta?
Citera
2023-12-28, 13:17
Medlem
Citat:
Nä precis, men de män som har egendom, jobb, släkt och vänner och rösträtt kan ju vilja försvara sig och sitt.

Ja nu är ju Sverige inte i något krig så det är ju inte så konstigt att ingen kräver nåt, i a f inte ur krigshänseende.

Men vilken utbildningsplats som inte finns och inte är avsatt några pengar till tyckte du att jag skulle ta?

Konstigt då att du var kritisk mot mig när jag agerar exakt som du, dvs v bars gör det samhället kräver av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in