Citat:
Ursprungligen postat av
TheDuckMan
Dåså!
Angående brand, så skulle väl möjligtvis en iskall kalkylerande person gå till brandskåpet. Hon hade dessutom behövt ställa upp dörren/dra ut innehållet på golvet, för att elden ska få syre och inte kvävas när dörren går igen. Känns lite som en invecklad procedur för en person som har psykos. Skulle mer tippa att hon tog det första bästa som såg ut att brinna lätt. Brukar ju stå rätt många paket med hushåll/dasspapper i del affärer, så kan tänka mig att det snabbt blir en våldsam brasa där.
Det verkade brinna mest intensivt på baksidan av butiken samt på kortsidan som vetter mot Rekylgatan, där även lastkajen fanns. Det var där majoriteten av släckningen skedde (där brandmännen stod och sprutade vatten).
Inne i butiken, mot samma vägg som lastkajen fanns om jag inte missminner mig alldeles toa- och hushållspapper, och närmare kassorna blöjor och sedan chipshyllorna.
Det är också där mot kortsidan/lastkajen som väggen helt och hållet har rasat in. Störst förödelse. Så det skulle kunna tyda på att hon kan ha gått så långt bort/in som möjligt i butiken och tuttat på där först. Sen som sagt, vem vet, hon kanske har gått hylla för hylla ner mot kassan och sprayat eld i varje rad. Toapapper, blöjor och som tidigare har skrivits om chipsen brinner otroligt snabbt och effektivt.
Finns ett youtube-klipp några sidor bak som visar hur fort och våldsamt chipshyllorna antänder.
Edit
Lägger in länken till youtube-klippet igen:
https://www.flashback.org/leave.php?...ature%3Dshared
Spola fram till 1 min ca