2023-12-27, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Jag förstår. Och om du skulle känna aktuell person, vad gör du då? Är bara lite stolt för faktumet? Något att babbla om på stan?
Nja snarare ställa sig frågan om man själv kunde ha gjort något för att förhindra att det gick som det gick. Nu känner inte jag personen som är MGM, så jag kan dra slutsatsen att jag inte hade kunnat göra någonting alls. Alltså är inte människan i sig intressant längre, mer än det faktum att hon har gått från att vara lågstadielärare till att bränna ner en byggnad. Det är rätt stort steg. Jag hoppas faktiskt att hon får den hjälp hon behöver och slipper elaka människor. Detta är gjort av en människa med en sjukdom, inte av elakhet. Psykos kan drabba vem som helst av så lite som stress, och jag skulle inte vilja vara i hennes skor när hon inser vad hon har gjort. Nu kanske folk får se att även till synes normala människor med ordnat liv kan drabbas av psykisk ohälsa.
Citera
2023-12-27, 03:44
Medlem
C.H.Ts avatar
L och M verkar ha träffats på psyk.
På "förlovningsbilden" så ser det ut som att L har märken efter handfängsel på sig. Bilden upplagd 17e om jag minns rätt.

Det verkar som att det skiljer typ 20 år mellan L och M.

M (fästman) verkar ha rejäla paranoida skov.
Ser siffran 8 överallt, polisanmäler poliser, och hävdar sedan att polisen även misshandlat L.

Han skriver också kärleksförklaringar till flera kvinnor frekvent och verkar ha en blick för Bianka ingrosso?

Det dyker upp skrivana lappar på M:s instagram med namn på läkare osv.

M verkar höra hemma på psyket, medans det verkar hänt något med L:s mående rätt nyss?
Citera
2023-12-27, 03:49
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppen123
Nja snarare ställa sig frågan om man själv kunde ha gjort något för att förhindra att det gick som det gick. Nu känner inte jag personen som är MGM, så jag kan dra slutsatsen att jag inte hade kunnat göra någonting alls. Alltså är inte människan i sig intressant längre, mer än det faktum att hon har gått från att vara lågstadielärare till att bränna ner en byggnad. Det är rätt stort steg. Jag hoppas faktiskt att hon får den hjälp hon behöver och slipper elaka människor. Detta är gjort av en människa med en sjukdom, inte av elakhet. Psykos kan drabba vem som helst av så lite som stress, och jag skulle inte vilja vara i hennes skor när hon inser vad hon har gjort. Nu kanske folk får se att även till synes normala människor med ordnat liv kan drabbas av psykisk ohälsa.

Lite provokativt, hade det varit ett socfall som inte jobbat ens en halv dag i hela sitt liv, då hade händelsen varit lättare att förstå?
Citera
2023-12-27, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Lite provokativt, hade det varit ett socfall som inte jobbat ens en halv dag i hela sitt liv, då hade händelsen varit lättare att förstå?
Ja för dom allra flesta. Socialt utanförskap är en rätt stor bidragande orsak till psykisk ohälsa. Och det är där man oftast tänker sig att psykiskt sjuka människor befinner sig. Det är ju ganska vanligt om hot om brand eller hot om självmord på socialkontor runt om i landet. Varför jag också tänker att vissa namn har figurerat. Dom allra flesta förväntade sig nog inte en lärare med bostadsrätt och stabil inkomst så att säga.
Citera
2023-12-27, 04:31
Medlem
Iaghs avatar
Ok. Problemet med psykisk ohälsa är att den kan vara universiell. Kan drabba både den som har en bostadsrätt och den som hyr lägenhet.

Ska vi droppa den här saken nu? Tror jag fick fram vad jag ville uttrycka, hoppas att du också fick.
Citera
2023-12-27, 05:30
Medlem
Arusianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
L och M verkar ha träffats på psyk.
På "förlovningsbilden" så ser det ut som att L har märken efter handfängsel på sig. Bilden upplagd 17e om jag minns rätt.

Det verkar som att det skiljer typ 20 år mellan L och M.

M (fästman) verkar ha rejäla paranoida skov.
Ser siffran 8 överallt, polisanmäler poliser, och hävdar sedan att polisen även misshandlat L.

Han skriver också kärleksförklaringar till flera kvinnor frekvent och verkar ha en blick för Bianka ingrosso?

Det dyker upp skrivana lappar på M:s instagram med namn på läkare osv.

M verkar höra hemma på psyket, medans det verkar hänt något med L:s mående rätt nyss?

Hon borde ha spärrats in redan när hon förlovade sig med detta psykfall av rang. Hans Insta-konto är bland det sjukaste jag har sett.
Citera
2023-12-27, 05:50
Medlem
Har vi bekräftat vem som är GM?
Citera
2023-12-27, 06:17
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Lägger till citat: "Nya uppgifter angående den misstänkta kvinnan pekar på att hon tidigare har tvångsvårdats på psykiatrisk slutenvård.

Chefsläkare beslutade i början av december att kvinnan skulle flyttas från sjukvårdsinrättning för frivillig psykiatrisk vård till en avdelning för psykiatrisk slutenvård.En dom i Förvaltningsrätten har fastslagit att hon lider av en psykisk störning, och att hon har uppvisat allvarliga symptom.

Kvinnan ska ha skadat medpatienter och varit utåtagerande, och även uppvisat suicidala impulser.

Hon skrevs ut från tvångsvården för ungefär två veckor sedan."

Någon tidigare i tråden skrev att det fanns två olika boenden i närheten, då lär hon blivit placerad där. Fan dessa inkompetenta läkare som gång på gång släpper ut sådana här dårar från tvångsvård, de är rent ut sagt onda!
Läkarna har platsbrist, de måste släppa ut nån för att nya akutfall ska få plats. Det är politiker och skattebetalare som isåfall är onda som inte ger tillräckligt med vårdplatser. Tror du läkarna vill släppa ut folk som inte mår bra ? De måste bara prioritera. Jag jobbar själv inte på psyk, men har blivit besviken då jag inte fått in folk dit som behövt det, men förstår läkarna där.
Citera
2023-12-27, 07:57
Avstängd
Fästmannen lär snusksurfa. De få kommentarer han får på sina fb-inlägg, som förövrigt bara är musiklänkar, är från tjejer som verkar vara i "thaimassagebranschen" och vill lära känna honom lite bättre.

Pratade med en anhörig som handlar ofta i butiken som sa att hon varit med om att en stökig kvinna i den åldern eskorterats ut ur butiken av personal. Kvinnan hade ställt till kaos tydligen. Det var vid ett tidigare tillfälle.
Citera
2023-12-27, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är uppenbarligen du som är korkad i så fall, jag har aldrig påstått att motivet skapar psykisk ohälsa.

Men det är väl inte uteslutet att en person som känner sig sviken eller djupt kränkt och har starka motiv till upprättelse och hämnd till slut utvecklar psykisk sjukdom. Eller menar du att det inte kan bli så?

Nu är inte jag psykiater men jag är å andra sidan även högst tveksam till att det alltid måste finnas ett motiv i botten för att en psykiskt sjuk person ska begå ett vansinnesdåd som detta.

Men jag vet inte vad ditt svammel om det här har med saken att göra. Det enda jag undrade var om hon hade någon form av motiv som just riktade sig mot ica / ägaren / personalen eller liknande eller om den här butiken bara av en slump blev platsen där hon utförde detta. Det står dig så klart fritt att tycka att den frågan är korkad men då kanske du inte ska delta i diskussioner om aktuella brott, för där är motivet en ganska central del.
Jag har aldrig påstått att du sagt det ditt mongo

Du sa: "Men du kunde inte hålla dig eller förstår du inte att man både kan lida av psykisk ohälsa och ha ett motiv?"

DET FINNS ALLTID ETT MOTIV. Så att du ska säga att man BÅDE kan lida av psykisk ohälsa och ha ett motiv är korkat eftersom det ALLTID är så. Det finns inget scenario där personen bara lider av psykisk ohälsa och saknar motiv.
Citera
2023-12-27, 09:07
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Och hon är visst lärare. Låter inte som mgm.

Lärarprogrammet har väl i princip lägst intagningspoäng i hela jävla högskolesystemet. Krävs ingenting för att bli lärare och säger således ingenting om din personlighet.

(Om vi nu bortser från att vem som helst kan drabbas av psykisk sjukdom)
Citera
2023-12-27, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Inte den som brann. Om du handlat på Gunnilbogatan 1 år 1973 är inte intressant. Det är fel butik du tänker på. "Jokern" har inte brunnit.
Fattar du?

Haha jo faktiskt har Joker på malmaberg brunnit , rätt ordentligt , ungefär som Ica Haga.

Det var också mordbrand och hände någon gång runt 1987

Vet vilka som gjorde det också.

Vi som gick på Hagaskolan även kallad storhaga då minns.
Senast redigerad av BerserkU21 2023-12-27 kl. 10:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in