2023-12-21, 14:25
Medlem
TornedalskSysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Suveränt ju! Konstigt att detta inte nämndes för mig.
Det är skrämmande hur hon kan vanvårda både Isabelle och morfar.
Klart gubben ska ha nog med Ipren och strumpor och annat!

Javisst. Hoppas att familjen får den hjälp och stöd de behöver. Man behöver inte orosanmäla av illvilja, syftet är ju att alla ska få hjälp..

För övrigt så har nog de flesta kommuner idag ett onlineformlär där man kan skicka in orosanmälan.

Uppmuntrar inte till okynnesanmälningar. Syftet ska alltid vara till att personer ska få stöd.
Citera
2023-12-25, 11:53
Medlem
Gud såg deras senaste video inte sett på ett tag. Mammans ser ju otroligt undernärd ut värre än någonsin. Ser fan ut som hon skulle kunna dö när som helst. Hoppas verkligen tonårsdottern lyckas få det bättre på något sätt.
Citera
2023-12-25, 12:10
Medlem
Skurmedlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louise112
Gud såg deras senaste video inte sett på ett tag. Mammans ser ju otroligt undernärd ut värre än någonsin. Ser fan ut som hon skulle kunna dö när som helst. Hoppas verkligen tonårsdottern lyckas få det bättre på något sätt.

Ja du verkar ha missat lite då Isabelle inte bor hemma längre och hon är dessutom 19 år gammal. 20 om ca ett halvår.
Citera
2023-12-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louise112

Tycker även pappan ser tunn ut av det lilla man har fått se av honom. Igår på julafton t ex på hennes instastory. Ja vi ser att hon ibland lägger upp bilder på det som serveras till honom, men är det sådana stora portioner varje dag, flera ggr per dag, borde han ha lite mer hull på kroppen. Men säkert händer det bara dom få ggr som hon delar med sig av det. Hon gör vad hon vill med sig och sin kropp, men skäms på henne att vanvårda sin gamla och sjuka pappa på det där sättet. Han borde placeras på ett hem. Enligt hans barnbarn trivdes och mådde han mycket bättre när han bodde på det där korttidsboendet.
Isabelle har det bättre nu när hon bor i Blekinge med sin pojkvän och hans familj. Hoppas det löser sig för henne med jobb och pengar så att hon/dom kan flytta till ett eget boende också.
Citera
2023-12-25, 13:53
Medlem
Vad jewels vill ha i senaste videon
250 kr till en salva
En matsmarts påse så hon kan unboxa

I varje video är det något nytt. De e enda anledningen hon ens tvingar sig att lägga ut videos.
Hon ser förjävlig ut nu asså. Herregud 😅
Citera
2023-12-25, 17:12
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontanajuice
Tycker även pappan ser tunn ut av det lilla man har fått se av honom. Igår på julafton t ex på hennes instastory. Ja vi ser att hon ibland lägger upp bilder på det som serveras till honom, men är det sådana stora portioner varje dag, flera ggr per dag, borde han ha lite mer hull på kroppen. Men säkert händer det bara dom få ggr som hon delar med sig av det. Hon gör vad hon vill med sig och sin kropp, men skäms på henne att vanvårda sin gamla och sjuka pappa på det där sättet. Han borde placeras på ett hem. Enligt hans barnbarn trivdes och mådde han mycket bättre när han bodde på det där korttidsboendet.
Isabelle har det bättre nu när hon bor i Blekinge med sin pojkvän och hans familj. Hoppas det löser sig för henne med jobb och pengar så att hon/dom kan flytta till ett eget boende också.

Tänk dock på att han vare sig är utvecklingsstörd eller dement.. Han har en högst egen vilja.
Han är en vuxen person, som har valt att bo ihop med sin vuxna dotter i massor av år. Jag gissar bara nu, men han kanske är en sådan riktig vuxenbebis som är vanligt bland äldre generationer, där män inte ens "klarar" att laga mat till sig själv. Utan man vill ha hotellkänslan att någon servar en dygnet runt.

Detta bör ju Jewels fått ut mkt av också. Att känna sig viktig och behövd. Hon får det att låta som att hon uppoffrat sitt liv på andra. Men det är ju ett aktivt val. Dessutom ett oerhört ovanligt livsval att göra. Att de skulle behöva bo ihop av ekonomiska skäl är den märkligaste förklaring jag hört. OK om det hade gällt typ 1 år, men hela livet... neeeeee.

Det är liksom inte som att pappan på något sätt försökt ändra situationen. Han kan bara ringa en biståndsutredare, så kan han säkert få flytta till ett hem. Men det gör han inte.
Senast redigerad av 3Godisar 2023-12-25 kl. 17:18.
Citera
2023-12-25, 17:37
Medlem
Skurmedlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Tänk dock på att han vare sig är utvecklingsstörd eller dement.. Han har en högst egen vilja.
Han är en vuxen person, som har valt att bo ihop med sin vuxna dotter i massor av år. Jag gissar bara nu, men han kanske är en sådan riktig vuxenbebis som är vanligt bland äldre generationer, där män inte ens "klarar" att laga mat till sig själv. Utan man vill ha hotellkänslan att någon servar en dygnet runt.

Detta bör ju Jewels fått ut mkt av också. Att känna sig viktig och behövd. Hon får det att låta som att hon uppoffrat sitt liv på andra. Men det är ju ett aktivt val. Dessutom ett oerhört ovanligt livsval att göra. Att de skulle behöva bo ihop av ekonomiska skäl är den märkligaste förklaring jag hört. OK om det hade gällt typ 1 år, men hela livet... neeeeee.

Det är liksom inte som att pappan på något sätt försökt ändra situationen. Han kan bara ringa en biståndsutredare, så kan han säkert få flytta till ett hem. Men det gör han inte.

Han kanske är för snäll?
Vill bidra till pengakassan men blir utnyttjad.
Vem vet vad Jewels säger till honom.
Samtidigt kanske någon oro över tanken på att bo på ett hem?
Det hade nog gjort honom gott så det är synd att han inte flyttar.
Citera
2023-12-25, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurmedlet
Ja du verkar ha missat lite då Isabelle inte bor hemma längre och hon är dessutom 19 år gammal. 20 om ca ett halvår.
Ja då är hon ju tonåring?
Citera
2023-12-26, 00:07
Medlem
Skurmedlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
Ja då är hon ju tonåring?

Det var inte menat som någon diskussion om tonåring eller ej mer att personen verkade leva kvar lite i tiden då hon var 17 eller precis fyllda 18... inte i att hon snart blir 20.
Citera
2023-12-26, 17:38
Medlem
Har inte hängt med i denna tråd senaste året men har följt detta spektakel sedan det begav sig. Idag såg jag en live från Isabelles TikTok tillsammans med sin pojkvän Kevin och jag tyckte verkligen om det jag såg! En fin relation, dom byggde en koja ute i skogen och drack varm choklad. Har jag fel?
Citera
2023-12-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blissophie97
Har inte hängt med i denna tråd senaste året men har följt detta spektakel sedan det begav sig. Idag såg jag en live från Isabelles TikTok tillsammans med sin pojkvän Kevin och jag tyckte verkligen om det jag såg! En fin relation, dom byggde en koja ute i skogen och drack varm choklad. Har jag fel?
Ja deras relation är mysig och genuin. De verkar ha riktigt roligt tillsammans.
Citera
2023-12-27, 00:34
Medlem
54NDR0s avatar
Nyligen fick Isabelle reda på att Jewels, för ca 1 år sedan, köpte en luftrenare för 3200 kr på faktura i Isabelles namn genom att använda hennes BankID. Detta berättade Jewels inte för Isabelle och skulden har växt och gått till kronofogden. Detta berättade Isabelle i en livestream hon hade igår. Det här skedde innan Isabelle flyttade och då Jewels hade kontroll över hennes konton. Isabelle såg detta när hon skaffade Kivra och loggade in (om jag minns rätt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in