2026-08-12, 20:56
Medlem
Mycket besynnerligt. Har inte hennes pappa egen pension, eller konfiskerar hon den?
Citera
2026-08-12, 23:44
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Mycket besynnerligt. Har inte hennes pappa egen pension, eller konfiskerar hon den?
Den beslagtar hon direkt 00:00 den 19e och tydligen den 20e så är hennes OCH pappans pension mer eller mindre slut.
Citera
2026-08-13, 14:45
Medlem
geek12s avatar
Såklart nu är det helt plötsligt ett himla tjat om medicin för pappan, och snart ( läs idag ) så kommer det tjatas om mat också. Herregud gå till socialen och få hjälp och så kan de fixa någon som kan ta hand om ekonomin och se över lånen också.
Citera
2026-08-13, 15:02
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Såklart nu är det helt plötsligt ett himla tjat om medicin för pappan, och snart ( läs idag ) så kommer det tjatas om mat också. Herregud gå till socialen och få hjälp och så kan de fixa någon som kan ta hand om ekonomin och se över lånen också.
Naturligtvis är det blodtrycksmedicin det gäller också eftersom det väcker mer sympati.

Lustigt också att det var först igår när hon skulle fylla på gubbens dosett som hon upptäckte att burken med blodtrycksmedicin var tom. Ifall man går på en så pass nödvändig medicinering har man koll på när tabletterna i burken börjar ta slut. Särskilt då om man flyttar över tabletterna från en burk till en dosett. Det har alltså varit känt i minst en vecka eller sannolikt mer att den sista tabletten i burken var överflyttad till dosetten. Det här var inget som upptäcktes igår.

Dessutom kostar blodtryckssänkande inte 300 kronor. De vanliga märkena brukar ligga på en hundralapp för en ask eller en burk. Däremot brukar en bag-in-boxvinare ligga på runt 300 kronor.

Hon ljuger hela tiden om allting och hon avslöjar sig genom att inte ha koll på vad hon ljuger om. Vidriga kärring.
Citera
2026-08-13, 16:38
Medlem
Livsnödvändig medicin kan man vad jag vet få akut nödbistånd till från soc. Är de inblandade i pappans fall?
Kanske läge för orosanmälan så han kan få en god man som håller koll på att allt går rätt till med hans pengar.
Citera
2026-08-13, 16:58
Medlem
Drottningaviss avatar
Enligt henne hjälper det inte att anmäla till soc då dem inte kan göra något. Jag tolkar det som att de därför har tillräckligt för att klara sig men hon vet inte hur man prioriterar. Soc kan inte ge extra pengar bara för att du väljer att lägga din inkomst på onödigheter. Men ja, en god man som har hand om ekonomin vore bra.
Citera
2026-08-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drottningavis
Enligt henne hjälper det inte att anmäla till soc då dem inte kan göra något. Jag tolkar det som att de därför har tillräckligt för att klara sig men hon vet inte hur man prioriterar. Soc kan inte ge extra pengar bara för att du väljer att lägga din inkomst på onödigheter. Men ja, en god man som har hand om ekonomin vore bra.

Det är väl exakt så
De har inkomster som ska täcka det sk "existensminium" men hennes troliga bulimi och köpmani gör att hon förlitar sig på tiggarpengar (det har ju funkat förut )
Nu när färre och färre swishar blir det panik
God man är det enda som skulle funka se bara på "Bumbi"
Citera
2026-08-13, 18:47
Medlem
Citat:

Jag tror inte hon anmält om pappans medicin, för då hade de förhoppningsvis reagerat på att nåt är väldigt fel.
Lite olika hur det bedöms men man kan få nödbistånd även om man borde ha prioriterat bättre, men då handlar det om enstaka gånger. Sen finns alltid "risken" att de drar igång en utredning för att se om man öht är kompetent nog att hantera sin ekonomi.
Citera
2026-08-13, 20:43
Medlem
Jag förstår inte hur pappan kan få bo med henne, hon kan ju inte ens ta hand om sig själv.
Citera
2026-08-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Jag förstår inte hur pappan kan få bo med henne, hon kan ju inte ens ta hand om sig själv.

Nä det är vanvård det hon håller på med. Hon har sagt att folk gjort orosanmälningar som inte leder till något och är det sant undrar jag hur kommunen bara kan blunda för hur den gamle mannen har det och att dottern snor hans pengar. Han hade klarat sig så mycket bättre utan henne.
Citera
2026-08-15, 22:02
Medlem
Drottningaviss avatar
J tycker det är för utlämnande för pappan att hon talar om hans ekonomi. Men hans sjukdomar eller kalsonger går bra? Nu är det en böld som blöder som är äcklig. Minns när hon skrev om att han inte hann till badrummet i tid…
Citera
2026-08-16, 01:59
Medlem
geek12s avatar
Citat:
J tycker det är för utlämnande för pappan att hon talar om hans ekonomi. Men hans sjukdomar eller kalsonger går bra? Nu är det en böld som blöder som är äcklig. Minns när hon skrev om att han inte hann till badrummet i tid…

Då kan vi räkna med att hon akut måste få in några 100 till medicin för annars riskerar han någon allvarlig sjukdom typ. När man ser och följer henne så kan man tro hon är 60-70 år, men hon e väl bara en bit över 40?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in