Finns inte redan massa sånna här trådar?
I alla fall så verkar dessa personer vara okapabla utan socialen...
Finns ingen annan tråd om just denna familjen.
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag tycker det är fel att kalla Mamman för psykfall.
Att få utbrott på sina barn får vi alla någon gång.
Dottern säger ju i klippet att hon betett sig illa.
Ni som har eller haft tonårsbarn borde veta hur ungar kan vara.
Lägger inte så stor vikt på deras bråk.
Dottern har inte gått i skolan på hela året?
Dom verkar inte vara klara med diagnos utredningen eller så har
dom inte fått någon hjälp?
Att dottern inte gått till skolan tycker jag är lite mer oroväckande.
Om hon nu inte vågar gå till skolan borde hon fått hjälp i hemmet.
Nu ska dom flytta till Norrköping.
Jag får lite känslan av att dom flyttar ifrån sina problem.
Det går inte. Problemen följer med.
Nej hata gör jag inte. Jag hoppas dom får bättre hjälp i
Norrköping och att dottern kommer igång med skolan.
Javisst. Föräldrar bråkar med sina tonåringar, men om man säger att man var lyckligare när man bodde med en våldsam partner och att sitt barn har förstört ens liv, så har man faktiskt passerat en gräns. Det är inte okej någonstans, oavsett hur upprörd man är.
Klart som fan en förälder har rätt att bli förbannad men det finns gränser för vad man häver ur sig, hade mamman sagt något i stil med... " Du är väldigt egoistisk" "Nu får du fan ta att skärpa till dig" osv osv men mamman önskar henne all olycka och hoppas på att sitt egna barn ska få genomlida det hon gjort och att flickan har förstört 2 vuxnas liv, här går hon över från en arg frustrerad förälder till en psykiskt sjuk jävla kärring som endast borde få vara med sina barn under bevakade besök.
Lyssnade du ens på klippet?
Jaha det är båda som ska flytta det var synd, bättre att flickan fått komma till en kärleksfull familj där man aldrig kommer i närheten av att slänga ur sig elakheter och kränkningar som hon kärringen gjorde.
Att det här skulle vara den enda gången som kärringen psykiskt misshandlat sin dotter har jag väldigt svårt att tro, att det då skulle spelas in av misstag och sen läcka ut, sannolikheten är väldigt låg.
Det är mer troligt att flickan spelat in det hela med flit då hon är trött på att få höra hur värdelös elak och jävlig hon är.... och sedan "läckt" det med flit.
Har du moralpanik?
I många familjer så bråkas det och ett och annat kommer ur käften på en förälder när dom bråkar med sitt tonårsbarn. Har du aldrig vart i ett bråk när du råkat ha säga något lite över gränsen?
Mycket sägs i stridens hetta och är man inget änglabarn så får man höra ett och annat ibland. Sånt är livet för en del, alla föddes inte med en perfekt familj där alla bara konstant ler mot varandra.
Flickan mår nog bäst hos sin morsa. För att placera henne i fosterhem är det sämsta man kan göra för dom är allt ifrån kärleksfulla hem.
I många familjer så bråkas det och ett och annat kommer ur käften på en förälder när dom bråkar med sitt tonårsbarn. Har du aldrig vart i ett bråk när du råkat ha säga något lite över gränsen?
Mycket sägs i stridens hetta och är man inget änglabarn så får man höra ett och annat ibland. Sånt är livet för en del, alla föddes inte med en perfekt familj där alla bara konstant ler mot varandra.
Flickan mår nog bäst hos sin morsa. För att placera henne i fosterhem är det sämsta man kan göra för dom är allt ifrån kärleksfulla hem.
Vill inte kalla det moralpanik direkt!
Klart det bråkas i både "fina" som "fula" familjer, att växa upp i ett hem där bråk konflikter aldrig kommer upp till ytan eller reds ut kommer vara skadligt för ett barns utveckling det också såklart.
Att en familj där alla bara ler mot varandra lär inte vara speciellt friskt eller nyttigt för någon inblandad.
Jag har sagt saker när jag är riktigt förbannad som jag ångrat och bett om ursäkt för men jag har aldrig varit i närheten av den här kärringen vräker ur sig, hon tar det till en annan nivå en nivå som jag inte tycker är acceptabel oavsett hur jävla arg och frustrerad man är.
Antar att du har lyssnat på klippet?
Ang fosterhem så har jag ingen vidare insyn man får höra om hemska fall ibland där små tjejer och killar skickas runt bland dåliga familjer som får men för livet, men så är det med allt det är det negativa som det gnälls om med all rätt för att kontrollerna av just sådana familjer ska bli hårdare
men självklart görs det inte radio/tvprogram hur bra kids har haft det hos sina fosterfamiljer.
Jag väljer att tro och hoppas att majoriteten av stödfamiljerna är bra!
Senast redigerad av Fotbollspuck 2018-07-31 kl. 14:55.
Knappast kändisar va? Varför orkar folk bry sig om att några på youtube bråkar. Ingen av er känns direkt som folk som faktisk oroar sig på riktigt utan det handlar nog mest om att ni gillar att bli upprörda på saker
Knappast kändisar va? Varför orkar folk bry sig om att några på youtube bråkar. Ingen av er känns direkt som folk som faktisk oroar sig på riktigt utan det handlar nog mest om att ni gillar att bli upprörda på saker
Har du bara hört detta klipp?
Har du sett deras klipp på youtube?
Jag tycker dom har en bra och normal mor och
dotter relation. Dom har kul ihop. Mamman är som både
Mamma och kompis till Issy som hon kallar sig.
Nej dom är inte kändisar men dom vill väl bli
vad jag förstått det som. Dom vill kunna livnära sig
på sitt youtubande.
Jag gillar dom för dom är mänskliga utan påmålad yta.
Tittar till deras kanal ibland.
Klart det bråkas i både "fina" som "fula" familjer, att växa upp i ett hem där bråk konflikter aldrig kommer upp till ytan eller reds ut kommer vara skadligt för ett barns utveckling det också såklart.
Att en familj där alla bara ler mot varandra lär inte vara speciellt friskt eller nyttigt för någon inblandad.
Jag har sagt saker när jag är riktigt förbannad som jag ångrat och bett om ursäkt för men jag har aldrig varit i närheten av den här kärringen vräker ur sig, hon tar det till en annan nivå en nivå som jag inte tycker är acceptabel oavsett hur jävla arg och frustrerad man är.
Antar att du har lyssnat på klippet?
Ang fosterhem så har jag ingen vidare insyn man får höra om hemska fall ibland där små tjejer och killar skickas runt bland dåliga familjer som får men för livet, men så är det med allt det är det negativa som det gnälls om med all rätt för att kontrollerna av just sådana familjer ska bli hårdare
men självklart görs det inte radio/tvprogram hur bra kids har haft det hos sina fosterfamiljer.
Jag väljer att tro och hoppas att majoriteten av stödfamiljerna är bra!
Ja, och den nivån kärringen vräker ur sig är något som föräldrar dagligen vräker ur sig i ilska. Inte att man tar ifrån någon ens unge bara för att man vräker ur sig något sånt. Ifall det hade vart på den nivån hade varannan unge hamnat hos en fosterfamilj.
Fan vet det själv hur man fick höra "misslyckad", "knarkare", "oönskad", "ett misstag" men jag var också en redig skitunge som gjorde allt för att vara en rebell. Nivåer finns många och föräldrar får ventilera också när dom har en tonåring som gör allt för att jävlas eller skapa drama.
Jag har hört klippet och visst, jag tycker inte om det hela men jag vet att det är inget mer än en konflikt. Det är inte direkt en pojkvän som sitter och trycker ner sin flickvän utan att det är bråk mellan mor och dotter och dottern har tydligen gjort något som inte var acceptabelt. Men vet du vad, dom lever sina liv vidare och tydligen har det jävligt bra med varandra ändå. Ups and downs.
Ja, för du tror stödfamilj/fosterfamilj för någon som är en tonåring som kanske är rebellisk och bråkar med sina föräldrar så ska dom ta order ifrån en helt okänd familj/person som ska säga åt dom vad dom ska göra, regler med mera. Det är att skjuta sig i knät ifall man tror att det inte kommer bli konflikter där med.
Hur som så överreagerar du och det är moralpanik. Åh nej, dom bråkar. Soc behövs inte kopplas in för det för hon behöver inte vara en dålig morsa för att hon skäller ut sin unge.
Fan man saknar 30-talet när såna där fick en spruta och somna in. Dessa människor kommer aldrig att kunna försörja sig själva, och jag vill inte ha ett samhälle där vi bara skall skratta åt folk med handikapp och betala dem på patreon. Det är inte värdigt, sånt här borde kunna förebyggas med modern fosterdiagnostik i varje fall.
Har du bara hört detta klipp?
Har du sett deras klipp på youtube?
Jag tycker dom har en bra och normal mor och
dotter relation. Dom har kul ihop. Mamman är som både
Mamma och kompis till Issy som hon kallar sig.
Nej dom är inte kändisar men dom vill väl bli
vad jag förstått det som. Dom vill kunna livnära sig
på sitt youtubande.
Jag gillar dom för dom är mänskliga utan påmålad yta.
Tittar till deras kanal ibland.
Har följt dom ett tag, kanske delvis för att det är lyteskomik.
Det som stör mig mest är att dom använder ordet HATA väldigt mycket.
Sedan avslutar dom alltid vloggen med "sprid kärlek"...
Fan man saknar 30-talet när såna där fick en spruta och somna in. Dessa människor kommer aldrig att kunna försörja sig själva, och jag vill inte ha ett samhälle där vi bara skall skratta åt folk med handikapp och betala dem på patreon. Det är inte värdigt, sånt här borde kunna förebyggas med modern fosterdiagnostik i varje fall.
Jag vet att vi är på flashback men kom igen, man behöver inte skriva att en 13-åring tjej att hon borde avrättas.
Ja, och den nivån kärringen vräker ur sig är något som föräldrar dagligen vräker ur sig i ilska. Really? Inte att man tar ifrån någon ens unge bara för att man vräker ur sig något sånt. Ifall det hade vart på den nivån hade varannan unge hamnat hos en fosterfamilj. Det hade dom inte för varannan förälder beter sig självklart inte såhär!
Fan vet det själv hur man fick höra "misslyckad", "knarkare", "oönskad", "ett misstag" men jag var också en redig skitunge som gjorde allt för att vara en rebell. Nivåer finns många och föräldrar får ventilera också när dom har en tonåring som gör allt för att jävlas eller skapa drama.
Jag har hört klippet och visst, jag tycker inte om det hela men jag vet att det är inget mer än en konflikt. Det är inte direkt en pojkvän som sitter och trycker ner sin flickvän utan att det är bråk mellan mor och dotter och dottern har tydligen gjort något som inte var acceptabelt. Men vet du vad, dom lever sina liv vidare och tydligen har det jävligt bra med varandra ändå. Ups and downs.
Ja, för du tror stödfamilj/fosterfamilj för någon som är en tonåring som kanske är rebellisk och bråkar med sina föräldrar så ska dom ta order ifrån en helt okänd familj/person som ska säga åt dom vad dom ska göra, regler med mera. Det är att skjuta sig i knät ifall man tror att det inte kommer bli konflikter där med.
Hur som så överreagerar du och det är moralpanik. Åh nej, dom bråkar. Soc behövs inte kopplas in för det för hon behöver inte vara en dålig morsa för att hon skäller ut sin unge.
Tråkigt för dig att du fick höra sådana saker av dina föräldrar, det är långt ifrån normalt och en bra jävla bit över gränsen.
Absolut man behöver inte vara en dålig morsa för man skäller på sin dotter eller son det har jag heller aldrig påstått.
Du får det att låta som vilket "mamma dotter bråk" som helst och det är det absolut inte, bara för att du har upplevt jävligt hårda och illa valda ord från dina föräldrar så blir det inte okej!
Kollat på deras klipp om det läckta klippet, kärringen säger där att anmälan redan är gjord och att det togs på allvar från soc sida, att man inte ska anmäla igen.
Finns även andra klipp som jag spolat snabbt igenom och sett att kärringen ofta sitter och gnäller på att skola och soc tycker att hon är en dålig mamma, hon säger även att pappan till flickan är en galning.
( Inte kasta sten i glashus)
Jag vet att det är bra mycket lättare att respektera en människa som förtjänat sin respekt, inte en galen kärring som förklarar hur man förstört familjens liv, att det är lättare att bo med en man som misshandlar ... önskar sin dotter ordentlig olycka och lidande....
Då är det nog i 9 fall av 10 bättre att växa upp i en fosterfamilj eller stödfamilj vad det nu heter, man behöver inte "ta" barnet helt från mamman dom kan träffas då och då när och om det känns bra för barnet.
I ditt fall så var det absolut inte okej för dina föräldrar att kalla dig misslyckad och oönskad!
Knarkare kanske du behövde höra ( vad vet jag ) och det som din förälder behövde få ur sig för att du knarkade?
Givetvis är det bättre att prata och försöka stötta sitt barn så gott det går inte häva ur sig saker till barnet som en normal person önskar sin värsta fiende, reder man inte ut det så ska man inte ha barn har ändå barn skaffats och föräldern inte kan ta hand om det på ett schyst vis så är det minsta man kan göra att ta kontakt med någon familjerådgivare eller vad nu det heter, så mamman kan lära sig hur man behandlar och kommunicerar.
Så att du skrev att dom har det bra, det är mer en vad jag vet men hoppas på såklart , betvivlar dock starkt.
Jag hoppas den där flickan kan få ordentlig hjälp i hemmet och eller utanför och eftersom hon inte går i skolan så behövs givetvis hjälp och stöd även där.
Det blir nog väldigt svårt för tjejen att få ett hyffsat normalt liv efter vad hon har fått utstå, men med en massa hjälp och stöd så kanske hon en dag flytta hemifrån och skapa sig ett nytt liv.
En fråga till dig som du absolut inte ska känna dig tvungen att svara på men undrar lite, hade ni missbruk eller psykisk ohälsa i familjen,hur är din kontakt med mamma och pappa idag?
Lite rörig text här ovan, lider av insomnia och då blir det lätt mosigt i skallen.