Citat:
Ursprungligen postat av
thebandit777
Jag förstår resonemanget bakom att det är straff (spelar ingen roll att man halkar, försvararen får för stor fördel av handsen), men jag försöker argumentera för resonemanget att det *inte* är straff. Ofrivillig hands, försöker hålla balansen, armen i en naturlig position. Det är *det* jag menar att du inte bemöter.
Och jag håller absolut inte med om din bedömning. Ofrivilligt är tveksamt (ser ut som att hand söker boll), kan köpa att hans agerande går att härleda till att han försöker hålla balansen, men i det tar han den med handen, drar den med sig, vinner kontroll och fördel. Istället för fortsatt anfall eller straff får Liverpool en kontring i röven.
Det är en stonewall penalty och jag tror att domaren blivit kallad till skärmen om inte spelet fortlöpt i någon minut till nästa avblåsning. Tror det är en stor del i att domarna kände sig ovilliga att ta beslutet.
Påstår inte jag är opartisk, men jag kan köpa när domslut går emot mitt lag. Som Gakpos uteblivna 2-0 idag. En soft frispark, men inte orimlig. Harvey Elliotts fina 2-0 också rimligt att döma bort, även om jag är säker på att målvakten haft noll chans oavsett om Salah skymmer eller ej.
Tycker de Arsenal-fans härinne som vill vifta bort det som ingenting gör bort sig. Detta blir det första som kommer tas upp nästa gång en Arsenalfan gnäller om att andra har dåliga ursäkter för dålig insats (övervattnad plan) eller att domarna är emot er.
----
Firma Wood/Elanga trycker ner Newcastle till plats 8. Härnäst Anfield för skatorna. Kan Liverpool förvärra krisen? Är Howe kvar? Blir spännande.
Står fast vid att Onana inte är någon världsklassmålvakt. Blir ett hologram ibland, så även idag när han släpper in frisparken direkt från McGinn. Svårt läge förvisso. Felplacerad backlinje? Svårt att ta den när man har en hord av spelare som rusar mot den.
Tvåan tycker jag Villa ska ha credd för, en fin screening som gör att Lenglet blir sopren på bortre, en fin nick inåt och en klack utan att United hinner reagera.
Men det var till sist Garnachos och Höjlunds dag. EtH lives to fight another round. Svårplacerat United.
West Ham såg riktigt usla ut mot Liverpool i cupen. Kan de stå upp bättre mot VARsenal? Låt oss hoppas.