Citat:
Ursprungligen postat av
knash
Varken Trump eller ens j6-fångarna har blivit dömda för uppror!
J6-kommitéen som var partisk och ingen tror på dem. De försökte begrava övervakningsfilmerna i typ 40 år och utelämnade t. ex hur protesten urartade när polisen sköt gummikulor och tårgas in i bland folket. De brydde sig inte om FBIs agenter som var på plats . De hittade alla som var inne i kapitolium men de bryr sig inte om pipebombern...
Hela utredningen var en politisk fars så den måste göras om innan man kan bannlysa den populäraste presidentkandidaten.
Först så behöver inte en dom att påvisa ett deltagande i samhällsomstörtande verksamhet.
Andra, så ja, det är massa fängelsedomar för statskuppsförsöket och flera riktigt långa fängelsestraff av domarna också.(SÅ hur tänkte du där, låtsades att de inte existerade?

)
Och vad i Colorados dom upp till Colorados HD är en fars och de bevis de har använt i domen?
Kan du peka nått i domslutet som är en fars och här fungerar ENDAST saklighet, för om inte så är du farsen.
Och när det sen kommer till SCOTUS agerande eller icke agerande, och vid agerande och vilket domslut de tar:
Ja, det kan jag inte komma på vilket, ser alla tre alternativen som möjliga.
Dock lutar jag personligen lätt till att de inte kommer ta upp fallet, då om de gör och ska ta ett domslut så har dessa två domsluten abnorma konsekvenser oavsett det blir.
Det är därför jag litar lite lätt mer åt att de kommer inte ta upp fallet, då det har minst konsekvenser.
Du har låst fast dig vid ett enda domslut, och du har en chans på tre att få rätt.
En sak är dock tveklöst, konstitutionen berättar i detta fallet och med de bevis de tagit upp i Colorado upp till Colorados HD att donalds har brutit mot konstitutionen.(Men som jag säger också, SCOTUS kan gå många vägar.)
En sak som donalds inte kommer lyckas med dock, det är att säga hen är immun mot att ta ansvar för brott som är begångna enligt lag eller konstitution.
För det är bara en förhalningsteknik som är fallerad, men kanske andra saker kan donalds få rätt i dock inte den.
För som en sade, om en president immun mot brott, så varför behövdes en benådning för Nixon?
Men verkligen, har du verkligen missat att statskuppsmakarna som försökte statskupp på marken och attackerade Capital Building inte har blivit dömda för just dessa brott och speciellt de som fått 10år eller mer i fängelsestraff.
De under de har blivit dömda för vad de gjort där och inte just statskuppsförsök.
Hur kan du inte veta om såna här saker, eller hoppades du ingen visste, för det var ett makalöst skräppåstående du gav där.