Citat:
Ursprungligen postat av
2an
Igår kväll hade ab en uppdatering om försvinnandet, inte några nyheter direkt men dom skriver att mamman tidigare sagt till ab att "dom vet inte varför han åkte norrut efter jobbet" kanske bara jag som tolkar det fel men jag tycker de betyder att han åkte direkt efter jobbet.
Varför görs ingen tidslinje? Nu borde dom fått fram vart/hur/när han åkte, vilken mast vid Jävre och om han lämnat e4 under resans gång mot Jävre tex.
Ska haft en blå-svårt dunjacka och svarta byxor då han försvann står det.
Mamman verkar mer prata om sig själv och hur hon börjar smälta att han inte kommer hem mer och att man tänd massa ljus, att han bara skulle ut och rensa tankarna tycker jag känns som att han inte mådde bra.
Men mamman är övertygad att han inte försvunnit med flit, känns som hon inte vill släppa fram vem Elliot va.
På onsdag ska MP ut och köra sök med bil igen, såg nu att snödjupet under helgen ökat till över 50 cm norr om Skellefteå. Piteå hade de satt ihop till 36 cm men nu är det 54 cm efter helgens snöfall.4,5-9 mil söder om Skellefteå är det över 70 cm snö nu
Känns som att de blir först om ca 4 månader man kommer hitta bilen om den inte är dumpad på nån större gratis parkering i nån stad förstås.
Jag skulle inte lita så mycket på hur AB formulerar sin artikel.. i praktiken är det ju rätt, han jobbade klart arbetsdagen innan han (förmodligen) åkte norrut. Håller med dig om tidslinjen, varför har inte den kommit fram än? När åkte han från Skellefteå och åkte han någon annanstans innan han lämnade stan?
Åker man ut i det där vädret för att rensa huvudet så vågar jag nog påstå att tankarna i huvudet är ganska allvarliga. Jag tycker inte heller det går ihop att han skulle åkt ut för att rensa huvudet och han absolut inte försvunnit med flit, för att avsluta med att hon har accepterat att han inte kommer hem - trots att det enligt henne var vanligt förut att han "försvann". Det är som att det saknas en röd tråd i det som framkommer.