Citat:
Ursprungligen postat av
clandeztino
Den frågan utgör väl hans alibi, jag har ingen aning. Men om man kan skriva ut sig själv och gå från sjukhuset så kan kanske man kan springa några steg när århundradets hit är i görningen? Motivationen lär ha varit på topp, isf.
Är det inte lustigt att så många har lagt märke till rockens fladdrande? Det känns som en "trådsanning", "mordplatsvittne-sanning", någon formulerade det så och sen tyckte alla sig minnas den detaljen. Att Yvonne såg att rocken fladdrade är inget konstigt, men lite märkligare att så många mordplatsvittnen gjort det.. iaf om det AB säger att han inte sprang direkt utan gick med spänstiga steg in i en mörk gränd. Inte så många meter innan mörkret gör "fladdret" oskönjbart för ögat.
Jag reagerar på fladdret eftersom det ju inte alls är säkert att personen som begav sig in i gränden alls bar en halvlång rock, men en midjelång blå täckjacka.
Nej, vi vet inte exakt i vilket tillstånd Östling befann sig. Han avvek från sjukhuset mot läkares inrådan.
Han fick även besök senare på kvällen.
Möjligen att det med smärtlindrande tabletter skulle vara genomförbart för hans del?
Gällande jackan/rockens fladdrande så tycker jag ändå att det tyder på det.
Vittnena kunde inte ta del av de andra vittnenas uppgifter (om nu inte något läckt till media) och det är ju som sagt flera som talar om att jackan/rocken fladdrade.
Tror Anna H. (eller om det var ett annat mordplatsvittne) beskriver att hon såg ljus mellan benen och på så sätt uppfattade att den fladdrade något.
Men som du är inne på blir det ju snabbt mörkt inne i gränden och även rätt "skumt" på David Bagares gata.