2023-12-25, 10:56
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag förstår att det är jobbigt att behöva dra ursäkter ur röven till varför favoritlaget inte fick straff emot sig. Att vara den som får positivt utfall av ett felbeslut, men sen ändå försöka hitta på skäl till varför det inte var ett felbeslut.

Men det finns en lösning: Vara ärlig.

Jag har redan förklarat varför, men du vägrar bemöta det, raderar det ur minnet och fortsätter ordbajsa.
Domaren dömer, det finns fog för beslutet. En hel del experter håller med, en del inte. Handsregeln har ändrat sig genom åren.
Självklart kunde han dömt straff, vissa domare skulle gjort det, bedömningen är inte konsekvent.

Domaren kände väl själv hur jävla halt det var och hade förståelse.
Citera
2023-12-25, 11:00
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Nu ska väl spelare inte dra på sig gula medvetet men Nunez & Liverpool sitter i läckande båt. Nunez står på 4 kort och Salah dra snart och Jota är skadad… om han tar sitt kort nu slipper man stå med 2 anfallare (1 avstängd, 1 iväg & 2 skadade).

Vad tycker ni Nunez ska göra? Ska man ta det gäller det stå över rätt match.

Ser att några är avstängda i denna omgång och en drös står på 4 kort.

Listan.
https://www.premierleague.com/news/2801986
Vad är "rätt" match? Risk att det blir som när Ramos gjorde det mot Ajax och dom vände i returen
Citera
2023-12-25, 11:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag förstår att det är jobbigt att behöva dra ursäkter ur röven till varför favoritlaget inte fick straff emot sig. Att vara den som får positivt utfall av ett felbeslut, men sen ändå försöka hitta på skäl till varför det inte var ett felbeslut.

Men det finns en lösning: Vara ärlig.

Det kunde låtit något sånt här: "Klart det är straff när norrmannen tar med handen. Arsenal har riktig tur där och hade vi inte fått den hade jag blivit rejält förbannad. Men nu klarade Liverpool 1-1 ändå så vi får aldrig veta hur matchen slutat om straffen getts. Tycker Arsenal var bra och delad pott var rättvist över 90 minuter."

Men nejdå. Istället ska skiten försvaras.

Arsenalfansen i den här tråden är de som är mest deluded, med general troll i spetsen. Det ironiska är att nästan ingen, utom Chelsea- och Spurs-fans, ogillar Arsenal som lag och klubb. Visst är Arteta lite gnällig, men ändå. Ungt lag, positiv fotboll, en transformation under Arteta från utskrattade till titelutmanare, det är imponerande. Nej, det enda skälet till att tråden "hatar" Arsenal och njuter när de går dåligt, är trådens Arsenalsupportrar.

Jotack. Atombomb i glashus. Gnäller och gråter när något drabbar dem, men givetvis får man göra vad man vill när man halkar. Och det är planens fel, buhuu.

Svårt att ha någon som helst sympati för Arsenalfansen som deras företrädare i tråden beter sig.
Du är ju 10x värre än den största gnällkärringen. Och varken jag, eller andra Gooners, har kommit med några ursäkter e.l öht. Vad vi försöker att printa in i topplocket hos dig, är att handsitustionen med Ødegaard var ingen straff till Liverpool - och varför situationen ej kvalificerar till straff har jag redan förklarat för dig ett 100-tals ggr. Och den stora skandalen i lördagens match, var att matchen spelades på en övernattnad plan - om det inte var för det, så hade vi säkerligen vunnit matchen.

Annars så är det ju bara helt störtkomiskt att du, av alla, sitter och skriver att Arsenal-fansen är verklighetsfrånvända och/eller att en annan användare är ett troll. När Liverpool-fansen härinne, med du själv som Bandledare, är verkligen primeutgåvan av deludeness at its finest.

Du/ni visar igen och igen varför ingen gillar Liverpool-fansen, och/eller varför Liverpool-fansen är de minst omtyckta supportrarna i UK.
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Ursäkta men vem mer än Generalen har sagt att det inte var hands? Tycker du är alldeles för dramatisk och skyller bort all din frustration vad en användare säger på resten av alla Arsenalfans.

Jag kan erkänna att det borde varit hands och blev förvånad när de inte kollade situationen. Jag trodde det skulle bli straff. Samtidigt blev jag också förvånad när de inte kollade på sitationen när Trent armbågade Havertz i ryggen bakifrån i straffområdet, så det kanske jämnar ut sig på det sättet.

Annars var det en jämn match och resultatet skildrar la matchen bra ändå. Bra spelat av Liverpool, jag tror som sagt ni kommer vara med och kämpa om titeln till slutet.
Lilla Frysen & co är bara så extremt sårbara av sig. Men men, nog om det.

Situationen med Ødegaard var ingen straff, av den enkla anledning att han han halkade och skulle ta emot för när han tappade balansen idet han omedvetet råkade att toucha bollen. Saken är klar, det var def ingen straff.

Dock så förstår jag varför det alltid blir diskussioner kring situationer som detta.
Citera
2023-12-25, 11:07
Medlem
Drickbacks avatar
Att hävda Ødegaard halkade är magstarkt!
Han blev lurad/fintad åt fel håll och stoppade bollen med handen och belönades med frikännande. Såg verkligen huvuddomaren situationen? Extremt tveksam till det däremot måste assisterande sett det men de vinkar ju aldrig längre på straffar.

Hur klarar Saka sig undan kort mot AV & Liverpool när han sparkar bort bollen? Han skulle haft 2 gula mot Liverpool…

Havertz undkom gult mot AV men fick det nu och är avstängd i kommande omgång.
Citera
2023-12-25, 11:08
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Inte inte hands, men thebandit tycker inte heller det ska vara straff, dock erkände han iaf att om Salah hade gjort samma sak så hade han blivit förbannad om det inte blev straff.

Två fel blir inte ett rätt, ingen vet hur matchen hade sett ut om straffen blivit dömd. Raya kanske plockar den och Arsenal kontrar in 2-0 direkt efter.. Känns som att vissa (mest en) inte kan erkänna i tro om att det ska påverka slutresultatet.

Arsenal ska vara jäkligt nöjda med en poäng på Anfield och att vara serieledare, men nej det går inte för att mäktiga Arsenal dominera hela matchen och borde ha stängt den innan 1-1... Lite som att City inte vann ligan förra året, utan Arsenal gav bort den av egen VILJA.

Lider med er riktiga Arsenalsupportrar att några förstör så otroligt mycket!

Ja men så är det ju med alla lag känner jag, finns alltid idioter till fans överallt. Samtidigt finns det la lag som har fler än andra, och speciellt irriterande är väl de som sitter på höga hästar och tror att de förtjänar någonting bara för att de vunnit något förr i tiden.

När det kommer till Arsenalfans så har jag blandade erfarenheter. Om man tar AFTV som exempel så tycker jag ändå de flesta som är aktiva som programledare där idag ändå är ödmjuka till sina motståndare och kan ge kritik till egna laget när vi förtjänar det. Jag har inte följt det så länge, men tror det var många där förr som var väldigt toxic som nu är borta iallafall.

Ett fan som jag stör mig otroligt mycket på är Ty, som liknar Generalen faktiskt med sina bortförklaringar. Sen finns det ju alltid fans som de intervjuar efter matcherna som kan vara helt tappade och väldigt kaxiga, men även en del som är realistiska och sakliga. Så ja blandat som sagt, men dessa typer av personer existerar definitivt i alla klubbar.

Här ett klipp med vad jag menar om Ty: https://youtu.be/_GGXgCbBnTM?si=XFJFMUs8RuYRyI18

Skäms när jag ser honom prata haha.
Citera
2023-12-25, 11:10
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag har redan förklarat varför, men du vägrar bemöta det, raderar det ur minnet och fortsätter ordbajsa.
Domaren dömer, det finns fog för beslutet. En hel del experter håller med, en del inte. Handsregeln har ändrat sig genom åren.
Självklart kunde han dömt straff, vissa domare skulle gjort det, bedömningen är inte konsekvent.

Domaren kände väl själv hur jävla halt det var och hade förståelse.
Spot on.

När en spelare råkar att omedvetet nudda bollen på det viset som Ødegaard gjorde i lördags, så skall domarna bara låta spelet gå vidare. Inget snack om den saken
Citera
2023-12-25, 11:10
Medlem
jontepsgs avatar
Någon som såg när van Dijk frågade domaren om han druckit? Iaf såg det ut som det var det han undrade. 😅
Citera
2023-12-25, 11:11
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vad är "rätt" match? Risk att det blir som när Ramos gjorde det mot Ajax och dom vände i returen
Hellre avstängd mot Burnley än Newcastle 🫣
Citera
2023-12-25, 11:14
Medlem
srsbizs avatar
Citat:
Hellre avstängd mot Burnley än Newcastle 🫣

Vettefan, Burnley borta är svårare än att spela mot Newcastle hemma, Newcastle har ju inte bra facit på bortaplan direkt
Citera
2023-12-25, 11:21
Medlem
Drickbacks avatar
Klart mattan ska vattnas ordentligt annars förstörs den? 3 matcher på 7 dagar kräver sitt vatten för att skydda planen. Vad är skillnaden mellan vattna och naturligt regn 🤔

Pinsamt gnälla på övervattnad plan när man häcklat i åratal om Klopp’s ursäkter. Blir väl så när man bor i en grodmansdräkt
Vattnet var för att grodan skulle känna sig välkommen.. Grodan fick åka hem skamsen..
Senast redigerad av Drickback 2023-12-25 kl. 11:25.
Citera
2023-12-25, 11:24
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbiz
Vettefan, Burnley borta är svårare än att spela mot Newcastle hemma, Newcastle har ju inte bra facit på bortaplan direkt
Förstår hur du tänker dessutom brukar Liverpool ställa till det för sig mot bottentre.. men namnmässigt fruktar man Newcastle mer än Burnley. Newcastle är trötta/slitna och drös med skador så just nu är de lättare att hantera än när vi mötte de borta.
Senast redigerad av Drickback 2023-12-25 kl. 11:36.
Citera
2023-12-25, 11:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Att hävda Ødegaard halkade är magstarkt!
Han blev lurad/fintad åt fel håll och stoppade bollen med handen och belönades med frikännande. Såg verkligen huvuddomaren situationen? Extremt tveksam till det däremot måste assisterande sett det men de vinkar ju aldrig längre på straffar.

Hur klarar Saka sig undan kort mot AV & Liverpool när han sparkar bort bollen? Han skulle haft 2 gula mot Liverpool…

Havertz undkom gult mot AV men fick det nu och är avstängd i kommande omgång.
Kolla upp vad Roy Keane hade att säga om läget, då kanske du får dig en ny verklighetsuppfattning,

Och Saka skulle självklart inte ha haft gult för incidenten med Tsimikas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in