Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Dermot Gallagher håller med Saliba och säger straff.
https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/dermot-gallagher-shares-liverpool-v-28344498
Men de är ju som bekant med i Liverpool-maffian och har en agenda. Särskilt Saliba ska man inte lita på.
Aha, och? Jag kan hitta upp en 10-20 länkar från div pers som säger motsatsen, att handsituationen med Ødegaard ej kvalificerar till straff - av de exakta skälen som jag har redan förklarat för dig/er ett X-antal ggr nu.
Och om du visste det, så är det helt uppenbart att Saliba bara skämtade när han sa "Yes, of course it was a penalty".
Citat:
Ursprungligen postat av
srsbiz
Man är bra korkad om man försöker snacka bort straffen. Jag var helt övertygad om att den skulle kollas och bli straff när jag såg det hända. Vet att folk snackar om att Arsenal fuskar där, men är väl inte Arsenal som (får jag hoppas) har personal i VAR-rummet och tittar på det. Horribelt oavsett.
Dock tycker jag inte att Saka skulle haft ett andra gula i sin situation där han halkar, hade han faktiskt träffat med sulan så visst, men nu gjorde han inte det.
Hur stort blir tappet av Salah när han åker iväg på afrikanska mästerskapet? Han står ju fortfarande för mycket av Liverpools mål, kan Nunez kanske kliva fram nu? Jag har fortfarande Liverpool som favorit att vinna tillsammans med City, speciellt om man kan ligga runt samma poäng som Arsenal tills mars, april när slutspurten drar igång. Där känns Liverpool och även City stabila och kommer inte bottla det.
Nej, det var definitivt ingen straff. Alltså, Ødegaard tappade balansen och råkade (omedvetet) att nudda bollen idet han skulle ta emot för halkningen. Det måste finnas en gräns, och om situationen med Ødegaard igår är straff, så måste samtliga fotbollsspelare se till att amputera båda armarna. Domarkåren, samt VAR-teamet agerade 100% korrekt.
Och självklart så klassar inte incidenten med Saka för ett andra gult kort, naturligtvis så gör det inte det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skarparattarn
Äh vi visste redan innan hur det skulle låta hade det varit tvärtom hade det varit LiVARpool och en stor skandal.
God jul på dig frysen
Jag hade tyckt exakt det samma om läget hade varit tvärtom, dvs att det var en Liverpool-spelare som råkade att toucha bollen på det sättet som Ødegaard gjorde. Men den stora skandalen i gårsdagens match, var att matche spelades på ett uruselt underlag - ngt som visade sig att vara kostsamt för AFC.
Annars så önskar jag en fortsatt god jul till alla er galningar.