2023-12-25, 00:06
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getkalle
Oj vad du gnäller på allt…
Är du arg för att ditt lag får stryk av city?
Alla filmar i alla lag…
Dagens fotboll har tyvärr blivit så men det vet inte du som precis börjat kolla på fotboll och
inte kan något om det.
City tar det dom vanligt.
Ja, heja City!
Citera
2023-12-25, 00:10
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Dermot Gallagher håller med Saliba och säger straff.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/dermot-gallagher-shares-liverpool-v-28344498

Men de är ju som bekant med i Liverpool-maffian och har en agenda. Särskilt Saliba ska man inte lita på.
Aha, och? Jag kan hitta upp en 10-20 länkar från div pers som säger motsatsen, att handsituationen med Ødegaard ej kvalificerar till straff - av de exakta skälen som jag har redan förklarat för dig/er ett X-antal ggr nu.

Och om du visste det, så är det helt uppenbart att Saliba bara skämtade när han sa "Yes, of course it was a penalty".
Citat:
Ursprungligen postat av srsbiz
Man är bra korkad om man försöker snacka bort straffen. Jag var helt övertygad om att den skulle kollas och bli straff när jag såg det hända. Vet att folk snackar om att Arsenal fuskar där, men är väl inte Arsenal som (får jag hoppas) har personal i VAR-rummet och tittar på det. Horribelt oavsett.
Dock tycker jag inte att Saka skulle haft ett andra gula i sin situation där han halkar, hade han faktiskt träffat med sulan så visst, men nu gjorde han inte det.

Hur stort blir tappet av Salah när han åker iväg på afrikanska mästerskapet? Han står ju fortfarande för mycket av Liverpools mål, kan Nunez kanske kliva fram nu? Jag har fortfarande Liverpool som favorit att vinna tillsammans med City, speciellt om man kan ligga runt samma poäng som Arsenal tills mars, april när slutspurten drar igång. Där känns Liverpool och även City stabila och kommer inte bottla det.
Nej, det var definitivt ingen straff. Alltså, Ødegaard tappade balansen och råkade (omedvetet) att nudda bollen idet han skulle ta emot för halkningen. Det måste finnas en gräns, och om situationen med Ødegaard igår är straff, så måste samtliga fotbollsspelare se till att amputera båda armarna. Domarkåren, samt VAR-teamet agerade 100% korrekt.

Och självklart så klassar inte incidenten med Saka för ett andra gult kort, naturligtvis så gör det inte det.
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Äh vi visste redan innan hur det skulle låta hade det varit tvärtom hade det varit LiVARpool och en stor skandal.

God jul på dig frysen
Jag hade tyckt exakt det samma om läget hade varit tvärtom, dvs att det var en Liverpool-spelare som råkade att toucha bollen på det sättet som Ødegaard gjorde. Men den stora skandalen i gårsdagens match, var att matche spelades på ett uruselt underlag - ngt som visade sig att vara kostsamt för AFC.

Annars så önskar jag en fortsatt god jul till alla er galningar.
Citera
2023-12-25, 00:10
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Borde ta Arsenal 1 minut att inse att gräset är blötare än vanligt och då anpassa sig. Eller är Liverpool så pass bra att dom även i stundens hetta kommer ihåg att gräset är vattnat och inte agerar instinktivt?

Det är en dålig bortförklaring av Arsenal bara.

Ja, eller 10 kanske.

Jag kan bara säga att:
1. Tsimikas är skadad för att Saka halkade.
2. Ödegaard halkar och armen är därmed i en "naturlig position" för att behålla balansen - ingen straff.

Liverpoolfansens gnäll över dessa två situationer är patetiskt. Sluta vattna så extremt då.
Senast redigerad av thebandit777 2023-12-25 kl. 00:12.
Citera
2023-12-25, 00:14
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Ja, eller 10 kanske.

Jag kan bara säga att:
1. Tsimikas är skadad för att Saka halkade.
2. Ödegaard halkar och armen därmed är i en "naturlig position" - ingen straff.

Liverpoolfansens gnäll över dessa två situation är patetiskt. Sluta vattna så extremt då.
Jo, men ganska direkt, kanske även på uppvärmningen.

Påstår du också att det inte är straff? Då kan vi ta bort hands regeln, alla kan ju skylla på att du ramlar framåt och måste ta emot bollen med händer. Suarez räddning på mållinjen borde ha godkänts eftersom han är i luften och försöker bara ta tag i något för att inte ramla?
Citera
2023-12-25, 00:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Gräsmattan på Anfield var bedrövlig. Vi får hoppas att Liverpool inte vattnade den och saboterade med flit. Både Ödegaards hands och Zinchenkos halkning som ledde till 5 mot 1 läget berodde på mattan. Massvis med halkningar i den matchen, störst problem hade Martinelli som var den som halkade mest. Nej, det är inte godkänt med ett sådant gräs, och det var Arsenal som fick nitlotten i det fallet.
Exakt. Och jag fattar bara inte varför inte fler har tagit upp detta.

Planen på Anfield igår var totalt övervattnad, och minst sagt horribel.
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Planen är väl dock samma för båda lagen? Känns lika kul som att skylla på vädret eller dylikt.
Grejen är att samtliga av AFCs spelare hade mkt större problem med det totalt usla underlaget än vad några av Liverpools spelare hade, hur kommer det sig.?
Citera
2023-12-25, 00:19
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Jo, men ganska direkt, kanske även på uppvärmningen.

Påstår du också att det inte är straff? Då kan vi ta bort hands regeln, alla kan ju skylla på att du ramlar framåt och måste ta emot bollen med händer. Suarez räddning på mållinjen borde ha godkänts eftersom han är i luften och försöker bara ta tag i något för att inte ramla?

Allt handlar om att "göra sig onaturligt stor" och armarna i "naturlig position". Jag minns att det var mycket snack för några år sedan i PL när en försvarare stod på alla fyra och försökte ta sig upp, bollen gick mot ett öppet mål, tog på armen - ingen straff.

Jag tycker inte att det är straff, enligt reglerna. Det var inte medvetet, han gör sig inte onaturligt stor, armen är i en naturlig position. Han vinner heller inte så mycket på handsen i denna situation, han tar bollen oavsett.

Suarez-jämförelsen är bara löjlig och visar att du inte vill vika en tum, oavsett resonemang. Allt är hands, punkt slut.
Citera
2023-12-25, 00:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Exakt. Och jag fattar bara inte varför inte fler har tagit upp detta.

Planen på Anfield igår var totalt övervattnad, och minst sagt horribel.

Grejen är att samtliga av AFCs spelare hade mkt större problem med det totalt usla underlaget än vad några av Liverpools spelare hade, hur kommer det sig.?

Sämre motorik eller möjligen otur.
Citera
2023-12-25, 00:23
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Allt handlar om att "göra sig onaturligt stor" och armarna i "naturlig position". Jag minns att det var mycket snack för några år sedan i PL när en försvarare stod på alla fyra och försökte ta sig upp, bollen gick mot ett öppet mål, tog på armen - ingen straff.

Jag tycker inte att det är straff, enligt reglerna. Det var inte medvetet, han gör sig inte onaturligt stor, armen är i en naturlig position. Han vinner heller inte så mycket på handsen i denna situation, han tar bollen oavsett.

Suarez-jämförelsen är bara löjlig och visar att du inte vill vika en tum, oavsett resonemang. Allt är hands, punkt slut.
Kan du med handen på hjärtat säga att du inte hade klagat om det var Salah istället för Ödegaard?
Citera
2023-12-25, 00:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Inte vet jag, men märkligt var det.

Dock så kan man ju undra sig över varför det endast var bortalaget som hade problem med det usla underlaget på Anfield igår, tillfälligt?
Citera
2023-12-25, 00:26
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Bättre spelare brukar anpassa sig snabbare. Löjligt att skylla på planen när man spelar på samma.

Nästa poängtapp så var det för kallt väder och man var inte beredd.
Citera
2023-12-25, 00:26
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Kan du med handen på hjärtat säga att du inte hade klagat om det var Salah istället för Ödegaard?

Såklart jag hade! Då hade jag förbannat domarnas jävla resonemang och tyckt att Salah fick skylla sig själv om han halkar. Jag kan erkänna det.
Citera
2023-12-25, 00:28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Såklart jag hade! Då hade jag förbannat domarnas jävla resonemang och tyckt att Salah fick skylla sig själv om han halkar. Jag kan erkänna det.
Du är vettig iaf! Då vet du också att det borde vara straff för Liverpool egentligen, men det behöver du inte erkänna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in