Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
God jul allihopa! Hoppas ni får en trevlig julhelg med god mat, fina gåvor och lite avslappnande tid borta från jobb/skola eller vad ni sysslar med vanligtvis.
Vad hoppas ni för er lag 2024?
Personligen hoppas jag skadade spelare återvänder - Martinez framförallt är någon jag saknar mycket. Även Casemiro, vill se hur ett mittfält med Mainoo-Casemiro med Fernandes framför kan fungera. Hoppas såklart att anfallet kommer igång, Hojlund får gärna börja peta in några bollar.
Har inga förväntningar på top4 - i dagsläget är laget 8p efter Spurs vilket på pappret kanske inte är omöjligt över 20 matcher, men ser inte att laget kommer gå obesegrade i typ 2 månader medans andra lag tappar. Mer realistiskt så hoppas jag på att spelet blir bättre och man börjar göra mål igen. Kan ta en 6e plats t.ex. om laget kommer igång och spelare börjar producera. Mer realistiskt/negativt tror jag dock att det kommer fortsätta som det har sett ut. Tror tyvärr inte på någon aktivitet i Januari, så vi får se.

God jul zantera! Uppskattar dina inlägg, som rimliga och nyanserade till skillnad från shitshowen många andra (även jag) ibland gör den här tråden till.
Har inte sett jättemycket United men tycker det lilla jag sett av Höjlund kan bli bra ändå. Han får väl noll service. Som vanligt väldigt tung börda på en spelare pga prislapp. Höjlund är potential, inte den färdiga produkten.
Jag tillhör som bekant dem som inte vill att lyckan vänder för United, men kan ändå inte låta bli att lida lite med de trevliga United-fans som finns. De otrevliga lyser just nu med sin frånvaro i tråden, men jag vet att de kommer när vinden vänder...
Jag vetetusan om EtH är mannen för framtiden. Det tycks saknas en plan för hur man ska spela, EtH har gett grönt ljus till flertalet spelare som kostat betydligt mer än de smakat (Antony t.ex.), och trots rejäla investeringar spelar man fortfarande Evans, McTominay, Maguire och lite juniorer här och där. Samtidigt är sparka honom ingen quick fix. Kanske kan spelare som Rashford och Sancho få en nystart under nytt ledarskap, men felet tycks ändå vara en felkomponerad trupp och avsaknad av spelidé. Ni hade behövt en Klopp, Arteta eller Pep som glider in, börjar rensa bort de spelare som inte passar in i vad man vill göra, och värvar klokt med en plan. Lättare sagt än gjort när United haft som strategi att ge löner långt över marknadsvärdet dock. Varane, Casemiro, Sancho, Maguire är det tveksamt om ni får sålt utan att betala en rejäl buyout (ingen kommer matcha deras löner på marknaden, endast saudi).
Vad jag hoppas på för 2024 för Liverpool:
* Att man kan fortsätta nosa i toppen och vinna matcher med detta halvrenoverade lag.
* Att Darwin exploderar och blir den livsfarliga striker man vill ha som gör mål på allt han får. En Suarez 2.0.
* Att Szoboszlai hittar tillbaka till formen från inledande omgångarna
* Att Gomez fixar vänsterbacken ok och att Robbo är tillbaka inom någon vecka.
* Att man kan prestera på tre fronter: Carabao där man är i semi, att man kan gå långt i EL fast man slåss om titeln i PL.
Till sist: Att man säljer Salah till Saudi för enorm summa pengar direkt efter sista matchen för säsongen, och har en plan för att ersätta som sätts i verket direkt.
Salah har passerat zenit, gör många felbeslut, slarviga passningar sista tredjedelen, även om han fortfarande blixtrar till ibland och gör sjukt mycket poäng även när han är halvkass. Det är läge att casha in i sommar istället för att släppa som Bosman om 18 månader. Förlänga till den lön han har idag finns inte på kartan.