2024-01-03, 01:32
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Snart gör Arsenal en Liverpool med, alltså inte vinner titeln på 30 år. Skillnaden är väll att för Liverpool så stannade det vid 30.
En annan stor skillnad är att Liverpool plockade ett par CL titlar under tiden.

Skönt det ska bli när Arsenal ryker mot Porto och det av egen vilja såklart för att man ska satsa på ligatiteln men ger hellre bort den till något annat lag och sen var målet hela tiden att försöka få en topp fyra!
Citera
2024-01-03, 01:52
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Inte en chans. Det är bara en tidsfråga innan vi kommer att vinna titeln igen, samma sak kan dock inte sägas om Man Utd.

Hur många titlar har Liverpool vunnit nu igen sedan covid-titeln?

Jag måste ge dig en för att du står upp för Arsenal i alla väder
Citera
2024-01-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Yes sagt samma hela tiden,det e charmen/idiotin med gubbfan,han har sin kärlek till Arsenal, det är klart.
Citera
2024-01-03, 17:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Januari-fönstret har öppnat! Vill ni att er klubb gör något? Vilka ska ut, vilka ska in?

Liverpool:

Ut som Bosman:
Thiago, Adrian och Matip sitter på utgående kontrakt och svårt att se att de förlängs. Matip korsbandsskadad, 32 år, skadehistorik som en inköpslista. Thiago även han gjord av glas, hög lön och inte spelat en minut i år. Ut. Adrian är 37, tredjekeeper och varit väldigt dålig det lilla han fått spela, Kelleher är tvåa.

Säljas:
Rhys Williams återkallad från Aberdeen där han endast fått spela en cupmatch, annars inte ens i truppen. Quansah har tagit hans plats i Liverpool, så sälj.

Bajcetic är tveksamt. Sparsamt med info om hans skada eller comeback. Om man tror att potential finns, behåll. Om Bajcetic är långt ner i hackordningen, låna eller sälj.

Carvalho är kvar på lån i Leipzig, men får inte riktigt spela. Oklart vad planen är där. Bör säljas om Klopp inte tror på honom, men blir först till sommaren.

Salah - till sommaren. Kräma araberna på allt de är värda, få monstersumma för honom, gå vidare. Salah gör fortfarande mycket poäng men det är läge i sommar. Blir äldre, inte bättre, högst lön i laget. Ut och ersätt.

Köpa:

Förhoppningsvis är Robbo snart tillbaka, så Gomez kan vikariera ett par matcher till. Gomez har gjort det helt ok, med tanke på förutsättningarna.

CDM - Endo växer lite, men behövs inte täckning här? Mac har inte dominerat i rollen och Bajcetic inte spelat en sekund, Trent är en playmaker inte en städgubbe.

Salah-ersättare: Önskar man gör klart med det i april-maj, före priset springer iväg. Vi klarar oss troligen med Jota, Darwin, Gakpo och Diaz + Elliott under AFCON.

Höger-Tsimikas: Hade väldigt gärna fått in en "riktig" högerback om man vill vila Trent, ha honom på mittfältet eller han skadar sig. Gomez är inte en riktig ytterback, han är en nödlösning.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2024-01-03 kl. 17:11.
Citera
2024-01-03, 17:24
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Säljas:
Rhys Williams återkallad från Aberdeen där han endast fått spela en cupmatch, annars inte ens i truppen. Quansah har tagit hans plats i Liverpool, så sälj.
Han må inte ha rätt kvalite för Liverpool men med tanke på mittbacksalternativen just nu är VvD, Konate & Quansah samt Gomez som redan täcker upp till höger och vänster bör man kanske ha kvar honom som back-up. Speciellt med tanke på att Konate och Gomez verkar bli skadade lite för ofta. Åtminstone om ingen har köpts in.

Edit: Nat Philips är visst också tillbaka. En av dem som back-up.

Citat:
Bajcetic är tveksamt. Sparsamt med info om hans skada eller comeback. Om man tror att potential finns, behåll. Om Bajcetic är långt ner i hackordningen, låna eller sälj.
Svårt att veta hur han prioriteras med tanke på den långa frånvaron, men ser ingen anledning till att sälja om nu någon är intresserad. En av få ljusglimtar ifjol.

Citat:
Carvalho är kvar på lån i Leipzig, men får inte riktigt spela. Oklart vad planen är där. Bör säljas om Klopp inte tror på honom, men blir först till sommaren.
Han har som Williams kommit tillbaka. Ryktas lånas ut till Fulham.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2024-01-03 kl. 17:28.
Citera
2024-01-03, 17:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Han må inte ha rätt kvalite för Liverpool men med tanke på mittbacksalternativen just nu är VvD, Konate & Quansah samt Gomez som redan täcker upp till höger och vänster bör man kanske ha kvar honom som back-up. Speciellt med tanke på att Konate och Gomez verkar bli skadade lite för ofta. Åtminstone om ingen har köpts in.

Edit: Nat Philips är visst också tillbaka. En av dem som back-up.

Svårt att veta hur han prioriteras med tanke på den långa frånvaron, men ser ingen anledning till att sälja om nu någon är intresserad. En av få ljusglimtar ifjol.

Han har som Williams kommit tillbaka. Ryktas lånas ut till Fulham.

För mig är både Phillips och Rhys surplus. Phillips hör inte hemma i ett topplag, gamla skolans mittback som ska stå lågt och stånga bort bollar. Rhys för valpig. En kan behållas för bänken (troligen Nat), men Sepp van den Berg som är ordinarie i Mainz lär vara först i kön bland de mittbackar som lånats ut för att ingå i truppen i framtiden. Nu kommer han ju inte tillbaka förrän i sommar dock.

Klart man önskar Bajcetic blir skadefri och börjar roteras in, likt CuJo eller Quansah. Men är han långt ner i hackordningen kan det vara läge att skeppa, hans marknadsvärde tog ett lyft efter fjolåret.

Carvalho tillbaka igen ja. Frågan är hur Klopp tänker där. Läge att ge speltid med Salah borta och behålla säsongen ut, eller ska han lånas ut+säljas? Lite Minamino-känsla där, att man inte riktigt vet hur man ska använda honom, om han är bra nog, eller var han ska spela.
Citera
2024-01-03, 18:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Naturligtvis så står jag upp för min klubb, särskillt när folk försöker att snacka ner AFC hela tiden.
Citera
2024-01-03, 20:14
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Naturligtvis så står jag upp för min klubb, särskillt när folk försöker att snacka ner AFC hela tiden.

Rätt lätt med någon som går runt i megahybris 24/7
Citera
2024-01-03, 20:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Rätt lätt med någon som går runt i megahybris 24/7
Om det är mig du syftar på, så har jag på inget sätt hybris e.l, snarare tvärtom.

Men när ett gäng med idioter försöker att snacka skit om Arsenal hela förbannade tiden, så kan du ta dig fan på att jag står upp för min klubb - och jag hoppas verkligen att alla äkta Gooners gör det samma.
Citera
2024-01-03, 20:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Med tanke på att Arsenal viker ner sig varje år runt denna tiden så kan det mycket väl bli 30 år om inte mer.
Viker ner sig varje år runt denna tiden?

Kan du, vänligen, ta och visa till alla dessa exemplen där AFC liksom viker ner sig vid den här tiden av säsongen? Jag väntar på svaren.
Citera
2024-01-03, 20:44
Medlem
Drickbacks avatar
Kamerun har som bekant sin första AFC match den 15/1 trots det verkar de gått med på att Onana spelar mot Tottenham den 14/1.
Flyg direkt efter matchen och ny match (Guinea) inom 24 timmar är tufft, tur han är målvakt.
Citera
2024-01-03, 21:10
Medlem
Drickbacks avatar
Under vinteruppehållet får man hitta lite andra saker att skriva om. Till någras ilska

Vi kan redan nu konstatera att Milner spelar PL nästa säsong, tabellen nedan förklarar varför.
Hans kontrakt går ut i sommar men förlängs säkerligen.

Flest Premier League matcher

653 - Gareth Barry (Aston Villa/Manchester City/Everton/West Bromwich)

632 - James Milner (Leeds/Newcastle/Aston Villa/Manchester City/Liverpool/Brighton)

632 - Ryan Giggs (Manchester United)

609 - Frank Lampard (West Ham/Chelsea/Manchester City)

572 - David James (Liverpool/Aston Villa/West Ham/Manchester City/Portsmouth)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in