2015-11-30, 17:25
Medlem
Hej vill ppna ett e-sparkonto men hittar inte det, har letat under alla mjliga flikar hos swedbank, nn som vet vart jag hitter den ?
Citera
2015-11-30, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJaneInMeBrain
Hej vill ppna ett e-sparkonto men hittar inte det, har letat under alla mjliga flikar hos swedbank, nn som vet vart jag hitter den ?

Det r bara att g till ditt nrmaste Swedbank kontor och s ppnar du ett p mindre n 2 minuter.
Citera
2015-11-30, 17:37
Medlem
https://www.swedbank.se/privat/spara...onto/index.htm
Citera
2015-11-30, 17:46
Medlem
Frgan r ju varfr? Det r ju ingen rnta alls p sparkonton. ppna ett ISK istllet, och dri satsa p ngra lugna blandfonder.
Citera
2015-11-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petesk
Frgan r ju varfr? Det r ju ingen rnta alls p sparkonton. ppna ett ISK istllet, och dri satsa p ngra lugna blandfonder.

har en viss familjemedlem som gillar att ta mina pengar vill lgga undan en del s inte allt frsvinner

och jag r fr snll fr att sga nej
Citera
2015-11-30, 19:22
Medlem
Tjippmunks avatar
du vljer spara/placera, ppna nytt sparkonto och sen vljer du e-sparkonto
Citera
2023-12-24, 00:17
Medlem
Pruttmuffs avatar
Bumpar trden.

Jag ska ppna ett sparkonto hos Swedbank, men vet inte om jag ska ppna ett vanligt konto eller e-sparkonto. Vad r skillnaden?
Citera
2023-12-24, 14:32
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Bumpar trden.

Jag ska ppna ett sparkonto hos Swedbank, men vet inte om jag ska ppna ett vanligt konto eller e-sparkonto. Vad r skillnaden?
Det ena har usel rnta och det andra r nnu smre.

Varfr vill du ha ett sparkonto hos Swedbank? Det r 2,1% p e-sparkontot nu exempelvis, jmfrt med omkring 4% p andra stllen med samma trygghet. Enda skillnaden r att pengarna r nn bankdag bort vilket sllan r ett problem fr vanligt buffertsparande.
Senast redigerad av BackToHegel 2023-12-24 kl. 14:34.
Citera
2023-12-24, 15:33
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Det ena har usel rnta och det andra r nnu smre.

Varfr vill du ha ett sparkonto hos Swedbank? Det r 2,1% p e-sparkontot nu exempelvis, jmfrt med omkring 4% p andra stllen med samma trygghet. Enda skillnaden r att pengarna r nn bankdag bort vilket sllan r ett problem fr vanligt buffertsparande.
Ok, 2,1 kanske inte r s bra rnta, men ett privatkonto har ju bara 0,3% i rnta. Hur kan det vara en s stor skillnad?
Citera
2023-12-24, 15:41
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Ok, 2,1 kanske inte r s bra rnta, men ett privatkonto har ju bara 0,3% i rnta. Hur kan det vara en s stor skillnad?
Tanken r att ett sparkonto ska ha ngot hgre rnta antar jag.

Det var inte s lnge sedan bda dessa konton hade noll rnta, s det skiftar lite ver tid. Jag har Swedbank och ett e-sparkonto som jag inte lngre anvnder. Det som r speciellt med e-sparkontot r att det r online, s det var en stund sen e-sparkontot var hippt och coolt.

Lnen in p privatkontot/transaktionskontot och sen ivg till Nordax, Santander, Sevenday, whatever dr rntan r bttre. Ge inte bort pengarna till storbankerna i ondan. De svlter inte, tro mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in