2023-12-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag är allergisk mot att tro och ser ingen mening med att tro.

Varför tror du själv på konspirationsteorier som big bang när den är motbevisad av design för länge sen?
Uppenbarligen är du inte det. Du får trolla vidare med någon annan.
Citera
2023-12-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3000
Det är ganska korkat att tro att vi med säkerhet kan veta en så stor sak.

Jaha, så du har ingen aning. Du är antagligen inte ens insatt i vetenskapen som du tror på.
Citera
2023-12-23, 17:30
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Falsk analogi. Som jag skrev i inlägget du svarade på så finns det bevis för att människor är de som gör i ordning hem.
Det finns inga bevis för att någon gud finns och således heller inga bevis för att han skapat universum.
I detta fallet saknas bevis. Att människor bevisats göra sådant tidigare bevisar inte att så skett nu. Du talar om sannolikheter men kallar det bevis.
Vad gäller Skaparens skapelseakt är den en enda unik handling, som ensam kan ligga bakom skapelsen. Unika handlingar kan inte bevisas genom andra identiska handlingar, för de är unika.
Den unika skapelsehandlingen är ett bevis för den unike Skaparen.
Blind som du är blandar du ihop människor och Gud, och talar om Gud som om han vore en människa, en jeppe som du själv. Det är något autistiskt över er ateister - ni är inne i er själva, och det är ert fängelse. Som ni tycker mycket om.
Citera
2023-12-23, 17:31
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Jag förstår. Det är ingen riktig vetenskaplig teori du syftar på, utan en påhittad halmdocka om vetenskapen.

Dina privata ”teorier” som ingen tidigare hört talas om är fullkomligt irrelevanta.
Om vetenskapen? Vetenskap är inte ateistisk.
Citera
2023-12-23, 17:33
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
…. och exakt som jag ju just skrev så var det enda som du kunde svara med alltså ett känsloargument..
Du vet inte att det inte bottnar i en verklighet - du bara påstår det. Det är som om en blind skulle säga att ljus inte existerar, och att de som talar om ljuset bara framför känsloargument.
Till saken hör att du väljer att vara blind - det är inget du måste.
Du försöker dra ner andra i samma mörker som du själva sitter i - försöker sabba för andra som du sabbat för dig själv.
Citera
2023-12-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forsamlingsmedlem
Jaha, så du har ingen aning. Du är antagligen inte ens insatt i vetenskapen som du tror på.
Och du antar antagligen saker om andra som inte tror som du därför att du inte har något sakargument att komma med.
Citera
2023-12-23, 17:40
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Okej, så du menar alltså att det är korrekt att polyteism är lika med att tro på Gud.
Bra att du klargjorde det så jag vet att du inte egentligen anser att Gud är den ende guden.
Jag citerar återigen från Gallup:
Two thirds of respondents around the world claim they are religious. Slightly more people believe in God
Detta är vad du strider mot - men jag är tveksam till att du ens vetat om det, för du har en hubbardisthjärna. Man går inte igenom en köttkvarn i finkostym utan att det syns.
Citera
2023-12-23, 17:56
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:

Klart att dom inte är insatta i något obevisbart som inte ens går att studera.. och bara handlar om att lura folk till att tro på det som makthavarna föredrar att folk tror på.. dvs allt annat än gudar och design. LOL

Dom vet inget men dom har adopterat sama ideologi där deras tro på teorier är den bevisade sanningen.. som bara ALLA bevis motbevisar.. men dom vet inte ens skillnad på bevisat och teori , och just därför är deras teoritro den bevisade sanningen som folk som ser design inte kan greppa innan vi också blir överlägset smarta genom att tro på RÄTT teori.. inga gudar och design.

Teorier är också en design men ateister känner ju inte igen design och vet därför inte hur en hjärntvättsdesign genom teoriövertygelser fungerar.
Citera
2023-12-23, 18:38
Medlem
Citat:
Och du antar antagligen saker om andra som inte tror som du därför att du inte har något sakargument att komma med.

Jag frågade dig tydligt vad ”astronomerna” som du hänvisade till säger, men du har ju ingen aning.
Är det inte lite märkligt att hänvisa till vetenskap som man inte har minsta koll på?
Citera
2023-12-23, 18:41
Medlem
Citat:
Jag frågade dig tydligt vad ”astronomerna” som du hänvisade till säger, men du har ju ingen aning.
Är det inte lite märkligt att hänvisa till vetenskap som man inte har minsta koll på?
Nej det gjorde du inte. Citera den frågan. Det enda du gjorde var att anta dumheter. Det är det enda troende är kapabla att göra, att döma av tråden. Det är snarare rätt märkligt att ni är så osakliga med tanke på vad er gud säger om lögnare.
Citera
2023-12-23, 18:54
Medlem
Citat:
Nej det gjorde du inte. Citera den frågan. Det enda du gjorde var att anta dumheter. Det är det enda troende är kapabla att göra, att döma av tråden. Det är snarare rätt märkligt att ni är så osakliga med tanke på vad er gud säger om lögnare.

Du svarade på denna fråga som jag ställde i tråden:

Citat:
Så hur skapades världen då, enligt astronomerna? Av sig självt?

Gå tillbaka en sida och läs själv innan du häver ur dig lögner.

Kan du inte ge ett svar?
Citera
2023-12-23, 18:57
Medlem
Citat:
Du svarade på denna fråga som jag ställde i tråden:

Gå tillbaka en sida och läs själv innan du häver ur dig lögner.

Kan du inte ge ett svar?
Jag har redan svarat. Sätt på dig läsglasögonen nästa gång så skämmer du kanske inte ut dig igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in