Citat:
Ursprungligen postat av
Tandan
Nja det vete fan. Å sist men inte minst måste du förklara medvetandet. Det är inte alls några enkla och självklara processer som du tycks tro.
Men detta inser de som är verkligt insatta och på en högre nivå än dig och mig. Lyssna på dom mest framstående så får du höra tvivlen och svårigheterna.
Problemet med flashbacksfilosoferna är att de inte inser graden av svårighet i så svåra frågor. Det i sig är ett tecken på dumhet och okunskap.
Men snälla, jag har ju sagt precis motsatsen. Att det
inte är några enkla processer det handlar om. På grund av att utvecklingen har skett under så oerhört lång tidsperiod så har ju även komplexiteten ökat lager för lager.
Från självreplikerande molekyler till protoceller. Från enklare protoceller till de celler vi ser idag. Från enklare livsformer till det vi har idag. En del livsformer fortsätter vara tämligen enkla, allt beror på vilka miljöförändringar och selektionstryck de utsätts för.
Bara för att det finns saker vi fortfarande inte förstår, innebär det inte att vi har fel beträffande allt annat.
Sätter du dig in i tekniken och fysiken om hur en touchscreen på din mobiltelefon fungerar, och gör det på detaljnivå, så är det helt sinnessjukt komplext. Likaså när du studerar naturen in i minsta detalj. Kom inte att påstå att jag sagt att det är enkelt.
Jag nämnde att bra design kännetecknas av enkelhet, inte att naturen är det.