2023-12-23, 09:35
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Du saknar uppenbarligen grundläggande läsförståelse. Men även personer med intellektuella funktionshinder får ju tycka på FB.

Min läsförståelse är utmärkt. Gjorde alltid bra ifrån mig på sådana prov, när jag gick i skolan. Där har du ännu en gång fel.
Citera
2023-12-23, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Du verkar ha glömt att republikaner och högerväljare aktivt försökte ogiltigförklara det senaste valresultatet?

Jag kan bara konstatera att rebuplikanerna inte har gjort något förutom att varna för att demokraterna fuskar precis som de nu har gjort igen i Colorado.

Eller försökte hitta på att Trump hade något med Ryssland att göra 2016 och förfalskade en massa dokument.

Makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut. Jag tror inte att demokraterna är genetiskt determinerade att agera som e gör utan de stödjs av eliten och har odemokratiska värderingar och stödjer därför Hamas och liknande, åtminstone partiellt många av dem.

Sanningen är att de inte har majoritetens stöd trots att de har mediernas stöd och därför försöker använda absurd och påhittad juridik för att inte väljarna ska få något inflytande över styret av landet.

Om de republikanska staterna hade förbjudit demokraternas kandidater att ställa upp i val så vore det också fel givetvis men skillnaden är att så ligger det inte till. Risken är ju att det blir följden av detta beslut att bara en kandidat får ställa upp i varje val om inte "demokraterna" stoppas . Jag tycker det vore dåligt av ideologiska skäl och sannolikt ha dåliga konsekvenser även om Usa blir en enpartistat även rent formellt.
Senast redigerad av 1ulvius9 2023-12-23 kl. 09:56.
Citera
2023-12-23, 10:00
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Min läsförståelse är utmärkt. Gjorde alltid bra ifrån mig på sådana prov, när jag gick i skolan. Där har du ännu en gång fel.

Du fick en länk om att Trump av 65% amerikaner är mindre omtyckt. Ändå så påstår du att han är en fruktansvärd populär person som majoriteten amerikaner äskar över allt annat.

Det kan man kalla ett sorts intellektuellt funktionshinder, vare sig hur du läser eller är duktig i räkning.
Citera
2023-12-23, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Jag vet inte om jag skulle gå SÅ långt, men

1. Han hade rätt om att avkräva de europeiska NATO-länderna om att de skulle leva upp till 2%-målet vilket de inte gjorde.

Vi ser nu konsekvensen av detta i kriget mellan Ukraina och Ryssland där de europeiska ländernas militära stöd är mer begränsat. Hade de haft mer ammunition, pjäser, fordon och liknande hade man kunnat hjälpa mer på ett tidigare stadie. Nu gjorde man inte det och det militära stödet blev därefter.

USA har fått bära en större del av det militära lasset.

Det är inte NATO utan de enskilda länderna som ger militärt stöd till Ukraina. Att ge mer resurser till NATO skulle alltså inte ha ökat stödmöjligheten till Ukraina.
Citera
2023-12-23, 10:19
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Du fick en länk om att Trump av 65% amerikaner är mindre omtyckt. Ändå så påstår du att han är en fruktansvärd populär person som majoriteten amerikaner äskar över allt annat.

Det kan man kalla ett sorts intellektuellt funktionshinder, vare sig hur du läser eller är duktig i räkning.

Nej du gav ingen länk. Du kan kolla efter själv. Det var text, men ingen länk eller källhänvisning.

Att hävda att man skickat en länk, trots att det uppenbart inte finns någon länk i inlägget tyder på en kognitiv svikt.
Citera
2023-12-23, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vi måste lägga till Biden och hans kapitulation inför Talibanerna i Doha och sedan den kaosartade flykten från Afghanistan. .

Biden?
Doha?

Hur tror ni att han kommer att reagera när någon ger honom sanningen?
min gissning... Total förnekelse.
Citera
2023-12-23, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Skitsnack att ingen dom behövs. Källa på det!
Citat:
Section 3 of the Fourteenth Amendment prohibits anyone who has previously taken an oath of office (Senators, Representatives, and other public officials)

Kommentarer?
Citera
2023-12-23, 11:18
Medlem
En majoritet av amerikanarna håller med om domslutet att hålla Inmate PO1135809 utanför valsedlarna.

Till och med var fjärde Republikan tycker inte att Trump skall få ställa upp i valet 2024. Endast 1/3 av independents vill ha kvar honom på röstsedeln.

54% vill enligt en YouGov mätning att Colorados Supreme Courts beslut skall gälla, och att därmed den fd Presidenten skall hållas utanför valet nästa gång. Endast 35% tycker att han skall få vara med i valet.

Nedbrutet på respektive grupp;

Demokraterna: 84% tycker inte att han skall få ställa upp, 8% tycker att han skall få det.

Independents: 48% vill utesluta honom, 35% vill det inte.

Republikanerna: 24% vill utesluta honom, 66% vill det inte.

More than half of Americans approve of Colorado ruling to bar Trump from state’s ballot: Poll

https://thehill.com/homenews/campaign/4370878-over-half-americans-approve-colorado-ruling-barring-trump-states-ballot/
Citera
2023-12-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Jag kan bara konstatera att rebuplikanerna inte har gjort något förutom att varna för att demokraterna fuskar precis som de nu har gjort igen i Colorado.

Eller försökte hitta på att Trump hade något med Ryssland att göra 2016 och förfalskade en massa dokument.

Makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut. Jag tror inte att demokraterna är genetiskt determinerade att agera som e gör utan de stödjs av eliten och har odemokratiska värderingar och stödjer därför Hamas och liknande, åtminstone partiellt många av dem.

Sanningen är att de inte har majoritetens stöd trots att de har mediernas stöd och därför försöker använda absurd och påhittad juridik för att inte väljarna ska få något inflytande över styret av landet.

Om de republikanska staterna hade förbjudit demokraternas kandidater att ställa upp i val så vore det också fel givetvis men skillnaden är att så ligger det inte till. Risken är ju att det blir följden av detta beslut att bara en kandidat får ställa upp i varje val om inte "demokraterna" stoppas . Jag tycker det vore dåligt av ideologiska skäl och sannolikt ha dåliga konsekvenser även om Usa blir en enpartistat även rent formellt.

Fascinerande att du förnekar att USA:s konstitution finns.

Var fick du Hamas-stödet ifrån?
Citera
2023-12-23, 11:52
Medlem
Statskupp av demokraterna!!
Citera
2023-12-23, 12:40
Bannlyst
Demokraterna gör verkligen allt för att förlora valet -24
Citera
2023-12-23, 12:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Demokraterna ägnar sig åt valfusk på industriell skala
Och SC kommer visa att "lagen" i detta fall består av totalitära antidemokrater.
Och du har inget av substans någonsin, bara konstanta försök till usla härskartekniker.
Sakligheten berättar du hade inte ett enda rätt där i detta inlägget.

Jag minns när jag sade för nått år sedan nu och när valfuskförsöket uppdagades i Georigia och hur jag sade det finsn helt garanterat mer valfusk försök landet om.
Och nu vet vi att det är så också, och jag misstänker det finns mer ställen til där donalds försökt valfuska.

Men det saknar betydelse för aktiveringen av denna lag, då det finns ingen tvekan om att donalds har deltagit i samhällsomstörtande verksamhet som tex valfusksförsök.

Rätt komiskt att du samtidigt berättar att du inte vet vad härskarteknik är.
EN intressant sak är att när Colorado visar sitt mål, så innehåller den bevis och det räcker för denna dom oavsett om vad man tycker om den.
Citat:
Ursprungligen postat av Dinnyachef
Kryp. Era försök att porta Trump från att ställa upp i valet kommer inte fungera! Ni har verkligen visat vilka ni är! Bra nu åker handskarna av! J6 kommer släppas. Sen börjar häxjakten på alla krypdemokrater!
Ja, det är jag helt säker på att en häxjakt kommer koma mot demokrater, för det ser vi mot Joe(Häxjakt = inga bevis.)

Dock om man skippar dina hot och istället tittar sakligt på frågan.
Så inser man att donalds har försökt att valfuska på mer än ett ställe, och det ser du inget problem med?
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Skitsnack att ingen dom behövs. Källa på det!
Ja, läs lagen så har du svaret redan.
Och lagen är då källan, och den är också angiven.
Men det är lugnt, vet du aldrig ens kommer bry dig om läsa den lagen.

Och då är vi på samma punkt, även om du läser den.
Saken är som politiker ska du hålla dig borta ifrån samhällsomstörtande verksamhet, som statskuppsförsök, valfuskförsök och andra saker som är olagligt med valen.
Och är det så att man är ändå, så är risken att någon försöker denna lag och denna gången var det för mycket för dom att ignorera.
Och rent krasst så hade det räckt med samtalet med raffenberger och där donalds pressade att "hitta" röster så hen kunde vinna.

Bara för ni donalds fans stoppar huvudet i sanden, så försvinner inte denna faktan.
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Därför att dessa människor varken tror på grundläggande rättsordning eller demokrati samt att ingen dom kommer produceras om insurrection för att det inte finns tillstymmelse eller uns av sanning som stödjer detta. Att kritisera val är inte olagligt, iså fall borde Hillary Clinton sitta bakom lås och bom genom hennes samhällsomstörtande verksamhet gentemot den kandidaten hon förlorade emot. Inte bara ifrågasatte hon valet hon försökte avsätta den legitimt valde presidenten genom att producera lögner som FBI jobbat i åratal med och som slutligen avfärdades till en kostnad av hundratals miljoner samt medförde stor skada till förtroendet för FBI.
Det är så den lagen fungerar, börja prata om annat är till ingen hjälp, då ingen du pratar om har sysslat med samhällsomstörtande verksamhet som här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in