Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Du läser uppenbarligen inte vad jag skriver. Jag har aldrig skrivit att jag jämfört med 2019. Jämförelsen avser 2015-2019 för att få ett snitt.
Nej det är inte så intressant eftersom vi hade ett visst antal "torrt fnöske" bestående av många äldre och sköra människor, som dog i samband med att viruset slog till. De hade inte levt idag, utan dog helt enkelt inte året innan pandemin av olika anledningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Kan hålla med dig rörande restriktioner kring hur många som fick sitta vid samma bord. Såg det dock aldrig som hysteriskt, snarare symboliskt. Mitt intryck är att i Sverige pratade man väldigt mycket och gjorde i princip ingenting. Folk som hatade restriktioner reste ju tom hit.
Att inte göra någonting är också att göra någonting. Ibland kanske det är bättre att inte göra någonting överhuvudtaget om det är så att åtgärderna är skadligare än viruset.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Lockdown hade vi aldrig i Sverige, men givetvis hade en riktigt genomförd sådan haft effekt.
Inte på den här typen av virus som redan har stor spridning i världen. Det går inte att stänga ute det. Inget land har lyckats med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Isolerar man folk kan de helt enkelt inte smitta varandra.
Ja det kan man göra, men det är varken demokratiskt eller praktiskt genomförbart utom i extrema diktaturer som Kina.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Ordet karantän lär ju komma från det latinska ordet för fyra. Så många veckor som ett skepp behövde ligga för ankar innan det fick angöra staden för att inte alla skulle drabbas av pesten.
Den här historien har jag hört många gånger från hjärntvättade och rädda får. Vi ska inte sätta friska människor i karantän någonsin mer!
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Efter fyra veckor visste man att alla ombord antingen var döda eller inte smittade längre. Man gjorde inte som Sverige i feb år 2020 att man fritt, utan test, utan karantän, fritt tillät inresa i vårt land med hundratals hostande resenärer från Italien.
I praktiken hade det ingen betydelse. De andra ländernas dödsfall kom senare år bara. Och i förlängningen dog fler personer av andra anledningar istället pga den sinnessjuka rädslan och åtgärdsprogrammet mot covid.