2023-12-23, 06:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Du är säker på att det inte var HIV du hade? Symptomen är snarlika, en kort period med influensaliknande symptom, sen känner man sig bra. Ett tag. Man är tydligen frisk från HIV då, när man känner sig bra, om jag förstått dig rätt? Eller behöver man äta kostfibrer?

"Early HIV symptoms can feel like a bad case of the flu or COVID-19 and usually occur a few weeks after infection. In many people, early HIV signs and symptoms include fever, headache, fatigue, swollen lymph glands, rash, sore joints or muscles, or a sore throat. These symptoms of acute HIV are the body's natural response to HIV infection. Symptoms usually disappear within one to four weeks; therefore, they are often mistaken for a case of the flu." (NY State Dept of Health: https://www.health.ny.gov/diseases/aids/consumers/hiv_basics/covid_flu_hiv.htm)

Jag har läst att detta virus, SARS Cov-2, uppvisar mer likheter med HIV rent DNA-mässigt, än med exempelvis ett influensa, eller ett förkylningsvirus. Vet inte om det kan vara en förklaring till att folk verkar bli sjukare och än mer mottagliga för reinfektion, ju fler gånger de uppvisar symtom?
Skulle det kunna vara så att man aldrig blir av med viruset om man väl blivit smittad? Att det ligger kvar latent i kroppen ungefär som bältros, eller herpes?
Citera
2023-12-23, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nja, testen visar ju bara pågående infektion. Att vissa testar positivt utan att ha symtom beror på att vissa får mycket vaga symtom, trots att de är smittade. Det ser jag inte som konstigt.
svabbar du i näsan och testar och posetivt påvisar detta (förutsatt att testet visar ett korrekt svar) att du har ett virus aktivt eller innaktivt i kroppens yttre barriär. har inget med om viruset lyckas infektera värden. att du skulle infekteras och ej få symtom får väl anses vara ett unikum som "uppkommit kring Covid"
Citera
2023-12-23, 08:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det kommer påverka dig. Viruset kommer bryta ned dig. Det är oundvikligt.

Nej det gör ju inte det. Vore det farligt hade vi alla dött.

Det är bara farligt för äldre och folk med välfärdssjukdomar.

Sluta gå runt med hängmage är mitt råd.

Vi borde införa hängmagepass och tvångsmotionering tror jag nog.

Det är för många fetknkoppar som belastar vården. Det kan vi inte acceptera

Du får självklart tacka nej till tvångsmotionering, men då får du inte gå och handla mat i butiken om du inte uppvisar godkänt midjemått.

100% frivilligt är det!
Senast redigerad av kurt-sune 2023-12-23 kl. 08:39.
Citera
2023-12-23, 08:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Det dör 200 pers i veckan av akut infektion. På lång sikt kan vi nog räkna med kortare medellivslängd.
Citera
2023-12-23, 08:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Du kan inte bota HIV/COVID med fibrer, vitaminer och motion. Att du hatar äldre har vi förstått, men ålder är oundvikligt. Ålder är också den viktigaste riskfaktorn. Redan efter 40 är risken förhöjd.
Citera
2023-12-23, 08:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du kan inte bota HIV/COVID med fibrer, vitaminer och motion. Att du hatar äldre har vi förstått, men ålder är oundvikligt. Ålder är också den viktigaste riskfaktorn. Redan efter 40 är risken förhöjd.

De flesta äldre har inte dött. Det är äldre med välfärdssjukdomar som farit illa i de allra flesta fall.
Citera
2023-12-23, 09:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
De flesta äldre har inte dött. Det är äldre med välfärdssjukdomar som farit illa i de allra flesta fall.

Ja, det är väl förväl att "de flesta" inte har dött - än...
Citera
2023-12-23, 09:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja, det är väl förväl att "de flesta" inte har dött - än...

De som dog de dog. Resten är kvar, vilket är de allra flesta. Tittar du i statistiken så gick vi från underdödlighet 2019 och initialt överdödlighet 2020. Det tyder på att de som inte dog 2019 dog 2020 istället i samband med att viruset slog till. Tittar man på ett genomsnitt så går det knappt att märka av pandemin, vilket tyder på att vanliga dödsfall registrerades som covid, vilket orsakade världens största masspsykos och onödig oro i befolkningen.

Det var mycket gamla människor som inte hade levt idag, men visst många dog samtidigt vilket förstärkte den känslomässiga effekten och masspsykosen.

Men var det farligt för alla? Nej det var det inte.
Citera
2023-12-23, 09:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Du kan minska risken för allvarlig covid genom att inte gå runt med hängmage. Därför behöver vi omedelbart ett hängmagepass införas i samhället.

Vi kan inte acceptera att folk går runt med hängmage och överbelastar vården, eller hur?

Det är för allas bästa. Jag menar det här är ju en jätterisk med tanke på hur många det finns som går runt med hängmage ute i landet.
Citera
2023-12-23, 09:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ålder är också den viktigaste riskfaktorn. Redan efter 40 är risken förhöjd.

Ja men tittar du i statistiken så ser du klart och tydligt att det är en kombination av ålder och välfärdssjukdomar som är särskilt farligt. = hängmage.

För allas bästa föreslår jag därför att något form av BMI-pass måste införas i samhället.

Självklart är det helt frivilligt att inte gå ner i vikt, men då får du inte gå på bio, köpa chips och läsk, gå på restaurang och resa.
Citera
2023-12-23, 09:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
De som dog de dog. Resten är kvar, vilket är de allra flesta. Tittar du i statistiken så gick vi från underdödlighet 2019 och initialt överdödlighet 2020. Det tyder på att de som inte dog 2019 dog 2020 istället i samband med att viruset slog till. Tittar man på ett genomsnitt så går det knappt att märka av pandemin, vilket tyder på att vanliga dödsfall registrerades som covid, vilket orsakade världens största masspsykos och onödig oro i befolkningen.

Det var mycket gamla människor som inte hade levt idag, men visst många dog samtidigt vilket förstärkte den känslomässiga effekten och masspsykosen.

Men var det farligt för alla? Nej det var det inte.

Det är inte över än. Det dog cirka 10 tusen fler än normalt år 2020 än snittet för de föregående fem åren.

Nu har vi också överdödlighet. Vi har haft det under två månaders tid om man jämför samma period med de föregående fem åren, dvs även under coronåren.

Så enligt dig är allt frid och fröjd så länge inte minst 51% av alla över 40 avlider i akut infektion i corona? Du har nog en rätt egen definition på när något är farligt...
Citera
2023-12-23, 09:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du kan minska risken för allvarlig covid genom att inte gå runt med hängmage. Därför behöver vi omedelbart ett hängmagepass införas i samhället.

Vi kan inte acceptera att folk går runt med hängmage och överbelastar vården, eller hur?

Det är för allas bästa. Jag menar det här är ju en jätterisk med tanke på hur många det finns som går runt med hängmage ute i landet.

Problemet är att det du skriver inte stämmer. Risken att bli smittad är densamma. Risken att bli allvarligt sjuk likaså. Däremot har en ung frisk person större möjligheter att överleva exempelvis en IVA-inläggning. Du har inte riktigt förstått hur det funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in