2023-12-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Jo, men det har inget med onda handlingar att göra.
Det är så livet funkar. Det är en kamp om överlevnad och vi känner smärta för att överleva.
Det är gott så.

Jag tror att du blandar ihop korten här och betraktar Gud som en sadistisk vetenskapsman.

Nu är du egentligen för korkad och oempatisk för att svara, men att "det är så livet funkar" är ju just denne gud som i så fall sett till. Han kunde ha skapat en värld med helt andra kroppar. Nej det är definitivt inte gott så. Och det kommer inte du heller tycka den dag du blir överkörd av en bil din dumskalle.
Citera
2023-12-22, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopacemane
Vem annars skulle det vara?

Ja, inte är det Gud i alla fall.
Citera
2023-12-22, 18:20
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopacemane
Jag har följt guds bud som en empat så gott det går och allt jag fick tillbaks var elände och lidande i olika grad. Ser mitt egna liv som det yttersta beviset på att en gud inte existerar.

Men nog om mig tänk ett litet oskyldigt barn som blir våldtagen av ett jävla äckel vad in i hela fridens namn har denne gjort för att bli straffad så? Eller vad har en person som föds utan fungerande ben och får tillbringa livet i en rullstol gjort för att förtjäna den skiten? Eller folk som föds med en allvarlig psykisk sjukdom typ schizofreni?

Om det finns en gud så leker han satan idag.

Vi kan bara lindra lidandet genom att försöka agera rättfärdigt och tro att det är bättre än alternativet.

Våldtäktsmannen agerade inte rättfärdigt.
Citera
2023-12-22, 18:23
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3000
Fantastiskt roligt att en random person på Flashback kallar vetenskapsmän för idioter. Redogör gärna gör din vetenskapliga gärning som gör att du kan kalla andra vetenskapsmän för idiotier.

Det är ni troende som är osakliga. Undrar vad din gud tycker om din oärlighet. Säger bibeln att din gud uppskattar det?

Jag tror inte att folk som snackar om teorier är något annat än troende idioter som vill framstå som smarta genom att hävda att deras tro är vetenskap som bara inte gick att bevisa.

Min skapare har definitivt begåvat mig med förmågan att tänka logiskt vilket blev ett skydd mot hjärntvätt eftersom jag medvetet glömde bort allt trams som jag memorerade för att få godkänt på prov i skolan.. eftersom det saknades ju bevis så varför ens lagra det i minnet när den troligen är falskt om bevis inte kan studeras för att bevisa att en stor skapelsesmäll skapade allt för miljarders miljarder år sedan säger de troende vetenskapsmännen som låtsas att dom är logiska fast dom är rena rama skådespelare som har i uppdrsg att du ska tro att dom är lite högre än dig och bör därför få berätta vilken teori som du ska tro på för att passa in i sekten.. oj.. jag menar samhället.

Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Vetenskapen förstår inte vissa saker för att det materialistiska synsättet är för begränsat.

Exakt. Endast du själv har rätt att kolla dina tidigare liv i ditt dna.. men vetenskapsmän får bara se suddigt om dom försöker se hela strängen.
Citera
2023-12-22, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Skapade inte Gud biologin? Kroppar som har potential till oerhört lidande genom sjukdomar och olyckor. Dessutom bygger hela systemet på att levande kännande varelser skall konsumera varandra, i djurriket levande. Tycker du det låter som godhet?

Snygg taktik, låtsas som om Gud finns och sedan attackera Gud för att han inte gjort som du tycker att han borde ha gjort om han skulle finnas. Häpnadsväckande.

Så nu är Gud inte god för att vi får äta kött eller för att vargar äter får?
Citera
2023-12-22, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag tror inte att folk som snackar om teorier är något annat än troende idioter som vill framstå som smarta genom att hävda att deras tro är vetenskap som bara inte gick att bevisa.
Det får du tro. Det finns dock inget som stödjer din tro. Det får dig bara att se korkad ut.

Citat:
Min skapare har definitivt begåvat mig med förmågan att tänka logiskt vilket blev ett skydd mot hjärntvätt eftersom jag medvetet glömde bort allt trams som jag memorerade för att få godkänt på prov i skolan..
Uppenbarligen inte

Citat:
eftersom det saknades ju bevis så varför ens lagra det i minnet när den troligen är falskt om bevis inte kan studeras för att bevisa att en stor skapelsesmäll skapade allt för miljarders miljarder år sedan säger de troende vetenskapsmännen som låtsas att dom är logiska fast dom är rena rama skådespelare som har i uppdrsg att du ska tro att dom är lite högre än dig och bör därför få berätta vilken teori som du ska tro på för att passa in i sekten.. oj.. jag menar samhället.
Dumheter.
Citera
2023-12-22, 18:36
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3000
Det får du tro. Det finns dock inget som stödjer din tro. Det får dig bara att se korkad ut.

Uppenbarligen inte

Dumheter.

Det är en känsla som jag har med mig från innan detta livet på Jorden.. att nån har sagt innan jag föddes att jag kommer att klara av det så länge jag använder min logiska förmåga som ett skydd mot att bli lurad här där allt är fejk och oärligt.

Jag tror inte, jag vet att nån med teorier tror på dom, och att dom är så långt från äkta vetenskap som man kan vara.

För mig spelar det ingen roll om dom kallar sig själva vetenskapsmän, och deras teorier för vetenskap.. för en teori blir ändå aldrig vetenskap, och en troende blir inte vetenskapsman för att han tror det.
Senast redigerad av KungPungPat 2023-12-22 kl. 18:40.
Citera
2023-12-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forsamlingsmedlem
Snygg taktik, låtsas som om Gud finns och sedan attackera Gud för att han inte gjort som du tycker att han borde ha gjort om han skulle finnas. Häpnadsväckande.

Så nu är Gud inte god för att vi får äta kött eller för att vargar äter får?

Vadå snygg taktik, din fåntratt. Problemet är ju ditt som tror på en god skapare. Jag är dock agnostiker och utesluter inte att denna verkligheten är skapad av någon/några/något, men det är uppenbart inga goda och välvilliga krafter.

Om vad som helst i princip kan skapas så skapar man väl inte en värld där kännande varelser ofrånkomligt måste lida helvetets alla kval på grund av sina kroppars konstruktion.
Senast redigerad av Tandan 2023-12-22 kl. 18:41.
Citera
2023-12-22, 18:44
Medlem
Citat:
Det är en känsla som jag har med mig från innan detta livet på Jorden.. att nån har sagt innan jag föddes att jag kommer att klara av det så länge jag använder min logiska förmåga som ett skydd mot att bli lurad här där allt är fejk och oärligt.

Jag tror inte, jag vet att nån med teorier tror på dom, och att dom är så långt från äkta vetenskap som man kan vara.

För mig spelar det ingen roll om dom kallar sig själva vetenskapsmän, och deras teorier för vetenskap.. för en teori blir ändå aldrig vetenskap, och en troende blir inte vetenskapsman för att han tror det.
Vi kan ju hålla på att tycka saker som inte spelar någon roll. Exempelvis att det du tycker spelar ingen roll för mig. Vi kommer ju inte på något sätt övertyga varandra.
Citera
2023-12-22, 18:45
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Om vad som helst i princip kan skapas så skapar man väl inte en värld där kännande varelser ofrånkomligt måste lida helvetets alla kval på grund av sina kroppars konstruktion.

Människan är designat som en växtätare som är immun mot sjukdom tills folk kom på att man kan ju kokmörda alla växter som man äter och sen grina när cancern uppstår för att människor lever som asätande djur utan att fatta att det var aldrig gudars plan när människan designades.

Att folk skyller på den högste skaparen är helt sjukt.
Citera
2023-12-22, 18:47
Medlem
Citat:
Människan är designat som en växtätare som är immun mot sjukdom tills folk kom på att man kan ju kokmörda alla växter som man äter och sen grina när cancern uppstår för att människor lever som asätande djur utan att fatta att det var aldrig gudars plan när människan designades.

Att folk skyller på den högste skaparen är helt sjukt.

Du är ju en foliehatt deluxe. Förstår du inte att det du nu skriver inte har någon bäring på mina senaste inlägg kan jag inte hjälpa dig.
Citera
2023-12-22, 18:48
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Nu är du egentligen för korkad och oempatisk för att svara, men att "det är så livet funkar" är ju just denne gud som i så fall sett till. Han kunde ha skapat en värld med helt andra kroppar. Nej det är definitivt inte gott så. Och det kommer inte du heller tycka den dag du blir överkörd av en bil din dumskalle.

Jag tror inte att Gud är en gubbe som skapat universum.
Jag tror att Gud är det vi ska sträva efter för att världen ska bli lite bättre.

Om jag blir överkörd av en bil så är det inte Guds fel, men kanske mitt eget eftersom jag inte såg mig för fast jag visste att man bör göra det när man går över gatan.

Och om det inte är mitt fel kanske det var en rattfull förares fel.
Han kanske aldrig gick till det där mötet som hade förändrat hans liv.

Det som betyder något är vad vi gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in