Citat:
Ursprungligen postat av
Volvoellersaab
Varför kolla om man är erfaren. Är det vad du säger?
Är man erfaren följer man manualen och inser att kontroll efter utfört arbete är just för att hitta sånt man ”trodde” man gjorde.
Jag kommer mer och mer till uppfattningen att det ALLTID ska vara nån annan som kollar ett utfört jobb.
Och att signaturen ska vara straffbar om Det blir fel. Samt alltså värd mer i lön.
Håller med till stora delar
Jag tycker det känns helkonstigt att man inte monterar bultar så Sabotage eller Sinnessjukdom Missbruksproblem behöver inte avfärdas direkt ..Har hänt förr att missbelåtna medarbetare skiter i det .. Här är det en oseriös firma med kanske Svarta pengar Trafficking --Behöver inte kasta skit på Negern --Men kan hålla det öppet.
Kontroll hierarki har man på byggen Rörledningar kan kräva certifierad svetsare :kan behöva provtryckas .
Kan finnas en inspektör som måste se över anläggning med Dokumentationen Har hänt vägrar ge tillstånd för att trycksätta anläggningen
Elinstallationer .en Behörig elektriker behöver ha sett över installationen .
Våtrum har krav .
Förr fanns det skyddsombud som kunde höja rösten
och Firmans " Förste Montör " " Slog stopp " det har jag vart med om -- Fixa det där eller vi kör Hem !
Man kan säga mycket om den Svenska Byråkratin och " Tårtsmulorna " på Arbetsmiljöverket men papper skriver dom.
Sällan det har ngt med Verkligheten att göra .MEN papper finns det som Regel ngn stans.
Men hämtar någon en Neger från Elfenbenskusten eller Kameljockey " Knegar Trafficking " som inte kan läsa på Något språk kvittar ju instruktionen .. och visst det är ju upplägget Kan inte anställa . en Doktor i Teknisk Fysik för att dra skruvar. Men jag tycker ändå att alla fattar att alla bultar skall sättas i och Spännas.
Det skaver för mig ,,jag vill inte avfärda att dom har åkt ur av ngt annat skäl.
Kan väl köpa det att på lagerplatsen kan ha schabblats - Lånat skruvar utan att sätta dit nya
Kanske vid nedmontering behövt skarva ihop för att lasta på bilen ....inte samma krav spänna ihop fullt ut
Men att montören inte skulle klara sätta dit alla skruvar det Naeee .eeehh det skaver ..
Nu fungerar det inte så på byggen men i andra yrken -- man räknar verktygen och skruvarna en Skruvsats
Kunde man ha som metod En ansvarig sätter ihop en spann med Bultarna --X Segment -- Y bultar ner i spannen
Ligger ngn kvar efter så kollar man ( .I stället för att kasta )
Kan ju anställa folk som klarar jobbet också -- Man blir nostalgisk