2023-12-22, 12:15
Medlem
Glödskals avatar
En ex-politiker har alltså klottrat "Hitlers kuksugare" på Nationalmuseums vägg.

Citat:
Det var i tisdags som ex-politikern, som har haft höga positioner i svensk och europeisk politik, greps misstänkt för att ha klottrat på Nationalmuseum.

...

Säkerhetsvakter upptäckte politikern genom övervakningskameror och larmade polis som kunde gripa mannen, som sprungit från platsen efter att han målat klart budskapet ”Hitlers kuksugare” och även stänkt färg på Nationalmuseums fasad

...

I förhör medger politikern att han klottrat på fasaden.

Han säger också att han känner ”starkt agg” mot Sverige och att han ser Nationalmuseum som en symbol för landet som han en gång representerade.

Mannen har också klottrat på fasaden på Eric Ericsonhallen, tidigare Skeppsholmskyrkan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lers-kuksugare

Vem kan det vara?
Citera
2023-12-22, 12:19
Medlem
Eponumoss avatar
Varför skriver de inte ut partitillhörighet?
Citera
2023-12-22, 12:20
Medlem
Tänkte just starta denna ämnestråd. Hittar inget på Fria Tider eller dylikt. Är det nån av deras egna "politiker" månne? (en inte alltför vild gissning tänket jag?)
Citera
2023-12-22, 12:22
Medlem
Vilket udda beteende, längtar efter att få läsa namnet.
Citera
2023-12-22, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molten
Tänkte just starta denna ämnestråd. Hittar inget på Fria Tider eller dylikt. Är det nån av deras egna "politiker" månne? (en inte alltför vild gissning tänket jag?)
Nja, de gillar väl Hitler?
Citera
Medlem
Läge för särskild utskrivningsprövning
Citera
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Varför skriver de inte ut partitillhörighet?

de skriver alltid ut om en sdare gjort nagot olagligt. sa de kan avskrivas. federley är mitt tips. finns andra eu politiker som fatt sparken??
Citera
2023-12-22, 12:25
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
och jag startade nyss en likadan trad, skall haft uppdrag i europa med??

federley kanske??

Fantastiskt fantasirikt initiativ måste jag ändå säga i dessa deprimerande tider, men glädjen skulle naturligtvis slockna om det är han som sugit en pedofilkuk som ligger bakom. Men nä, då skulle Aftonbladet ha slagit ännu mera på trumman och kallat honom för superstjärnpolitiker eller liknande,
Men måste ju vara någon som suttit i EU-parlamentet. Kanske en vänsterpartist?
Citera
2023-12-22, 12:26
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
de skriver alltid ut om en sdare gjort nagot olagligt. sa de kan avskrivas. federley är mitt tips. finns andra eu politiker som fatt sparken??

Tänkte på honom. Men varför så vulgärt? Stämmer inte. Miljöpartiets turk som hade kontakt med grå vargarna?
Citera
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Jag tänkte på Bard, tidningarna har ju en tendens att ha en väldigt bred tolkning av "hög politiker". Men jag tror aldrig att han gjort ngt med EU.

Vad har vi då? Någon kurd/iranier som är arg över Gaza? Bara random vänsterpartist som är arg?
Hur fick du det till Bard är jag intresserad av.
Citera
Medlem
b00b00s avatar
Säkert Jamal Hamas.
Citera
Medlem
Verkar vara någon som tappat det helt. Känner sig förföljd och avlyssnad enligt artikeln.
Citat:
Politikern säger vidare att någon har avlyssnat hans telefon och mejl i två decennier.
"Det är någon som gör detta, det är ingen som leker diktatur utan det är en ren diktatur.”

Han greps i tisdags, dömdes igår. Känns absurt snabbt även om det skulle vara fråga om konceptet ”snabbare lagföring”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in