2022-08-01, 18:25
Medlem
Provokatörs avatar
Byggde upp otroliga förväntning hos mig själv och ett gäng kompisar sagt och gjort vi tog en tur till Sever Inn förra sommaren, ett riktigt bottennapp, snyggt, prydligt och klientelet måste även det byts ut. Vad fan har hänt?

Jag har inte fått förtroendet att leda nån mer sunkrunda efter den fadäsen utan mobbas för mitt misstag.

/Provokatör
Citera
2022-08-01, 19:27
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Byggde upp otroliga förväntning hos mig själv och ett gäng kompisar sagt och gjort vi tog en tur till Sever Inn förra sommaren, ett riktigt bottennapp, snyggt, prydligt och klientelet måste även det byts ut. Vad fan har hänt?

Jag har inte fått förtroendet att leda nån mer sunkrunda efter den fadäsen utan mobbas för mitt misstag.

/Provokatör

Vad i helvete? Det var det sjukaste jag hört. Nu var det förvisso 10 år sedan jag var där men att gentrifiera upp ett sunkhak i utkanten av Hässelby gård verkar ju vara en jättekonstig affärsidé.

Beklagar i vilket fall, mycket tråkigt att höra.
Citera
2022-08-02, 17:22
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör

/Provokatör

fast du vet, högst temporärt. De flesta som springer på det stället är ju allsköns halvkriminella alkoholiserade locals. Dvs. folk som bor i trakterna. De är ju samma publik hur mycket de än försöker fräscha upp stället. Lite grann som att sminka en gris. Det är vad det är liksom. Tror snarare det kan ha varit mindre med folk pga covid. Någon ny ägare som försökt lyfta stället mm. Gör du ett återbesök skall du se att de lokala förmågorna är tillbaka. Just saying, om du nu absolut måste ge haket en andra chans.
Citera
2022-10-22, 21:19
Medlem
Kommer befinna mig ensam i Stockholm några dagar nästa vecka, reser dit i ärenden. Känner inte till stan särskilt bra. Skulle vilja tillbringa kvällarna på några stillsamma sunkhak. Har ni några aktuella rekommendationer?

Jag trivs bra i endast mitt eget sällskap men är inte främmande för att snacka lite med någon lokal förmåga heller. Är ute efter ett klassiskt ställe: spelautomater, intorkade ölrester på de billiga trämöblerna, nedsuttna skinnsoffor, schnitzel på menyn och så vidare.

Vad jag däremot inte känner mig så sugen på är ställen där man blir ansatt av påstridiga alkiskärringar så fort man har kommit in genom dörren (har hänt mig vid flertalet tillfällen), eller barer som är tillhåll för gängkriminella.
Det behöver inte vara så centralt - jag gillar att se mig omkring i den svenska betongdjungeln.
Citera
2022-10-23, 07:48
Medlem
Irbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
Kommer befinna mig ensam i Stockholm några dagar nästa vecka, reser dit i ärenden. Känner inte till stan särskilt bra. Skulle vilja tillbringa kvällarna på några stillsamma sunkhak. Har ni några aktuella rekommendationer?

Jag trivs bra i endast mitt eget sällskap men är inte främmande för att snacka lite med någon lokal förmåga heller. Är ute efter ett klassiskt ställe: spelautomater, intorkade ölrester på de billiga trämöblerna, nedsuttna skinnsoffor, schnitzel på menyn och så vidare.

Vad jag däremot inte känner mig så sugen på är ställen där man blir ansatt av påstridiga alkiskärringar så fort man har kommit in genom dörren (har hänt mig vid flertalet tillfällen), eller barer som är tillhåll för gängkriminella.
Det behöver inte vara så centralt - jag gillar att se mig omkring i den svenska betongdjungeln.
Appen ”sunkhak safari” kanske kan hjälpa dig
Citera
2022-10-25, 01:48
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota

Problemen med riktiga sunkhak är ju klientelet. De flesta är ju ruskigt otrevliga och dumma i huvudet. Bittra, sura och misstror alla och allt. Bruka sitta mycket hat i väggarna tyvärr. Sedan har du en liten klick efterblivna förtidspensionärer som "äger" stället som snackar skit om alla. Svårt hitta något kul sunkhak med lite roliga typer. Tyvärr. Då tror jag du får roligare på en partykryssning. Detta är nog sanningen var man än befinner sig i landet.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2022-10-25 kl. 01:52.
Citera
2022-10-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irbe
Appen ”sunkhak safari” kanske kan hjälpa dig

Tack, ska kolla den.

Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Problemen med riktiga sunkhak är ju klientelet. De flesta är ju ruskigt otrevliga och dumma i huvudet. Bittra, sura och misstror alla och allt. Bruka sitta mycket hat i väggarna tyvärr. Sedan har du en liten klick efterblivna förtidspensionärer som "äger" stället som snackar skit om alla. Svårt hitta något kul sunkhak med lite roliga typer. Tyvärr. Då tror jag du får roligare på en partykryssning. Detta är nog sanningen var man än befinner sig i landet.

Jotack, jag vet hur det brukar vara. Men det brukar gå att hitta något guldkorn ändå om man är lite hemmastadd någonstans. Det är jag inte i Stockholm.
Citera
2023-12-14, 00:18
Medlem
Söderkällaren intill Björns trädgård måste ligga högt upp på sunklistan iallafall..
Citera
2023-12-14, 13:15
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jikokok
Söderkällaren intill Björns trädgård måste ligga högt upp på sunklistan iallafall..

Tack för bumpen. Enda anledningen till att jag varje arbetsdag går in i avdelningen är att se om tråden uppdaterats.

Till min besvikelse noterade jag f.ö. att den gamla sunkbaren bredvid porrbutiken vid Fridhemsplan numera renoverats och ser riktigt inbjudande ut. Needless to say går jag aldrig dit igen
Citera
2023-12-19, 06:13
Medlem
Pritchards avatar
Besökte Central Bar på Götgatan för några veckor sen. Inne på toaletten har någon driftig personal pallat upp handfatet med en jävla barstol! Och för att vara säker på att ingen lika driftig kund tar bort stolen (varför man nu skulle göra det) så har man satt din en hemskriven lapp: "OBS! TA EJ BORT STOLEN!"
Det är bland det sunkigaste jag varit med om! Kunde inte hyresvärden köpa ett par hyll-konsoler för att skruva dit, så klientelet kan få tillbaka sin barstol, som nu har stått inne på toaletten, och därför troligtvis är renare än den någonsin varit...
Citera
2023-12-22, 12:11
Medlem
george.sthlms avatar
Dovas på Hornsgatan ligger nog i topp i centrala stockholm.

Kungen av sunkhak var ju tidigare gamla Tipsys i Rotebro.
Hur många kunde bräcka att ha Krister Petersson som stammis ?
Citera
2024-03-01, 01:28
Medlem
Nosstocks avatar
Vilket sunkhak har flest slagsmål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in