2023-12-21, 20:21
Medlem
Ja men det här äkta demokrati. Vi såg det med Hitler vi såg det med Ukraina och nu ser vi det i Colorado! Sverige har ju alltid varit ett korrupt skithål så därför nämner jag inte Sverige. Trump kommer få mer stöd av det här!
Citera
2023-12-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridenfrid
Från AB:
Delstaten Colorados högsta domstol beslutade på tisdagen att Donald Trump inte får delta i primärvalet, skriver flera amerikanska medier.

”En majoritet i domstolen anger att president Trump är diskvalificerad från att inneha ämbetet som president med hänvisning till sektion tre i fjortonde tillägget i USA:s konstitution”, står det i beslutet enligt NBC News."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1198383

Vad kan vi vänta oss nu?
Erkänner. Jag har inte läst tråden. Men vem väckte åtalet? Var det ngn som anmälde eller var polis/åklagare som förde målet till domarna?

Jag gissar, om det är brottsligt så är polis/åklagare tvungna att utreda och driva ärendet. På samma sätt som ett mord. Om de nu vann i "sin" domstol var det rätt att driva ärendet.

Eller är det någon (privat) som väckt talan "civilrättsligt"?
Någon har presenterat det för jury och domare.
Citera
2023-12-21, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Nej, jag har inte bestämt något på förhand, han har gång efter gång bevisat vilken bluff och vilket urbota praktarsle han är, därmed har jag landat i slutsatsen.

Vadå "ni" förresten? Jag representerar ingen, jag är en ensam svensk. Däremot illustrerar ni (Mirning och TomSowell) på ett lysande sätt hur Trump förgiftat vår värld och vår tids politiska samtal med sin förminskande och konspiratoriska argumentationsteknik och retorik. Tror ni jag skulle skrämmas till tystnad av att ni kallar mig idiot, haha? Jävla lämlar.

Jaja .. skönt att veta vem som har rätt och vem som har fel.
Kan man inte argumentera i sak så kan man alltid anklaga meningsmotståndaren med epitet om ditt eller datt.

Det är rimligt att vilja se Trump inför domstol om man nu tror han gjort något fel.
Det är inte normalt att bara hoppas någon skall in i fängelse direkt utan rättegång tycker jag, men det är klart hade jag vetat att någon var skyldig så hade jag också önskat personen bara hamna i fängelse.
(Det är alltid skönt att vet att man är på den moraliskt korrekta sidan i all fall)
Citera
2023-12-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vilka principer?
För om någon deltager i samhällsomstörtande verksamheter, så förväntar jag mig samma sker med den Demokraten som skulle göra det.
SÅ vilka principer?

Och valfusk, ja, det är enda vi sett är ett försök som donalds gjorde med Georgia.
Vilka principer?

Om nu Trump har deltagit i samhällsomstörtande verksamheter och dessa är olagliga varför inte bevisa det i domstol.
Eller kanske Demokraterna redan försökt det ett antal gången och misslyckats?

Men, det är klart att ni redan anser sakerna bevisade, det framgår med önskad tydlighet.
Och då ni redan vet att han är skyldig, så är eran upprördhet givetvis väldigt förklarlig.

Edit ni/nu
Citera
2023-12-21, 21:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirning
Om nu Trump har deltagit i samhällsomstörtande verksamheter och dessa är olagliga varför inte bevisa det i domstol.
Eller kanske Demokraterna redan försökt det ett antal gången och misslyckats?

Men, det är klart att ni redan anser sakerna bevisade, det framgår med önskad tydlighet.
Och då ni redan vet att han är skyldig, så är eran upprördhet givetvis väldigt förklarlig.

Edit ni/nu
Det är på G, och lagen kräver ingen dom, utan ett deltagande räcker och det vet vi alla redan har skett.
Citera
2023-12-21, 22:31
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AZ-09-az
Trump ljuger 23 gånger om dagen.

Trump har ljugit eller spridit vilseledande information 10 000 gånger under sin presidentperiod.

(Washington Post)

Att ta rygg på denna lurendrejare är att leva i förnekelse.

Tror inte att det handlar om förnekelse. Snarare gränslös dumhet och avsaknad av moral.

Den bedragande clownen borde självklart portas från alla politiska val. Han rätta ställe är i fängelse. Och familjen borde strippas på alla tillgångar.
Citera
2023-12-21, 22:48
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Det var det säkert. Men inte gällande Trump som president.

Det är som sagt inte riktigt relevant då det är likt barn tänker " han gjorde ju X". Problemet blir dock att alla som är emot Trump eller Biden (eller vilken sittande ledare som helst) kommer direkt att ta kritiken för en sanning och eventuella vinklar från kritiska källor blir direkt då en fakta baserad sanning. Då spelar det sen inte riktig någon rolll för dessa ifall det senare inte kommer fram någon som kan styrka det.

Nu lär detta överklagas till högre instans förstås så vi får väl avvakta vad utfallet blir där. Dock kan man hoppas för stabiliteten att han inte portas. Dels förtroendet för demokratin, som redan är rätt lågt i Usa men även då vi nog inte gärna ser att personer blir portade i politiska mål för den utvecklingen vill nog ingen gärna se. Och där har vi väl kanske ett problem som försvårar trovädigheten ytterligare, att det blir så politiskt laddat att ingen av sidorna ser någon nyans utan det är direkt skydda Trump/biden eller på förhand döma dem beroende på vilken sida man är då. Så hur kommer man ur detta då? Det är nog väldigt svårt speciellt med tanke på hur Usas system är uppbyggt men att porta någon lär inte direkt gynna processen. Låt folket välja sin egna valda idioter helt enkelt.
Citera
2023-12-21, 22:55
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Det är på G, och lagen kräver ingen dom, utan ett deltagande räcker och det vet vi alla redan har skett.

Tror du förenklar det avsevärt, och då tänker jag på "det vet vi alla redan har skett", där lär nog inte alla hålla med dig. Jag tror ju som sagt på att någon behöver bli dömd för tydliga brott som inte är politiskt styrda . Sker inte det så lär det skapa problem. Risken finns att förtroendet faller till en extremt låg nivå i Usa (en nivå som redan är rätt låg). En sak vi nog alla kan hålla med om även ifall man nu är en hårdkockt trumpsupporter är att Trump har skapat ett rätt uselt klimat med hans intåg.
Citera
2023-12-21, 23:02
Medlem
kompjuters avatar
Citat:

Bevis på ett deltagande?
Citera
2023-12-21, 23:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Tror du förenklar det avsevärt, och då tänker jag på "det vet vi alla redan har skett", där lär nog inte alla hålla med dig. Jag tror ju som sagt på att någon behöver bli dömd för tydliga brott som inte är politiskt styrda . Sker inte det så lär det skapa problem. Risken finns att förtroendet faller till en extremt låg nivå i Usa (en nivå som redan är rätt låg). En sak vi nog alla kan hålla med om även ifall man nu är en hårdkockt trumpsupporter är att Trump har skapat ett rätt uselt klimat med hans intåg.
Vill du ha fördjupning, läs domen
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Bevis på ett deltagande?
De har tillgången till bevisen och vad kronvittnen säger i Georgia åtalet.
Och de berättar donalds inblandning.
Citera
2023-12-21, 23:28
Moderator
farbror_barbros avatar
Trådens ämne är Colorados SC beslut om Trumps deltagande i valet 2024. Era åsikter om valet 2020 är OT. Många inlägg raderade, varningar kommer att följa.

/Mod
Citera
2023-12-22, 00:00
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Här kommer klassiska vatniklögner dessutom😉

Men visst, Trump hade gärna agerat Rysshora. Precis som Orban gör idag.

Vad är det som är en lögn? Att det pågick förhandlingar och fanns en deal på bordet? Att Boris Johnson åkte till Kiev och sa åt Zelenskyj att inte gå med några eftergifter? Eller var det något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in