Citat:
Alla domarna i Colorados HD var tillsatta av en demokratisk guvernör.
Ändå blev rösterna 4-3. Knappast möjliga "vinst" alltså.
Detta indikerar att det inte är en självklart tolkning, åt endera hållet.
Sanningen är ju att 14:e tillägget är öppet för tolkning. Att påstå att det "givetvis var partiskt" saknar du belägg för, det är bara vad du tror.
Deras argument var helt klart juridiskt hållbart och rimligt.
Även de som röstade nej hade i min mening en juridisk hållbar och rimlig tolkning.
Nu har detta inte på något sätt med Ryssland att göra.
Stämningen mot Trump kom faktiskt ifrån Republikaner i Colorado och det handlar om Trumps agerande kring valet och 6:e Januari.
Ändå blev rösterna 4-3. Knappast möjliga "vinst" alltså.
Detta indikerar att det inte är en självklart tolkning, åt endera hållet.
Sanningen är ju att 14:e tillägget är öppet för tolkning. Att påstå att det "givetvis var partiskt" saknar du belägg för, det är bara vad du tror.
Deras argument var helt klart juridiskt hållbart och rimligt.
Även de som röstade nej hade i min mening en juridisk hållbar och rimlig tolkning.
Nu har detta inte på något sätt med Ryssland att göra.
Stämningen mot Trump kom faktiskt ifrån Republikaner i Colorado och det handlar om Trumps agerande kring valet och 6:e Januari.
Man kan alltså ha en "juridiskt hållbar och rimlig tolkning" oavsett vad man kommer fram till i samma fall. Resultatet är att i alla ideologiska frågor så vinner "partilinjen" eller den "trosbekännelse" som man tillhör som grundar sig på ett egenintresse. Högsta domstolen går inte att känna igen i jämförelse med tidigare då majoriteten av domarna nu är utsedda av republikanerna istället för demokraterna.
Hur man röstar och "tolkar" beror alltså på egenintresset. Det rör sig alltså om subjektiva åsikter. Ska man i ett sådant läge rösta för att införa en enpartistat eller "enkandidatsystem" eller tillåta flera olika kandidater och att väljarna får bestämma utan censur ? Ska man de facto avskaffa alla val efter att man valts som exempelvis Hamas gjorde...
För mig är valet enkelt och precis som fler kandidater borde tillåtas i Ryssland och Zimbawe så gäller detsamma för USA. Det är en åsikt som jag har, majoriteten av styrena genom historien har dock varit tydliga diktaturer men önskar man det så bör man enligt mig stå för sin åsikt.