2023-12-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Om jocke hänger ut mig eller någon han påstår vara mig, snälla ta print screen på exakt allt, och skicka gärna till mig.
Jag är inte så aktiv så jag kanske missar något dem lägger upp, och gör dem något som klassas som förtal eller olaga hot behöver jag bevis så dem åker dit i domstol.

Svårt att se hur de ska få fram din identitet sålänge som du ej skrivit självklara ledtrådar.
Citera
2023-12-21, 22:03
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Eller så låter du dem betala dig dyrt för att kliva fram och sedan bara stå för vad du tycker.
Vart ska dem komma med det, vad du än har skrivit?

Har du, dumma dig, skrivit så om mig?
Ja?
Du är dum!
Ok?

Vad händer sedan?
Jag hoppas det blir som trolljägarna, att dem har med sig en lista med allt "grovt" jag skrivit om dem, så kan hela Sverige själva se att jag inte skrivit något grovt

Hoppas även dem kontaktar min arbetsgivare, eftersom jag är egenföretagare så kommer det ju bli mig dem kontaktar
Jocke: vet du att din anställda Dopy skrivit massa dumma saker om mig på nätet?
jag: jepp, jag vet exakt vad Dopy skrivit om dig
Citera
2023-12-21, 22:05
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrtillsyd
Svårt att se hur de ska få fram din identitet sålänge som du ej skrivit självklara ledtrådar.
Jag tror att jag nämnt att jag är från norrland, och egen företagare. Men det finns väl några 100 000 såna personer, om inte mer...
Citera
2023-12-22, 00:47
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Jag tror att jag nämnt att jag är från norrland, och egen företagare. Men det finns väl några 100 000 såna personer, om inte mer...

Det finns hackare , och flashbacks användare har alla hängts ut genom listor som troligen finns på darknet idag.

Därför blir det möjligt för förtalarna att efterfråga nåns identitet, eftersom dom sitter inte bara i flashbacks servrar, dom har även lagts ut på internet och laddats ner av diverse folk som kan ge ut identiteterna i hemlighet.

Jag tror personligen att Jocke planerar att börja en ny skådespelarperiod som påminner om fejkpranks-perioden när youtubers i Amerika anställde billiga skådespelare för att fejka pranks på gatorna.. samtidigt som Jocke också fejkade pranks utan inhyrda skådespelare.

Nu har han räknat ut att trolljakt är möjligt att göra utan förtal, bara han anlitar skådespelare som troll som får ha censur för deras ansikten när Jocke drar dom i örat framför kameran.

Folk kommer tro att det på riktigt händer förtal vilket ger visningarna utan förtalsrisk.

Dom vågar bara förtala dom som inte försvarar sig med hjälp av polis och domstol.. så du har nog inget att oroa dig över.
Citera
2023-12-22, 00:57
Medlem
Citat:
Jag hoppas det blir som trolljägarna, att dem har med sig en lista med allt "grovt" jag skrivit om dem, så kan hela Sverige själva se att jag inte skrivit något grovt

Hoppas även dem kontaktar min arbetsgivare, eftersom jag är egenföretagare så kommer det ju bli mig dem kontaktar
Jocke: vet du att din anställda Dopy skrivit massa dumma saker om mig på nätet?
jag: jepp, jag vet exakt vad Dopy skrivit om dig

Du får svara till Jocke's flashback-användarnamn när han ringer.
Citera
2023-12-22, 06:14
Avslutad
Efterlyst, men vad vill dem? Vad är poängen med att efterlysa flashbackare på instagram
Flashbackare som är arbetslösa idioter utan värde verkar ändå vara värd en hel del för er
Citera
2023-12-22, 16:16
Medlem
Det är inte alls svårt att få fram vem som står bakom en identitet på nätet, inte heller att få fram en identitet bakom ett IP-nummer är svårt. Man behöver ju bara känna en person som jobbar där den identiteten finns, och sen då är det ju klart. Jag har en nära vän som jobbar på ett av våra stora telebolag och när jag behöver få veta vilken identitet som står bakom ett hemligt telefonnummer t ex, eller någonting annat, då ger han det till mig. Det var en person som ringde mig ofta med hemligt nummer och då kunde min vän på telebolaget se identiteten på den personen som ringde till mig. Och en gång tex, så ville jag veta vilka nummer som en person ringde till och då gav han mig listor på alla nummer som den personen hade ringt till. Det är hur enkelt som helst att få fram identiteten på någon från nätet, och identitet bakom ett IP-nummer också. Det är ju bara att känna någon som har tillgång till den identiteten, som jobbar där den identiteten finns. Eller pengar (folk gör vad som helst för pengar). Svårare än så är det inte. Och Jocke har väl säkert både pengar och kontakter, misstänker jag. Internet är inget ”säkert” ställe som folk verkar tro, tvärtom skulle jag säga, internet är som ett läckande såll, och det läcker bara mer och mer för varje år.
Citera
2023-12-22, 19:50
Medlem
Citat:
Jämför du verkligen en google sökning med pedofili?
Herregud svarar du på alla inlägg i tråden?
Läser man igenom 20-50 sidor om dessa människor så är ditt namn vanligare än vem tråden handlar om.
Vad menar du med Google sökning . Jag tappade bort mig. Det skrivs om så mycket trams att man glömmer bort ämnet..
Citera
2023-12-22, 20:00
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Efterlyst, men vad vill dem? Vad är poängen med att efterlysa flashbackare på instagram
Flashbackare som är arbetslösa idioter utan värde verkar ändå vara värd en hel del för er

Vill man tysta yttrandefriheten så måste man ju skrämma folk som använder den.

Dom kommer att bli dömda om dom hänger ut folk.
Det vet dom nog fast dom har ju visat att iQ nivån är på så låg nivå att dom troligen inte kan lära sig av misstag.
Citera
2023-12-22, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vill man tysta yttrandefriheten så måste man ju skrämma folk som använder den.

Dom kommer att bli dömda om dom hänger ut folk.
Det vet dom nog fast dom har ju visat att iQ nivån är på så låg nivå att dom troligen inte kan lära sig av misstag.

Jag vet inte hur det är med dig men jag sitter lugnt i båten
Citera
2023-12-22, 20:16
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag vet inte hur det är med dig men jag sitter lugnt i båten

Haha det hade varit nått det om dom försökte hänga ut mig för "osanningar" om pedofilen som erkände sexchattar med barn utan konsekvenser, och med lite hjälp från Dumpen mot fienden Olof som kallade Jocke för pedo.

Dom där pedo hunters sweden hade gärna slagit Jocke blodig för det erkännandet.
Citera
2023-12-22, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HoraTheExplorer
Är det inte jävligt kallt att vara ute på sjön/havet såhär års?

absolut det är säkert kallt men där är inte jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in