Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Att försvara misstag i efterhand är värre än att begå dem i stundens hetta = perspektiv på vem/vilka som bör skämmas och hur mycket.
Hur många ggr ska det här malas upp och ner? Föräldrarna släpptes fria och åklagaren bestred inte detta. Föräldrarna fick således tillfälle att göra sig av med all möjlig bevismaterial. Inkompetent av åklagaren enligt mig, helt korrekt enligt dig.
OK. Då förstår jag att det är åklagarens uteblivna överklagan som gör dig upprörd (även om Hovrätten lika väl hade kunnat gå på Tingsrättens linje). Vidare så har jag fortfarande inte "försvarat någonting". Men har du inte förstått det budskapet sedan 12-tiden idag, så lär du inte förstå det senare heller...
Det är för mig otroligt att du under en hel dag diskuterat hur felaktigt och dåligt det är att föräldrarna inte häktades - men inte en enda gång kan framföra VAD som specifikt varit felaktigt och vilken bevisning/omständigheter som borde föranlett häktning. Det enda på detta temat som presenterats under hela dagen är:
(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
...och det var det inte ens du som lade fram, utan Nikasi! Det finns många likheter med er två, men en skillnad är att Nikasi iallafall vill föra diskussionen framåt!