2023-12-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillehjon
Förlåt gick just av skiftet och var lite väl seg.
Pappan till sonen boendes hos bo avled i en olycka där han fick en bil över sig i garaget. Vid det tillfället var han sambo med en ny kvinna. Avlidna pappans syster var sambo med en man som inledde ett förhållande med den förolyckade pappans kvinna kort efter dödsfallet. Därav gick det vissa rykten om att det inte var en olycka men det här är många år sedan. Pappan kallades Ju**e *=l.

Ingen fara… jag försökte läsa och förstå flera gånger men fick ingen rätsida på det. Haha..

Vad heter de andra personerna?
Den avlidne pappans sambo?
Systern till den avlidne pappan?
Sambon med systern?
Eller kort och gott, namn på de du nämner. Jag kunde inte ens formulera mig rätt i det invecklade. Vilken soppa!
Senast redigerad av InteSomAllaAndra 2023-12-21 kl. 14:06.
Citera
2023-12-21, 14:16
Medlem
Framkommer nu att hon träffats av flera skott. Därav ingen jaktolycka eller självmord som framförts som teorier i tråden

https://ekuriren.se/nyheter/eskilstu...skott/r9w684zj

Polisen bekräftar nu också att kvinnan träffades av flera skott. De har tidigare konstaterat att kvinnan dog av skottskadorna.

– Hon träffades av flera skott, säger Tanner.

Det finns i nuläget ingen gripen i ärendet.

– Men jag bedömer utsikterna som goda att vi kommer kunna lagföra en gärningsperson
Citera
2023-12-21, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gestapofredde
Framkommer nu att hon träffats av flera skott. Därav ingen jaktolycka eller självmord som framförts som teorier i tråden

Polisen bekräftar nu också att kvinnan träffades av flera skott. De har tidigare konstaterat att kvinnan dog av skottskadorna.

– Men jag bedömer utsikterna som goda att vi kommer kunna lagföra en gärningsperson

Va fan handlar detta fall om?
Verkar som att måltavlan skulle dödas iaf då de är flera skott, då de skedde på morgonen måste de varit annat folk ute men ingen som hört skott avlossar?
Citera
2023-12-21, 14:36
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Verkar som att måltavlan skulle dödas iaf då de är flera skott, då de skedde på morgonen måste de varit annat folk ute men ingen som hört skott avlossar?
Det måste ha varit en 22a som använts, dom smäller inte särskilt högt.
Känns som att GM kan ha tagit fel person dessutom.
Citera
2023-12-21, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
Ingen fara… jag försökte läsa och förstå flera gånger men fick ingen rätsida på det. Haha..

Vad heter de andra personerna?
Den avlidne pappans sambo?
Systern till den avlidne pappan?
Sambon med systern?
Eller kort och gott, namn på de du nämner. Jag kunde inte ens formulera mig rätt i det invecklade. Vilken soppa!

Systern till den avlidne pappan hette Hei*i *=d hon är också avliden. Vad sambon till pappan hette minns jag inte. Det är inte folk jag umgåtts med men gick rykten på den tiden jag bodde i Eskilstuna. Jag flyttade 2013 så pappan borde ha förolyckats 2012. Det lär ju inte vara relevant med nutida händelser på något sätt iaf.
Citera
2023-12-21, 14:51
Medlem
Citat:
Systern till den avlidne pappan hette Hei*i *=d hon är också avliden. Vad sambon till pappan hette minns jag inte. Det är inte folk jag umgåtts med men gick rykten på den tiden jag bodde i Eskilstuna. Jag flyttade 2013 så pappan borde ha förolyckats 2012. Det lär ju inte vara relevant med nutida händelser på något sätt iaf.

Blev lite nyfiken då jag själv är från Eskilstuna och omkring samma ålder.
Vad tragiskt… två syskon som avlidit i så ung ålder.
Vet du efternamn på Jull* och H*idi?
*=e
Citera
2023-12-21, 14:55
Medlem
Citat:

Nä men du… Helt taget ur luften kanske det inte är förresten.
Vem var systerns sambo?
Citera
2023-12-21, 16:43
Medlem
Citat:

Nu luskade jag nog fram rätt.
Hette han P*tri Jokin*n?
Om det är rätt person så dog han 2012 som du skrev och systern dog väl 2022.
Hur dog systern H*idi?
Senast redigerad av InteSomAllaAndra 2023-12-21 kl. 17:20.
Citera
2023-12-21, 17:39
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftlage
Ska ha blivit klämd av en fallande bil när han arbetade på det. Hans syster var länge misstänkt för att ha iscensatt hela den händelsen.

Tack för infon, och även tack till er andra som fyllt på med mer info efter detta!

Intressant information, även om det känns högst osannolikt att något som hände för över 10 år sedan (vad det nu var som faktiskt hände då) skulle ha "bubblat upp" på nytt och ha något med det aktuella fallet att göra.
Citera
2023-12-21, 17:43
Medlem
kebobbs avatar
"Hon berättar vidare att de jobbar efter hypotesen att kvinnan mördades när hon var på väg till jobbet.

– Händelsen i sig är väldigt speciell och det är ett fall vi lägger väldigt stora resurser på. Vi har sökt i flera vattendrag och under dagen dykt i Torshällaån. Vi har ännu inte hittat vapnet, säger Charlotta Tanner.

Polisen bekräftar nu också att kvinnan träffades av flera skott, varav ett eller flera skott i huvudet, enligt P4 Sörmland. Polisen har tidigare konstaterat att kvinnan dog av skottskadorna.

Det finns i nuläget ingen gripen i ärendet."

ekuriren.se
Citera
2023-12-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Tack för infon, och även tack till er andra som fyllt på med mer info efter detta!

Intressant information, även om det känns högst osannolikt att något som hände för över 10 år sedan (vad det nu var som faktiskt hände då) skulle ha "bubblat upp" på nytt och ha något med det aktuella fallet att göra.

Skulle vilja få fatt i namnet på sambon till Ma*ias ex.
Går man djupare på FB bland tex sonens vänner så är det många som (inte) tagit examen på Livets hårda skola. Samma med bekantskapskretsen för både BO och hennes man.
Citera
2023-12-21, 18:08
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gestapofredde

Ja det finns så klart en god anledning till att polisen misstänkt brott sedan första dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in