2023-12-21, 18:17
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
Skulle vilja få fatt i namnet på sambon till Ma*ias ex.
Går man djupare på FB bland tex sonens vänner så är det många som (inte) tagit examen på Livets hårda skola. Samma med bekantskapskretsen för både BO och hennes man.

För att förtydliga är du alltså ute efter namnet på kvinnan som var sambo till BO:s tidigare man när han avled 2012?
Citera
2023-12-21, 18:20
Medlem
Facepresss avatar
Citat:
Skulle vilja få fatt i namnet på sambon till Ma*ias ex.
Går man djupare på FB bland tex sonens vänner så är det många som (inte) tagit examen på Livets hårda skola. Samma med bekantskapskretsen för både BO och hennes man.

BO’s Man har jobbat som vakt på stan åt ”tre lingon” i 10-15år. Höll mest till i gallerian om jag inte minns fel. Han hamnade aldrig i bråk och hade alltid bra hand om oss ungdomar som strök runt i city. Dom andra Ordningsvakterna pratade gärna med våld.

Föga troligt att han skulle vara GM i detta ärende
Citera
2023-12-21, 18:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
För att förtydliga är du alltså ute efter namnet på kvinnan som var sambo till BO:s tidigare man när han avled 2012?

Ja precis…
Hade de barn? Exet och hans sambo.
Citera
2023-12-21, 18:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Facepress
BO’s Man har jobbat som vakt på stan åt ”tre lingon” i 10-15år. Höll mest till i gallerian om jag inte minns fel. Han hamnade aldrig i bråk och hade alltid bra hand om oss ungdomar som strök runt i city. Dom andra Ordningsvakterna pratade gärna med våld.

Föga troligt att han skulle vara GM i detta ärende

Ja jag har hört gott om honom, och jag kan tänka mig ett och annat om en del vakter som gått/går i centrum och stått/står i dörr.
Citera
2023-12-21, 19:02
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ja precis…
Hade de barn? Exet och hans sambo.

Okej och nej, det är tyvärr inget jag kan svara på. Namnet på den avlidne mannen och hans syster har redan nämnts (maskat) här i tråden men vem som var sambo med vem runt 2012 har jag ingen aning om. Det ska nog till någon med mer lokalkännedom för att svara på det.
Citera
2023-12-21, 20:11
Medlem
Citat:
Nu luskade jag nog fram rätt.
Hette han P*tri Jokin*n?
Om det är rätt person så dog han 2012 som du skrev och systern dog väl 2022.
Hur dog systern H*idi?

Systern dog av sjukdom!
Senast redigerad av Pebblese 2023-12-21 kl. 20:13.
Citera
2023-12-21, 20:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pebblese
Systern dig av sjukdom!

Usch så hemskt! Så ung!
Citera
2023-12-22, 00:40
Medlem
fernebos avatar
Polisen verkar inte ha en susning om varför kvinnan har blivit skjuten. De har ovanligt snabbt fått förstärkning från NOA:s utredare. Nåt som kan indikera att de inte tror att det handlar om nån närstående.

Mycket märkligt fall. Hon har verkligen blivit avrättad. Tidpunkt och plats känns bara fel. Och om det inte är nån i kvinnans omgivning? Då kan ju faktiskt en galning gå lös. Eller om det är en felskjutning? Har ju varit en del såna på senare tid, men tid och plats känns fel för en sån också.

Citat:
Polisen i Sörmland har fått förstärkning från Nationella operativa avdelningen, Noa, gällande utredningen av det misstänkta mordet på en kvinna i Torshälla förra veckan.

Över 130 förhör har hållits och dykare har sökt efter vapen eller andra föremål som kan knytas till det misstänkta mordet på en kvinna i 45-årsåldern.

– Förstärkningen från Noa innebär att vi har fått experthjälp i form av skickliga utredare. Vi har goda förutsättningar att ta det här hela vägen, säger säger Charlotta Tanner, vice chefsåklagare och förundersökningsledare.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...ar-experthjalp
Citera
2023-12-22, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Polisen verkar inte ha en susning om varför kvinnan har blivit skjuten. De har ovanligt snabbt fått förstärkning från NOA:s utredare. Nåt som kan indikera att de inte tror att det handlar om nån närstående.

Mycket märkligt fall. Hon har verkligen blivit avrättad. Tidpunkt och plats känns bara fel. Och om det inte är nån i kvinnans omgivning? Då kan ju faktiskt en galning gå lös. Eller om det är en felskjutning? Har ju varit en del såna på senare tid, men tid och plats känns fel för en sån också.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...ar-experthjalp

Jag är inte alls uppdaterad på fallet, men det markerande påståendet håller jag inte med om. NOA kan mycket väl vara en förstärkning som används för att hitta en helt okänd gärningsman eller om man misstänker en närstående men utredningen är komplicerad.
Citera
2023-12-22, 11:28
Medlem
Citat:
Usch så hemskt! Så ung!

Jag känner till H*idi mycket väl, och det är ingen som får prioritet vid pärleporten om man säger så. Definitionen av WT. Tragiskt med sjukdomarna givetvis, men de hade noll påverkan på hur hon var som person.

Det stämmer att hon länge var misstänkt för sin brors bortgång. Han var extremt överviktig och om jag inte missminner mig så blev han klämd under en bil som han skruvade på, ute på hennes gård ute i Kjula/Ärla-området. Polisen förstod inte riktigt hur bilen kunde ha kollapsat ovanpå honom, men det gick inte att knyta henne till dådet.
Citera
2023-12-22, 12:13
Medlem
Citat:
Nu luskade jag nog fram rätt.
Hette han P*tri Jokin*n?
Om det är rätt person så dog han 2012 som du skrev och systern dog väl 2022.
Hur dog systern H*idi?

Yes så är det. Systen dog av naturliga orsaker jag vill minnas att hon fick en infektion av köttätande bakterier.
Citera
2023-12-22, 12:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rostigburk
Jag känner till H*idi mycket väl, och det är ingen som får prioritet vid pärleporten om man säger så. Definitionen av WT. Tragiskt med sjukdomarna givetvis, men de hade noll påverkan på hur hon var som person.

Det stämmer att hon länge var misstänkt för sin brors bortgång. Han var extremt överviktig och om jag inte missminner mig så blev han klämd under en bil som han skruvade på, ute på hennes gård ute i Kjula/Ärla-området. Polisen förstod inte riktigt hur bilen kunde ha kollapsat ovanpå honom, men det gick inte att knyta henne till dådet.

Men herregud!!! om han var van med att skruva bil så visste han också hur han ställer upp den säkert. Om hon, eller någon annan, var inblandad i hans död är det galet att GM lyckades gå fri.

Vet du vem Jull* var sambo med då? Och vem var det hon blev tillsammans med?

Kan Mari* vetat något av vikt gällande hans död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in