2023-12-20, 22:51
Medlem
Yeeeees, äntligen! Detta är väldigt goda nyheter!

Med biden 4 år till kommer inte bara USA falla utan även Europa, världsekonomin kollapsa. Ett nytt stort krig i europa där Sverige denna gång är med i.

En våt dröm för alla demokrater och bögar. Vi skickar dom först till fronten btw
Citera
2023-12-20, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AZ-09-az
Lite genant att behöva påminna om Trumps misshandel av folkets val när det begav sig.
Stormningen av Kapitolium var knappast ett uttryck för respekt och Demokrati.
Det var snarare en skändning av Demokratin.

Är minnet så kort ?

Gud bevare Amerika.

Uppmanade han till stormning och belägring av Kapitolium? Ja, minnet är kort. Påminn mig.

Visa mig bevis att det var hans idé eller kanske en tweet att han uppmanade till det.
Citera
2023-12-20, 22:57
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
CSN?! Haha du har ju väldigt bra koll.

100% kan man aldrig vara, men jag är tillräckligt påläst för att vara bortemot helt säker på att det inte kommer hända ett skit och Trump kommer ställa upp i valet 2024, om han inte blir skadad eller mördad.

Visst kan jag ha fel, men snälla, kan inte du komma ihåg det här och skriva till mig runt valet så får vi se. Snälla påminn mig! Jag kommer lägga mig raklång om jag har fel och kalla dig ”sir” i varje inlägg.

Okey, du gick på magkänslan med andra ord. Inte så ovanligt på bland random forum-plebs men fattar inte varför du anklagar andra för att inte "veta".
Citera
2023-12-20, 23:02
Medlem
Läser.
"California Lieutenant Governor Eleni Kounalakis has sent a letter to Secretary of State Shirley Weber asking her to “explore every legal option to remove former President Donald Trump from California’s 2024 presidential primary ballot."

Finns inga gränser för vad dessa totalitära antidemokrater är villiga att göra för att fuska till sig makten.
Verkar inte finnas något stopp det bara eskalerar, kan aldrig sluta bra.
Citera
2023-12-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Uppmanade han till stormning och belägring av Kapitolium? Ja, minnet är kort. Påminn mig.

Visa mig bevis att det var hans idé eller kanske en tweet att han uppmanade till det.

Någonting säger mig att du inte är så intresserad av Trumps delaktighet i stormningen av Kapitolium, oavsett.
Citera
2023-12-20, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Okey, du gick på magkänslan med andra ord. Inte så ovanligt på bland random forum-plebs men fattar inte varför du anklagar andra för att inte "veta".

Nej det är definitivt ingen magkänsla eller baserat på känslor som dina utsagor.

Det är baserat på kunskap och intresse för amerikansk politik och rättsväsende.

100% kan man aldrig vara.

Men skit i det nu. Vi får låta tiden utvisa. Vi hörs till valet. Påminn mig!
Citera
2023-12-20, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AZ-09-az
Någonting säger mig att du inte är så intresserad av Trumps delaktighet i stormningen av Kapitolium, oavsett.

Jo jag är jätteintresserad av hans ”delaktighet”. Kan du inte visa den? Snälla lägg ut allt du har.
Citera
2023-12-20, 23:34
Medlem
Domen ska överklagas till Högsta domstolen i senaten och där har republikanerna majoritet.
Trump kommer sannolikt att bli friad där så domslutet i Colorado var mest ett försök att fördröja och förhindra utgången i det republikanska primärvalet.
Det är mer intressant hur det kommer att gå för Biden som har problem av mer seriös natur att brottas med.
Citera
2023-12-20, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Demokraterna är verkligen vidriga. De kallar Trump för diktator hit o dit när de själva vill avskaffa demokratin. Har aldrig sett ett mer korrupt parti i modern västerländsk historia. Även om du ogillar Trump kan du fan inte tycka detta är okej om du är en normal människa.

Trump är lojal emot Putin och xi Jinping, vinner trump valet 2024 är usa över.
Citera
2023-12-20, 23:59
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heisenburg
Vi kanske inte fick "ett litet lån" på en miljon dollar av våra farsor? Sen vet jag inte hur skicklig han var som president precis, allt blev sämre i landet och hans flörtande med Putin var ju vidrigt.

Det är klart att Trump borde få ställa upp som kandidat, då kan ju demokraterna i princip bara ställa in skorna för att vinna. Det vore ju bättre för alla om det röda laget kunde skaka fram en ordentlig kandidat som inte är en burdus hustler. Vem det skulle vara vet jag dock inte.

Vad blev sämre?

I de flesta opionsmätningar så vinner Trump framför er senila gubbe.

Trump borde få fredspriset, han startade inga krig och fortsatte inte kriga som tex Obama gjorde.
Citera
2023-12-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Trump är lojal emot Putin och xi Jinping, vinner trump valet 2024 är usa över.
Trams, han är bara "kontrollerad opposition". Hans uppgift är att kanalisera populism och folkligt missnöje för att ge intryck av att USA skulle vara en demokrati.
När han väl sitter vid makten är det knappast någon skillnad. Förra gången bombade han i Syrien, mördade en högt uppsatt iranier, rustade upp Ukraina, startade handelskrig mot Kina, byggde ingen mur mot Mexiko osv osv.
USAs världshegemoni sjunger på sista versen i vilket fall som helst men nu går det fortare utför tack vare Biden.
Citera
2023-12-21, 00:00
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Trump är en skam för USA. Han har inte lyckta driva ett enda företag framgångsrikt. Hans företagande har kantats av konkurser och han har själv gått i konkurs 6 gånger. Hittills, mer kommer. Att hans merc är Made in China är ju extra kul.
Trump är den ende president i landets historia som ställts inför riksrätt två gånger och nu åtalas på löpande band.
Stora delar av hans fd stab har också åtalats och fällts för brott, nu senast Giuliani som ska betala 1,5 miljarder för sina lögner om valet.
Det mest bestickande är annars Trumps uppenbara stöd från Putin-regimen, inklusive trollarmén och manipuleringen som gjorde att ha alls valdes.
Gapiga femtekolonnare och landsförrädare som du alltså.
Visst är det bra att Sverige (och EU) tagit bort möjligheter att dölja elektroniska spår från inlägg på nätet?

Ja han förföljs i USA helt klart, Han sätter amerikanerna främst.

Ja det är jätte bra så alla kan se att jag står för sann demokrati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in