2023-12-20, 07:24
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridenfrid
Från AB:
Delstaten Colorados högsta domstol beslutade på tisdagen att Donald Trump inte får delta i primärvalet, skriver flera amerikanska medier.

”En majoritet i domstolen anger att president Trump är diskvalificerad från att inneha ämbetet som president med hänvisning till sektion tre i fjortonde tillägget i USA:s konstitution”, står det i beslutet enligt NBC News."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1198383

Vad kan vi vänta oss nu?

Det verkar som att USA kommer att få anledning att utföra undantagstillstånd i stora delar av landet väldigt snart. Han har väl rätt stort stöd fortfarande som jag förstår det.

Mvh
Citera
2023-12-20, 07:25
Medlem
Knarklangarens avatar
Ren skitsnack, han vinner 2024, punkt slut.
Citera
2023-12-20, 07:27
Medlem
PoljeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Donald Trump har drivit många framgångsrika företag och var en skicklig president

Trump är en skam för USA. Han har inte lyckta driva ett enda företag framgångsrikt. Hans företagande har kantats av konkurser och han har själv gått i konkurs 6 gånger. Hittills, mer kommer. Att hans merc är Made in China är ju extra kul.
Trump är den ende president i landets historia som ställts inför riksrätt två gånger och nu åtalas på löpande band.
Stora delar av hans fd stab har också åtalats och fällts för brott, nu senast Giuliani som ska betala 1,5 miljarder för sina lögner om valet.
Det mest bestickande är annars Trumps uppenbara stöd från Putin-regimen, inklusive trollarmén och manipuleringen som gjorde att ha alls valdes.
Gapiga femtekolonnare och landsförrädare som du alltså.
Visst är det bra att Sverige (och EU) tagit bort möjligheter att dölja elektroniska spår från inlägg på nätet?
Citera
2023-12-20, 07:32
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarklangaren
Ren skitsnack, han vinner 2024, punkt slut.
Inte säkert, rödingar tar till alla medel för att förhindra valutgången.

Talade med en kompis som är anti Trump om detta, för vi är ju utsatta för samma sak. Jag har nämligen inte hört en enda positiv nyhet om Trump i SVT/SR.

Det är inte en opartisk media. Jag tror att en normalfuntad inser att en människa inte har 100% fel. Detta innebär alltså vår media är korrupt och problemet är att vissa anser att det är ok att skitkasta.

Så numera när skitkastaren börjar kasta skit, så kallar jag skitkastaren för skitkastare.

Hoppas dock att Trump tar hem detta, biden håller på att ta oss till WW3.
Citera
2023-12-20, 07:34
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Trump är en skam för USA. Han har inte lyckta driva ett enda företag framgångsrikt. Hans företagande har kantats av konkurser och han har själv gått i konkurs 6 gånger. Hittills, mer kommer. Att hans merc är Made in China är ju extra kul.
Trump är den ende president i landets historia som ställts inför riksrätt två gånger och nu åtalas på löpande band.
Stora delar av hans fd stab har också åtalats och fällts för brott, nu senast Giuliani som ska betala 1,5 miljarder för sina lögner om valet.
Det mest bestickande är annars Trumps uppenbara stöd från Putin-regimen, inklusive trollarmén och manipuleringen som gjorde att ha alls valdes.
Visst är det bra att Sverige (och EU) tagit bort möjligheter att dölja elektroniska spår från inlägg på nätet?
Så lång tid tog det att hitta en skitkastare(se min tidigare nämnda post)

Jag kan säga en bra sak som hände under Trump. Inga nya krig startades.
Citera
2023-12-20, 07:42
Medlem
Ilimitados avatar
Demokrati har alltid varit en charad, ett skådespel för det lättlurade folket. Tillslut griper en diktator makten då charaden inte längre kan upprätthållas.
Citera
2023-12-20, 07:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Fy fan, jag väntade bara på att detta skulle komma. Hoppas det blir kaos i USA nu
Ja, det var väntat, de är livrädda för någon som faktiskt bryr sig om USA
Citera
2023-12-20, 07:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Diktatur.

Edit: Det har vi redan i väst, sedan länge. Få som greppar det dock.

Demokratur
Citera
2023-12-20, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Demokraterna är verkligen vidriga. De kallar Trump för diktator hit o dit när de själva vill avskaffa demokratin. Har aldrig sett ett mer korrupt parti i modern västerländsk historia. Även om du ogillar Trump kan du fan inte tycka detta är okej om du är en normal människa.

Du menar alltså att det är ok att som Trump nu bevisligen gjorde att alltså försöka ta makten genom att inte acceptera demokratiskt valresultat?
Citera
2023-12-20, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Demokratur
Precis.

Snart diktatur.
Citera
2023-12-20, 07:55
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX

Eftersom du verkar vara en av de mer radikala demokraterna här så måste jag fråga dig om du ser en framtid där du och dina likasinnade får jaga och fängsla alla dessa s.k femtekolonnare och landsförrädare? Jag har känslan av att vi snart är där även i Europa men att det kommer att börja i USA. Skulle vara intressant att höra hur du ser på saken. Bara för att klargöra direkt så har jag personligen inga sympatier för Trump.

Mvh
Citera
2023-12-20, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Fy fan, jag väntade bara på att detta skulle komma. Hoppas det blir kaos i USA nu

Varför hoppas du på kaos?
Lust att utveckla dom tankarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in