2023-12-20, 21:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Fast inget av det du anför har bäring på att Trump är en landsförrädare som genom kuppförsöket nu är diskvalificerad i demokratiska val. Trump är en skamfläck på USAs goda renommé och han bör sättas i fängelse omgående, helst igår.
Pajas!!
Citera
2023-12-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Demokraterna är verkligen vidriga. De kallar Trump för diktator hit o dit när de själva vill avskaffa demokratin. Har aldrig sett ett mer korrupt parti i modern västerländsk historia. Även om du ogillar Trump kan du fan inte tycka detta är okej om du är en normal människa.

Det är precis samma ironi som när sojapojkarna i AFA hotar meningsmotståndare med våld. De goda är så goda att de måste vara onda mot det onda, men eftersom deras moraliska kompass är helt åt helvete skev så misstar dem åsikter som inte överensstämmer med deras som ondska. Knappast en slump att de flesta i dem leden är väldigt unga, och väldigt dumma i huvudet.

Ska bli riktigt, riktigt spännande att följa detta. Högern i USA är både redan trötta på att bli diskriminerade mot, samt välbeväpnade. Hittar du en s.k. gun nut i USA så är denne med största statistiska sannolikhet konservativ republikan. Känns som att en grej som denna är vad som kan få bägaren att rinna över. Gör den det och det inte sker ett omedelbart maktövertagande så är jag bergsäker på att det stavar slutet för en era med USA som världsmakt. Kina kommer att köra över dem, speciellt nu när BRICS har kommit överens om att inte använda USD som oljevaluta.

Kul tider. Vilken jävla dystopi.
Citera
2023-12-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Självklart ska de överklaga detta fullständigt antidemokratiska klavertrampet. Det kommer aldrig hålla i högsta rätten.

En sann demokrat vill låta folket välja.
Förstår man inte, eller ännu värre inte vill det, så har man ingenting i en modern demokrati att göra.

Hade jag fått bestämma skulle du få hänga i en lyktstolpe.

En person som är helt i avsaknad av hederlig vandel och gör politiken till ett spektakel är ett uppenbart Demokratiskt problem.
Citera
2023-12-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Nej då. Trump kommer att vara portad för all framtid så därav korrekt rubrik. Donald är slut. Landsförrädare ska självklart portas av allt och alla.

Rubriken är fel, han kan fortfarande kandidera.
Citera
2023-12-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catlawd
God jul! Tråkigt men sanningen svider. Det är bara att börja värma upp läpparna för att blåsa ris och knacka kakaobönor för de nya herrarna på tappen. The Chingdu Dynasty och Xi Ling Mao.

Den enda trösten är att Den Kinesiska Draken har en lång och imponerande historia, och att vi slipper bli en del av ett europeiskt kalifat och tvingas lukta andra män i rumpan medan vi ligger riktade mot Mecka och gurglar i unison.

En liten seger, men en seger oavsett.
Citera
2023-12-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Självklart ska de överklaga detta fullständigt antidemokratiska klavertrampet. Det kommer aldrig hålla i högsta rätten.

En sann demokrat vill låta folket välja.
Förstår man inte, eller ännu värre inte vill det, så har man ingenting i en modern demokrati att göra.

Hade jag fått bestämma skulle du få hänga i en lyktstolpe.

Lite genant att behöva påminna om Trumps misshandel av folkets val när det begav sig.
Stormningen av Kapitolium var knappast ett uttryck för respekt och Demokrati.
Det var snarare en skändning av Demokratin.

Är minnet så kort ?

Gud bevare Amerika.
Citera
2023-12-20, 22:36
Medlem
bernad_laws avatar
Rubrik korrigerad. /Mod
Citera
2023-12-20, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
du väljer asså biden ( och världen du ser han skapat på 3 år) över trump (en värld utan krig och bra ekonomi) ? vad är fel på er männiksor? varför vill ni ha fortsatta krig och lidande i världen ?
Skulle du säga att usas ekonomi är bättre under biden än vad den någonsin var under Trump?

Vem av dessa två fattade bäst beslut eller drev igenom bäst lagar i kongressen, sett till just ekonomin?
Citera
2023-12-20, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Jag kan nog inte lära dig någonting, om du tror på gubben i månen kan jag knappast övertyga dig om motsatsen…..

Har jag fel i att Trump är mer populär än Biden i undersökningar? Vi kan sätta alla övertygelser åt sidan. Utvärdera.
Citera
2023-12-20, 22:46
Medlem
Det här är flashback när det är som sämst. Två sidor vräker ut förolämpningar mmot varandra och tar reservationslöst ställning för antingen Trump eller Biden. Tråden borde inte handla om vilken president man vill se komma, utan i stället om dagens beslut är i enlighet med vad vi förväntar av en demokratisk rättsstat. Även om jag ogillar Trump och tycker att han i alla fall är moraliskt ansvarig för upploppet i Capitolium har han inte blivit dömd för det. Frågan är väl då om det är rimligt att stänga av honom från att väljas. Det kanske det är eller det kanske det inte är, jag vet inte hur amerikanska lagar ska tolkas. Men det ser inte bra ut för omvärlden, utanför USA att domare som tillhör demokratiska partiet stänger av en oppositionsledare som faktiskt ännu inte blivit dömd för uppror. I vart fall tycker jag att media kunde ge en bredare beskrivning om hur rätten resonerat. Det luktar lite semidiktatur om detta, men får jag lite juridiskt kött på benen kan det vara helt okay.
Citera
2023-12-20, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
VEM i den här tråden tänker du kan göra en väl avvägd bedömning hur det kommer gå i HD? Jag menar nog att det är en sjuuukt nischad kunskap, speciellt i Sverige. Och helt säker är väl ingen?

Och hur kan du vara så säker på hur det skall gå? Fram med det eller så hycklar du.

För det är väl inte så att du tittat på CSN där du lyssnat på första bästa expert som kanske inte tror att det kommer gå igenom och så låtsas du som att du själv kan något om detta

Jag tror du hycklar. Du är synad. Jag tror inte du har någonting att komma med.

CSN?! Haha du har ju väldigt bra koll.

100% kan man aldrig vara, men jag är tillräckligt påläst för att vara bortemot helt säker på att det inte kommer hända ett skit och Trump kommer ställa upp i valet 2024, om han inte blir skadad eller mördad.

Visst kan jag ha fel, men snälla, kan inte du komma ihåg det här och skriva till mig runt valet så får vi se. Snälla påminn mig! Jag kommer lägga mig raklång om jag har fel och kalla dig ”sir” i varje inlägg.
Citera
2023-12-20, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AZ-09-az
En person som är helt i avsaknad av hederlig vandel och gör politiken till ett spektakel är ett uppenbart Demokratiskt problem.

På vilket sätt? Specificera dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in