2023-12-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finkelvolten
Läste incidentlistan. Alltså på riktigt, hur har detta kunna pågå i alla år? Föräldrar skickar sina barn till förövare som begår övergrepp på övergrepp och det är bara business as usual. Så toppas allt detta med de fyra politikerna från KD, M, C och L som trots alla övergrepp vill fortsätta finansiera klubben med skattemedel. Det är många utöver psykfallet till tränare som bär ansvaret för denna soppa.
Kan på rak arm säga att både gruppledarna i M och KD har barn som tränar på Soo Shim. Sen hur mycket det påverkar vet jag inte. KD:s representant i fritidsnämnden (ej gruppledaren) har ju fört ett himla liv tillsammans med lokalblaskan till klubbens försvar. Skulle inte förvåna mig om han och Jonas är gamla EFS-kompisar.
Citera
2023-12-20, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det är inte jag som skall kräva bevis i det läget utan det är ju skola/polis. Jag skulle förstås anmäla det hela och låta det utredas.
Vad jag tycker och tror spelar ingen roll i det läget.

Så varför sitter du här då och kräver bevis? Sprider misstro och säger att anklagelserna kan vara falska? Ta ditt egna råd och lämna bevisningen till myndigheter.
Senast redigerad av Hemvarare 2023-12-20 kl. 23:11.
Citera
2023-12-20, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamparep
Kan på rak arm säga att både gruppledarna i M och KD har barn som tränar på Soo Shim. Sen hur mycket det påverkar vet jag inte. KD:s representant i fritidsnämnden (ej gruppledaren) har ju fört ett himla liv tillsammans med lokalblaskan till klubbens försvar. Skulle inte förvåna mig om han och Jonas är gamla EFS-kompisar.

EFS, pingst, Soo Shim. Jonas går från klarhet till klarhet. Eller snarare sekt till sekt.

Ett starkt bekräftelsebehov kanske? Behöva känna sig viktig och sedd?
Citera
2023-12-20, 23:11
Medlem
Citat:
En massa anonyma anklagelser bara, ingenting som går att bevisa.

Men nu får du väl ändå ta och ge dig?
Vi befinner oss inte i en rättssal utan vi läser delvis anonyma vittnesmål från 87 före detta aktiva i föreningen. Jag antar att många har valt anonymitet i det som lämnades till kommunen pga det de vittnar om är så hemskt. Har du själv läst kommunens dokument? I det underlag som först visades för kommunen och media som garanterar anonymitet fanns fler namn med. Både kommun och media bekräftar det.
Citera
2023-12-20, 23:16
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag gar ingen aning om vem den utpekade är men man kan verkligen säga att nätet är nutidens skampåle. Detta fenomen är väl minst lika vidrigt som vad personen ifråga anklagas för.
Likställer du offentlig skam med att systematiskt använda ett förtroendeuppdrag för att bryta ner, misshandla, grooma och våldta minderåriga?
Citera
2023-12-20, 23:18
Medlem
Citat:

Just det här med politiken och Norrans smörande för Soo Shim har jag helt missat. Gruppledare för M har jag sprungit på någon gång och han har alltid verkat vara en vettig människa. Kanske inte en man alltid håller med i politiken men så kan det ju vara. KD's ledare har jag mycket dålig koll på men kan det inte helt enkelt vara så att man från deras sida helt enkelt alltid väljer motsatt sida som S står på? om man ska tolka händelserna vänligt iaf.

Norrans agerande skulle jag gärna höra mer om någon orkar berätta.
Citera
2023-12-20, 23:18
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:

Jösses, denna cirkus hade varit ren underhållning om det inte vore för alla stackare som fått uppväxten sabbad pga klubben.
Citera
2023-12-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantisfre
Norrans agerande skulle jag gärna höra mer om någon orkar berätta.

EJs man har ett långt inlägg om hur de framställde EJ och hennes historia lite skevt redan runt 2017/2018 så det är inget nytt fenomen.

Jonas har tidigare varit krönikör på norran så är inte helt omöjligt att han har trådar att dra i. Såklart spekulationer men hade inte förvånat mig.
Citera
2023-12-20, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
EFS, pingst, Soo Shim. Jonas går från klarhet till klarhet. Eller snarare sekt till sekt.

Ett starkt bekräftelsebehov kanske? Behöva känna sig viktig och sedd?

Skeå har väl en rätt stark tradition av mer eller mindre udda religiösa grupperingar. Kanske därför denna sekt kunnat frodas i så många år. Lägg därtill en mindre stad där många känner många. Hur länge har denne Jonas varit med i föreningen? Är der inte NA som är den store sektledaren och Jonas en nyttig idiot?
Citera
2023-12-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Skeå har väl en rätt stark tradition av mer eller mindre udda religiösa grupperingar. Kanske därför denna sekt kunnat frodas i så många år. Lägg därtill en mindre stad där många känner många. Hur länge har denne Jonas varit med i föreningen? Är der inte NA som är den store sektledaren och Jonas en nyttig idiot?

Absolut NA som är den store sektledaren. Som lyckats riktigt bra att hitta en nyttig idiot i JL som blir ansiktet utåt och får ta mycket skit för saker som NA egenligen är ansvarig för.

Tror att JL varit aktiv långt tillbaka men har inte bott i Skellefteå på många år. I somras han steg in som tf ordförande.

JL blir ändå fascinerande på något sätt eftersom han är en sån offentlig idiot. Det distraherar rätt mycket från NA som kan ligga lågt och låta JL ta slagen. Mycket slugt
Citera
2023-12-20, 23:29
Medlem
Citat:
Det är inte jag som skall kräva bevis i det läget utan det är ju skola/polis. Jag skulle förstås anmäla det hela och låta det utredas.
Vad jag tycker och tror spelar ingen roll i det läget.

Okej, ja kanske bara jag som inbillat mig att du tycker bevisbördan är A och O när det kommer till övergrepp.
Citera
2023-12-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Absolut Nicklas som är den store sektledaren. Som lyckats riktigt bra att hitta en nyttig idiot i Jonas som blir ansiktet utåt och får ta mycket skit för saker som NA egenligen är ansvarig för.

Jonas blir ändå fascinerande på något sätt eftersom han är en sån offentlig idiot. Det distraherar rätt mycket från Nicklas som kan ligga lågt och låta Jonas ta slagen. Mycket slugt

Förmodligen. Kom att tänka på att random Skeå-bo verkar vara rätt naiv och lättlurad/manipulerad. Visst är det i Skeå det sista året avslöjats att en hel del människor blivit blåsta på pengar i ett par uppenbara pyramidspel? Sådana växer sig ju ofta starkare med bl a grupptryck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in