2023-12-20, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Nä men jag tror ingen man har gjort det heller.
Jag vet att det har hänt ett fler tal gånger, och det säger jag för jag sett det med egna ögon
Citera
2023-12-20, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenQueen
Håller med att det är rätt väg att gå om polisen inte hjälper men enligt denna tråden så verkar de ju inte finnas en anmälan överhuvudtaget? Och som jag minns det så har väl E.J delat med sig om sina upplevelser på denna klubben på sociala medier i många år och haft möjlighet att gå till polisen men i så fall valt att inte göra de? Det känns hemskt att behöva misstro ett offer men tänk om N.A faktiskt är den som är offret här? Det är inte första gången, ta Skellefteå stalkern som ett bra exempel.

En flashback tråd är väl inte stället att ta reda på om det finns polisanmälningar..... Men det finns det. Bl.a beskrivet på hennes insta,. I tråden uppges också att andra anmält men att ord stått mot ord.
Citera
2023-12-20, 21:43
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantisfre
https://www.mediafire.com/file/ixb7ox6okg7qozo/Handlingar_%25C3%25A4rende_nr_4_Fn_231019.pdf/file

https://www.mediafire.com/file/xocao8ec6fqzn24/Fritidsn%25C3%25A4mndens_beslut_231019_-_Bidrag_Soo_Shim.pdf/file

Testa dessa länkar, det är vad kommunen skickade ut.
Tack!
Jag har kan ladda ned och öppna filerna, har dock ännu inte läst dem.
Citera
2023-12-20, 22:13
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
sid 35 - 39 <--- är skrämmande läsning. att det är en "idrottsförening" som beskrivs känns overkligt.

Läste incidentlistan. Alltså på riktigt, hur har detta kunna pågå i alla år? Föräldrar skickar sina barn till förövare som begår övergrepp på övergrepp och det är bara business as usual. Så toppas allt detta med de fyra politikerna från KD, M, C och L som trots alla övergrepp vill fortsätta finansiera klubben med skattemedel. Det är många utöver psykfallet till tränare som bär ansvaret för denna soppa.
Citera
2023-12-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finkelvolten
Läste incidentlistan. Alltså på riktigt, hur har detta kunna pågå i alla år? Föräldrar skickar sina barn till förövare som begår övergrepp på övergrepp och det är bara business as usual. Så toppas allt detta med de fyra politikerna från KD, M, C och L som trots alla övergrepp vill fortsätta finansiera klubben med skattemedel. Det är många utöver psykfallet till tränare som bär ansvaret för denna soppa.
Föräldrarna till de barn som blivit utsatta mår nog inte så bra nu. Hur kunde vi missa detta? Har man en hyfsat bra relation med sina barn borde man se/höra/förstå hur barnet mår efter en kränkning o s v. Verkar ju dessutom vara en rätt stor föräldragrupp somnyligen skrev ett mycket positivt brev gällande hur de upplever att deras barn utvecklats i föreningen. Men det verkar ju varit starka inslag av sekt i denna förening, där t o m de som blir utsatta förnekar och flyttar gränser, allt för att få vara med i 'värmen'. Många bär skuld/ansvar i detta, tyvärr är det varken första eller sista gången vi kommer höra om en sekt. Kan nog bli en intressant serie om några år, likt serien om Knutby.
Citera
2023-12-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tack!
Jag har kan ladda ned och öppna filerna, har dock ännu inte läst dem.

En massa anonyma anklagelser bara, ingenting som går att bevisa.
Citera
2023-12-20, 22:51
Medlem
Citat:

På samma sätt kan jag inte bevisa att du är en jubelidiot. Men baserat på dina inlägg kan jag komma fram till att sannolikheten är 99.9%
Citera
2023-12-20, 22:52
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Förutom själva gärningen, tycker jag detta är något som måste diskuteras generellt.
Vad är tillåtet och inte tillåtet, mellan en tränare och dennes elev?
Riktlinjer borde tas fram på riksnivå, "dessa regler skall ni hålla er till".
Grejen är väl att det borde vara en självklarhet att ingenting utom strikt professionalitet är tillåtet. Vänskap eller t.o.m. en intim relation kan vara acceptabelt om tillräckligt lång tid förflutit, men då snackar vi lång tid efter att den professionella relationen avslutats, tillräckligt lång tid för att kunna bryta eventuella beroendeband. Är den ena parten av en professionell relation ett barn bör intim relation vara totalförbjudet, om så 20 år har förflutit sedan den professionella relationen avslutats.
Citera
2023-12-20, 22:53
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:

Ja, precis så resonerar väl de som försökt sopa detta under träningsmattan i ett årtionde eller två. Nu handlade dock inte incidentlistan om att bevisa ngt i juridisk mening, utan var bara del av underlaget inför beslut om vi skattebetalare ska fortsätta finansiera soppan eller inte.
Citera
2023-12-20, 22:58
Medlem
Citat:

Fråga !
Om dina barn kommer hem till dig från skolan och berättar att någon har förgripit sig eller på annat vis utsatt dom för en risk.
Skulle du kräva bevis för av dina barn ?

Nu vet jag ej om du har barn men det är inte det viktiga i denna fråga.
Citera
2023-12-20, 22:58
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Föräldrarna till de barn som blivit utsatta mår nog inte så bra nu. Hur kunde vi missa detta? Har man en hyfsat bra relation med sina barn borde man se/höra/förstå hur barnet mår efter en kränkning o s v. Verkar ju dessutom vara en rätt stor föräldragrupp somnyligen skrev ett mycket positivt brev gällande hur de upplever att deras barn utvecklats i föreningen. Men det verkar ju varit starka inslag av sekt i denna förening, där t o m de som blir utsatta förnekar och flyttar gränser, allt för att få vara med i 'värmen'. Många bär skuld/ansvar i detta, tyvärr är det varken första eller sista gången vi kommer höra om en sekt. Kan nog bli en intressant serie om några år, likt serien om Knutby.

Alltså det är ju en sak om man som förälder inte fått en enda tydbar signal om att något inte stämmer. Men här har det ju skickats signaler från alla håll och kanter år ut och år in, och reaktionen från föräldrarna verkar snarare ha varit att försöka tysta kritiken. Sektlikt var ordet. Och ja, tillhör man den gruppen så hoppas jag man ligger sömnlös nu.
Citera
2023-12-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dafrank72
Fråga !
Om dina barn kommer hem till dig från skolan och berättar att någon har förgripit sig eller på annat vis utsatt dom för en risk.
Skulle du kräva bevis för av dina barn ?

Nu vet jag ej om du har barn men det är inte det viktiga i denna fråga.

Det är inte jag som skall kräva bevis i det läget utan det är ju skola/polis. Jag skulle förstås anmäla det hela och låta det utredas.
Vad jag tycker och tror spelar ingen roll i det läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in