2023-12-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Du har rätt i att vi har fullt av olikfärgade åsnor. Såväl mörka som ljusa. Och samtliga behöver få såväl uppfostran som ryggrad. Och mest av allt.. en känsla av samhörighet och att vilja ta varandras rygg.

Något inte minst du behöver en rejäl dos av själv.

Samhörighet med muslimer och afrikaner? Jag har inget emot dem som personer och behandlar dem som jag behandlar vem som helst, alldeles oavsett hudfärg, men jag låtsas inte som om vi stod varandra nära. Påtvingad assimilering brukar ju gå skitbra, eller hur? Jävla flane. Vill du slåss för Sverige så varsågod, men bli inte förvånad när sällskapet i skyttegraven visar sig bestå av intellektuellt undermåligt material. Det finns väldigt lite kvar att försvara, och definitivt inte tillräckligt för att dö för.
Citera
2023-12-20, 22:53
Medlem
Beta-Bums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Denna ”insikt” kom till Sverige när USA beblandade sig i den svenska politiken, eller hur? Sverige var neutralt även när Hitler använde våra järnvägar under andra världskriget. Varför ska vi nu plötsligt bry oss om de konflikter som USA förorsakat? Varför ska Sverige och det svenska folket undermineras och underkasta sig USA:s vilja? Deras intentioner är extremt onda, varför ska vi plötsligt agera utifrån deras önskemål?

Är det inte dags att vi förklarar oss självständiga från USA:s fula grepp på vår politik och vår inställning till omvärlden?

Vi ska våga ställa oss emot denna dolda invasion av Sverige. Till slut kommer vi fullständigt vara under USA:s direkta order och all den politik och agendor som de driver, kommer till slut vara i vårt intresse också.

Befria Sverige från USA! Sprid ordet!
T.o.m. Hitler visste bättre att inte slåss med länder som inte vill vara delaktiga i kriget. Ryssen idag har inte det tänket. De mosar bara på likt orker.

Antigen underkastar man sig USA, eller så underkastar man sig Ryssland. Neutralitet är för de som vill snabbt bli våldtagna på alla möjliga sätt av orker.
Citera
2023-12-20, 22:54
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodvarUCsnut
Samhörighet med muslimer och afrikaner? Jag har inget emot dem som personer och behandlar dem som jag behandlar vem som helst, alldeles oavsett hudfärg, men jag låtsas inte som om vi stod varandra nära. Påtvingad assimilering brukar ju gå skitbra, eller hur? Jävla flane. Vill du slåss för Sverige så varsågod, men bli inte förvånad när sällskapet i skyttegraven visar sig bestå av intellektuellt undermåligt material. Det finns väldigt lite kvar att försvara, och definitivt inte tillräckligt för att dö för.

Flane?… nja… jag har givit upp på miffosvenne för länge sen. Utan varken hjärna, ryggrad eller hjärta så är det slut för åsnorna. Har byggt mitt paradis långt ifrån Sverige för att småfnissa åt svenskens förfall på distans. Så glöm att jag kommer försvara, eller riskera att dö, för Sverige.

Skulle svensken däremot förändras, t.ex genom allmän värnplikt, så kunde jag också tänka mg att göra det.

Så länge folk tänker som dig däremot… så glöm det.
Citera
2023-12-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Supporten från väst sinar. Folk har tappat intresset.
https://www.youtube.com/watch?v=Uf18eEb-QYE
https://www.youtube.com/watch?v=OkBNw7oyPi4
https://www.youtube.com/watch?v=hDwIAGdBdT8

+ mycket mer.
Vi har alla bedragit Ukraina eftersom vi inte ger dem mer support.
Så Ukraina faller och vi får ta fajten på våra egna gränser istället.
Det är detta som Finland och USA förbereder sig för.

Sant att vi borde bidra mer. Inte sant att Ukraina inte vinner, för det är ju det som ditt inlägg syftar till.

Vi ska maximalt bidra till att förse Ukraina med det de behöver för att krossa Moskva drönarna!

Detta är enbart de gamla drömmarna i Moskva som vill drömma sig bort i sovjetiska drömmar.
Citera
2023-12-20, 22:58
Medlem
E-Mac.s avatar
Det är så uppuppenbart vad som pågår och pågått länge, att odemokratiska NATO-medlemskapet inte har något med fred och stabilitet att göra för Sveriges del, utan precis raka motsatsen, dvs krig och oroligheter.

Ukrainakriget gav opportunt ett tillfälle för den korrupta regeringen att kuppa igenom NATO-medlemskapet.

Jag har sagt det från dag ett, inled fredsamtal med Ryssland istället för något Nato. Ett Nato som endast gick igenom med skrämselpropaganda och okunskap. Men se det vill inte USA, och skälet är för att de vill utöka krig i världen och därmed stärka USAs hegemoni. Den globala eliten som ligger bakom är intresserad av pengar, makt och kontroll. Allting uppnås med att Sverige (fortfarande odemokratiskt) går med i krigsorganisationen Nato.

Nej till Nato/USA=Nej till utökat krig i världen.
Citera
2023-12-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Hysterin baseras på att hotet är en konflikt uppe vid nordpolen.
Det underliggande är att med ett varmare klima så:
1. Öppnas nya kortare transport vägar/farleder sommartid.
2. Det går att utnyttja naturresurserna effektivt. Olja, gas, fisk etc.
Då dumma ryssland har den längsta kustremsan där uppe, så har de också den största ekonomiska zonen. Något som kan tyckss orättvist då USA bara har en liten bit ovan Alaska. Därför gör militära bedömmare att ryssland kommer vilja expandera i norr för att få ännu mer. O då måste NATO få försvara sina intressen, o då blir det krig.

Ryssland har sin största flottbas uppe vid Kola halvön. Den kan strategiskt nås från Norge, Finland o nu Sverige. Norge har dock sagt nej till kärnvapen på sin mark. Det har inte Sverige. Så när det arktiska kriget bryter ut så blir Sverige och de 17 baserna samt infrastruktur som järnväg, flygplatser, hamnar, vägar, broar, kraftver utsatt för fara att bombas med misiler i överljudsfart.
Men Sverige har satsat på några luftvärnsystem av typen Patriot. Så alla kan vara lugna

Vad kan gå fel?

Sverige ska alltså gå ut i krig för att försvara USAs intressen i Arktis?
Har detta diskuterats i svensk riksdag och förklarats för pöbeln?
Har inte läst att motsvarande krisläge deklarerats för Frankrike eller länderna runt Medelhavet.
Vad säger Stollenberg som är chef för Nato?
Citera
2023-12-20, 23:18
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Du har rätt i att vi har fullt av olikfärgade åsnor. Såväl mörka som ljusa. Och samtliga behöver få såväl uppfostran som ryggrad. Och mest av allt.. en känsla av samhörighet och att vilja ta varandras rygg.

Något inte minst du behöver en rejäl dos av själv.

Citat:
Flane?… nja… jag har givit upp på miffosvenne för länge sen. Utan varken hjärna, ryggrad eller hjärta så är det slut för åsnorna. Har byggt mitt paradis långt ifrån Sverige för att småfnissa åt svenskens förfall på distans. Så glöm att jag kommer försvara, eller riskera att dö, för Sverige.

Skulle svensken däremot förändras, t.ex genom allmän värnplikt, så kunde jag också tänka mg att göra det.

Så länge folk tänker som dig däremot… så glöm det.

Lite motsägelsefullt men helt i linje med hur du brukar föra dig. Det fullkomligt dräller av sociopater här på Flashback och det börjar verkligen visa sig tydligt nu i kristider.

Mvh
Citera
2023-12-20, 23:22
Medlem
Mindbusinesss avatar
Denna text ger en bättre förståelse, skriven av en generalmajor och tidigare rektor för Försvarshögskolan samt ledamot av Kungl. Krigsvetenskapsakademien.
https://kkrva.se/35984/
Citera
2023-12-20, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Det är så uppuppenbart vad som pågår och pågått länge, att odemokratiska NATO-medlemskapet inte har något med fred och stabilitet att göra för Sveriges del, utan precis raka motsatsen, dvs krig och oroligheter.

Ukrainakriget gav opportunt ett tillfälle för den korrupta regeringen att kuppa igenom NATO-medlemskapet.

Jag har sagt det från dag ett, inled fredsamtal med Ryssland istället för något Nato. Ett Nato som endast gick igenom med skrämselpropaganda och okunskap. Men se det vill inte USA, och skälet är för att de vill utöka krig i världen och därmed stärka USAs hegemoni. Den globala eliten som ligger bakom är intresserad av pengar, makt och kontroll. Allting uppnås med att Sverige (fortfarande odemokratiskt) går med i krigsorganisationen Nato.

Nej till Nato/USA=Nej till utökat krig i världen.

Rysstrolll much...

Att Ryssland vill invaderar Gotland är uppenbart, så fort kriget i Ukraina är över kommer Putin invaderar Sverige.

Därför Sverige gjorde avtal med usa om att ha amerikanska vapen på svensk mark, då Putins pangande kommer fortsätta om inte Putin dör.

Putin har ingen annan väg ut än att fortsätta kriga tills han dör, ungefär som Hitler.
Citera
2023-12-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Det har du helt rätt i, om ett land bara lägger sig platt när de blir invaderade så blir det inget krig, så någon har säkert stått och babblat om det händer. Din första mening är helt obegriplig för någon med ett IQ över 50.
Nej, det är den inte.
Citera
2023-12-20, 23:28
Medlem
Citat:
Varför uppstår denna oro plötsligt efter att ett militärt avtal tecknats med USA?

https://www.dn.se/sverige/hela-svenska-samhallet-ska-forberedas-for-krig/

Ska vi tacka USA för denna oro?

Det är inte oro, det är insikt. Den eviga freden man trodde hade infunnit sig efter kalla krigets slut visade sig vara högst temporär.

Vi som argumenterat för återupprustning och NATO-medlemskap i årtionden har förstås vetat om detta hela tiden.
Citera
2023-12-20, 23:50
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Varför uppstår denna oro plötsligt efter att ett militärt avtal tecknats med USA?

https://www.dn.se/sverige/hela-svenska-samhallet-ska-forberedas-for-krig/

Ska vi tacka USA för denna oro?

Vi är numer i NATOs frontlinje. Det är svenska liv som skall offras först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in