Citat:
Ursprungligen postat av
Genelkurmay
Så brukar det alltid sluta med sådana som dig.
Ni har inga argument att komma med. Därför ska ni alltid checka ut smygandes från diskussionen. Helst avsluta med era favoritfraser "vatnik" "pruttler" som 5 åriga barn.
Ja, jag förstår att du tycker Ryssland är ett hot. Men du har fortfarande inte presenterat för mig med belägg att Ryssland skulle vara ett hot militärt mot Sverige och att Sverige skulle bli utsatt för ockupation.
Jag har däremot schack mattat dig med försvarsberedningens egna militära säkerhetsrapport som säger att Ryssland inte utgör ett militärt hot mot Sverige. Alltså staten själva medger detta. Hur länge ska du förneka dig?
Har vi inte hört det där "Putins Ryssland rustar upp" i 10 år nu? Björklunds favoritmening i varenda Agenda-debatt om NATO-medlemskap. Har Putins rustande utgjort ett militärt hot mot Sverige nu med facit i hand där vi dessutom kom med i NATO utan någon som helst militärt angrepp mot Sverige?
Inte alls. Är England och UK samma sak?
Fetade:
Börjar med lite nutidshistoria.
U-137 var ett reellt hot som är väldokumenterat pga deras klantighet.
Syftet är ju så tydligt Varför annars öva på något sådant?
Kan du föreställa dig Att Sverige eller Finland ens skulle komma på den iden?
Nutid:
Fler militära otillåtna förberedelser och övningar , dvs så kallade kränkningar på nordiska länders yttre samt inre farvatten har både i närtid samt genom årtionden utförts.
Varför skulke R kränka oss så systematiskt om de inte hade förtäckta stormaktsdrömmar i bakfickan. Gör som vi säger annars....
Det är ju bara sjukt att några på detta forum som inte fattar mekanismera och inte förstår att man måste förbereda skydd i tid. Vi nyper ifrån nu och vi tar hjälp av vem fan vi vill om någon bråkar med oss! Det är inte deras problem så länge de ger fan i att bråka med oss och beter sig som civiliserade människor.och goda grannar.