2023-12-20, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Vägen till medvetande nås inte igenom övertygelse, det nås igenom att göra sin egen research vilket jag har gjort, jag vet dessutom att dela med mig av min research inte gör någon nytta för ditt medvetande snarare leder det till argumentation, men jag råder dig att läsa på om det jag talar om, det finns alltid två sidor av ett mynt.

Så länge salt förvaras torrt kan det hålla i evigheter, behövs inget cyanid för det
Mcdonalds salt är också smaskens! Det innehåller aluminiumextrakt, aka Sodium Silicoaluminate,
Får det lov att vara lite cyanid och aluminium till dina pommes?

Studera alla kemiska ämnen som tillsätts i maten för vad dom faktiskt är så kan vi prata om du fortfarande tror det ligger i mänsklighetens bästa intresse, många saker är så sjuka att man tappar hakan, sen får du jätte gärna säga att det är ofarligt i "mindre" mängder, det tror jag inte ett
skvätt på.

Många "mindre" mängder leder till att du t.ex (Micropartiklar, plast) käkar ett kreditkort i veckan.
Nu talar vi bara om plasten, föreställ dig allt annat skit.

We consume up to a credit card’s worth of plastic *every* week
https://edition.cnn.com/2022/10/31/u...eek/index.html

Studera globala mål och vad stora globala myndigheter pratar om, Där talas öppet om att poppulationen är det största "problem" vi har,
Att sänka medelåldern är ett effektivt verktyg för att tackla "problemet" och det nås inte igenom hälsosammare mat kan jag glatt förklara för dig.

Vänliga hälsningar,
Foliehatten

Du glömde studierna jag efterfrågade? För det är väl inte så att du byggd din åsikt på något annat än vetenskapliga studier? *host host*
Citera
2023-12-20, 18:03
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Du glömde studierna jag efterfrågade? För det är väl inte så att du byggd din åsikt på något annat än vetenskapliga studier? *host host*

Han har läst något och bildat sin egna fantasi att Sverige är ute efter just honom. Men det verkar vara Big-Salt industry som är här för att globalist bögmörda hela Sverige
Citera
2023-12-20, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Han har läst något och bildat sin egna fantasi att Sverige är ute efter just honom. Men det verkar vara Big-Salt industry som är här för att globalist bögmörda hela Sverige

Yep, och i morgon är det världsregegeringen, fredag tempelriddarna och fredag något annat.
Citera
2023-12-20, 18:22
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Yep, och i morgon är det världsregegeringen, fredag tempelriddarna och fredag något annat.

Nästa vecka är det råttgift i lussebullarna som ska konsumeras,
du kommer fortfarande stå här och skrika foliehatt, att det är underbart och ofarligt att konsumera,
kanske dags att varva ner med saltet för jag tror cyanidet satt sina spår i hjärnan,

Citat:

Vad har du själv läst om? Du är ett prima exemplar på en fet överviktig fotbollssuporter med blodgrupp mjölkchoklad som sitter på läktaren och skriker åt proffsen på plan att göra mål,
Fortsätt konsumera ditt cyanid din jubelidiot

Du är alldeles för bekväm för att ens göra din research inom ämnet jag talar om så istället för att bemöta det sakligt så bemöter du det med sarkasm, vi spelar inte i samma liga, jag spelar på plan och du spelar på läktaren.
Senast redigerad av Flusen 2023-12-20 kl. 18:32.
Citera
2023-12-20, 18:43
Bannlyst
Säger bara Celticsalt både det billiga och dyra är bra. Rena hälsomedicinen .
Finns dom som tar två korn under tungan m dagen och är kärnfriska genom livet. (Enligt egen utsago då)
Och Sellerisalt är grymt bra salt och innehåller knappt salt 🤔

Edit OT: Jod finns det andra sätt att få i sig. Har aldrig fatta varför just salt ska innehålla Jod
Senast redigerad av Cicadina 2023-12-20 kl. 18:50.
Citera
2023-12-20, 18:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-liv2024
Nej men tar bort lite skit i taget. Jo dom stoppar väl in mer i annat. Jag undrar vilka som säljer alla dessa medel som dom tillsätter i allt.
Osaklighet berättar ingenting, gör vad du vill, men komma hit och ljuga funkar inte som du märkte.
Citat:
Vägen till medvetande nås inte igenom övertygelse, det nås igenom att göra sin egen research vilket jag har gjort, jag vet dessutom att dela med mig av min research inte gör någon nytta för ditt medvetande snarare leder det till argumentation, men jag råder dig att läsa på om det jag talar om, det finns alltid två sidor av ett mynt.

Så länge salt förvaras torrt kan det hålla i evigheter, behövs inget cyanid för det
Mcdonalds salt är också smaskens! Det innehåller aluminiumextrakt, aka Sodium Silicoaluminate,
Får det lov att vara lite cyanid och aluminium till dina pommes?

Studera alla kemiska ämnen som tillsätts i maten för vad dom faktiskt är så kan vi prata om du fortfarande tror det ligger i mänsklighetens bästa intresse, många saker är så sjuka att man tappar hakan, sen får du jätte gärna säga att det är ofarligt i "mindre" mängder, det tror jag inte ett
skvätt på.

Många "mindre" mängder leder till att du t.ex (Micropartiklar, plast) käkar ett kreditkort i veckan.
Nu talar vi bara om plasten, föreställ dig allt annat skit.

We consume up to a credit card’s worth of plastic *every* week
https://edition.cnn.com/2022/10/31/u...eek/index.html

Studera globala mål och vad stora globala myndigheter pratar om, Där talas öppet om att poppulationen är det största "problem" vi har,
Att sänka medelåldern är ett effektivt verktyg för att tackla "problemet" och det nås inte igenom hälsosammare mat kan jag glatt förklara för dig.

Vänliga hälsningar,
Foliehatten
Do yor own research är för intellektuellt försvagade och att dessa ska söka på en viss fras, sen inbillar dom sig det är på riktigt.
Jag inser en sak dock och det är du påvisade ingenting, kanske nästa gång?

Den med medelålder var hysteriskt rolig, då efter införandet av denna cyanid, så har medelålder ökat
Citat:
du kommer fortfarande stå här och skrika foliehatt, att det är underbart och ofarligt att konsumera,
kanske dags att varva ner med saltet för jag tror cyanidet satt sina spår i hjärnan,

Vad har du själv läst om? Du är ett prima exemplar på en fet överviktig fotbollssuporter med blodgrupp mjölkchoklad som sitter på läktaren och skriker åt proffsen på plan att göra mål,

Du är alldeles för bekväm för att ens göra din research inom ämnet jag talar om så istället för att bemöta det sakligt så bemöter du det med sarkasm, vi spelar inte i samma liga, jag spelar på plan och du spelar på läktaren.
Och det sker pga du har inget som berättar något annat och denna är extremt komiskt, då hela argumentet är att bara säga cyanid och salt, och sen vägra beröra fakta kring den samma.
Det berättar att någon har lurat dig
Citera
2023-12-20, 19:11
Medlem
Citat:

Och dina publicerade vetenskapliga studier som du skulle hänvisa till..?
Citera
2023-12-20, 19:18
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Vem fan är du och vilka ämnen har du startat som jag ska researcha? Jag tror det blev lite fel i tangentbordet här, eller har AI tagit över helt?
Citera
2023-12-20, 19:27
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Vem fan är du och vilka ämnen har du startat som jag ska researcha? Jag tror det blev lite fel i tangentbordet här, eller har AI tagit över helt?
Jag är killen som duckar black hawk down helikoptrar utsända av Big-Salt-Industry och spanar igenom persiennerna, du når mig på röksignal, over and out.
/ Foliehatten

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och det sker pga du har inget som berättar något annat och denna är extremt komiskt, då hela argumentet är att bara säga cyanid och salt, och sen vägra beröra fakta kring den samma.
Det berättar att någon har lurat dig

Precis, poletten skulle inte trilla ner även när du konsumerar råttgift eller cyanid, för att du ska förstå någonting krävs det att tv apparaten eller tidningen säger åt dig hur du ska tänka, att aktivera hjärnan på egen bedrift är inte din och många andras starkaste sida, inte ens när ni sitter och käkar cyanid slår du dig en funderare, du till och med försvarar det med nöd och näppe.

Du har blivit hjärntvättad av skolsystemet och dess "källkritik" att det finns bara ett rätt svar på alla frågor sedan barn,
Det roliga är att "studierna & forskningen" du själv länkar till förstår du inte ett skit av, högst troligast läser du det inte ens, du bara förmodar att ingen skulle vilja dig något illa, du förlitar dig på en falsk trygghet att om det faktiskt vore skadligt så skulle det exposas,
det är just där du har så grovt fel och sanningen är att du lever i en falsk filterbubbla av trygghet med noll kontakt med verkligheten,

Du har allt för stor tillit åt "forskning" som vi alla vet kan köpas,
Forskning kan publiceras, forskning kan döljas, forskning kan finansieras, forskning kan tjäna, forskning kan förlora, forskning kan förvränga, forskning har väldigt många syften,
Hela ditt synsätt på forskning är att det enbart vill ditt bästa, du kan inte ens associeras med något annat, allt annat stämplar du som foliehatt, riktigt naivt med tanke på att poppulation anses vara ett globalt "problem", Problem är till för att lösas.
Vem faktagranskar forskningens forskning? inte en jävel, speciellt inte du som käkar cyanid med aptit. här gäller sunt förnuft.

Bon Appetit
Senast redigerad av Flusen 2023-12-20 kl. 19:35.
Citera
2023-12-20, 19:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag är killen som duckar black hawk down helikoptrar utsända av Big-Salt-Industry och spanar igenom persiennerna, du når mig på röksignal, over and out.
/ Foliehatten

Precis, poletten skulle inte trilla ner även när du konsumerar råttgift eller cyanid, för att du ska förstå någonting krävs det att tv apparaten eller tidningen säger åt dig hur du ska tänka, att aktivera hjärnan på egen bedrift är inte din och många andras starkaste sida, inte ens när ni sitter och käkar cyanid slår du dig en funderare, du till och med försvarar det med nöd och näppe.

Du har blivit hjärntvättad av skolsystemet och dess "källkritik" att det finns bara ett rätt svar på alla frågor sedan barn,
Det roliga är att "studierna & forskningen" du själv länkar till förstår du inte ett skit av, högst troligast läser du det inte ens, du bara förmodar att ingen skulle vilja dig något illa, du förlitar dig på en falsk trygghet att om det faktiskt vore skadligt så skulle det exposas,
det är just där du har så grovt fel och sanningen är att du lever i en falsk filterbubbla av trygghet med noll kontakt med verkligheten,

Du har allt för stor tillit åt "forskning" som vi alla vet kan köpas,
Forskning kan publiceras, forskning kan döljas, forskning kan finansieras, forskning kan tjäna, forskning kan förlora, forskning kan förvränga, forskning har väldigt många syften,
Hela ditt synsett på forskning är att det enbart vill ditt bästa, du kan inte ens associeras med något annat, allt annat stämplar du som foliehatt, riktigt naivt med tanke på att poppulation anses vara ett globalt "problem", Problem är till för att lösas.
Vem faktagranskar forskningens forskning? inte en jävel, speciellt inte du som käkar cyanid med aptit. här gäller sunt förnuft.

Bon Appetit
Ledsen, det finns inget att svara på här, vill du försöka igen och denna gång lite saklighet om ämnet och fakta?
Och ska du påvisa något, så fungerar inte såna har rants.

Kanske nästa gång kommer det?
Citera
2023-12-20, 19:35
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
/ Foliehatten

Absolut men varför tilltalar du mig som om du känner mig? Jag visste inte ens att din pappa kom i din mamma för 10 minuter sedan.

Logga in rätt för fan
Citera
2023-12-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Hej Flashback!

Svenskt Falksalt innehåller två varianter av cyanid: E535 och E536.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Natriumferrocyanid

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kaliumferrocyanid

Den officiella förklaringen är att cyanid är klumpförebyggande, men jag tycker detta osar katt lång väg...

Någon med mer kunskaper i detta som kan bekräfta eller dementera galenskapen i att blanda TVÅ sorters cyanid i det svenska saltet?

Några faktorer som gör mig misstänksam:

* Cyanid är ju - som alla vet - ett dödligt gift.

* Falksalts Himalayasalt har inget klumpförebyggande medel, men klumpar sig ändå inte. Så varför "behövs" klumpförebyggande medel i vanligt salt?

* Cyanid får ENDAST användas i salt i Sverige, inte i några andra livsmedelsprodukter. Varför?

* Tjänar företagen som tillverkar cyanid till Falksalt och JOZO bra med pengar?

* Hur kommer man på tanken att använda just cyanid i ett livsmedel som i stort sett alla konsumerar dagligen under hela sin livstid?

* Och hur kommer det sig att vanligt klumpförebyggande medel inte biter på salt?

Frågorna är många, jag blir inte riktigt klok på detta...

I nedanstående frågeställning från EU-parlamentet 2011 konstateras att E536 är giftigt, att giftet ackumuleras i kroppen över tid och att giftigheten ökar med mängden salt man får i sig. Frågan ser ut att ha lämnats obesvarad, men jag har ingen aning om hur frågor i EU-parlamentet hanteras eller besvaras.

https://www.europarl.europa.eu/doceo...004484_SV.html

Tacksam för vettiga upplysningar!

Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Natriumferrocyanid verkar inte speciellt giftigt. Ld50 ligger uppåt 3g/kg. En normal vuxen person person ska alltså få i sig över två hekto. Vilket är ungefär samma som för natriumklorid, dvs vanligt salt.
Förvisso är det så Sven men det är väl ändå mycket mer spännande att spekulera i att Bill Gates och WEF kanske har ett finger med i spelet här? När vaccintramsandet har blivit passé var det dags för att misstänkliggöra... vanligt bordssalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in