Citat:
Ursprungligen postat av
chonard
All salt på klotet är väl havssalt?? allt är väl gammal sjöbotten?
Må hända, men skillnader på saltet och när man torkar det.(Inte själva saltet, men kompositionen av andra ämnen.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerflickan
Har noterat detta själv och tycker att det är sinnessjukt. Ämnet verkar hårt bundet och inte så farligt i små mängder men det är principen jag stör mig på mest. Att det ens finns där i överhuvudtaget och det behövs verkligen inte i salt. Jod behövs inte heller i salt och det känns som att man vill försöka förgifta befolkningen genom att lura in oss joderat salt med cyanid.
Detta ämne kommer du att bombas av om du äter bröd i butikerna, mat på restaurang och halvfabrikat. Det får även till och med användas i ekologiska varor vilket är bisarrt.
Jag kör ett rent och oraffinerat havssalt istället och tänker att fortsätta så.
Jod är fundamentalt för ens hälsa, och innan vi tillsatte salt så fick vi förstorade sköldkörtlar med struma, och jod är fundamentalt för fosters utveckling av nervsystemet.
Jag inser att du inte riktigt förstår vikten av jod, stackars barn om du är kvinna och ska skaffa sådana och med tanken på risken för problem du kommer ge dom.
Din enda chans är att du bor på västkusten och luften, eller äter betydligt med jod med andra i råvaror.
Eller försöker du inbilla dig du inte får i dig jod alls?
För det låter inte alls nyttigt.
Och det är viktigt påpeka detta är en cyanid som som inte ger hälsoeffekter innan man ökar intaget med 12,5ggr, men då börjar saltet döda och cyaniden har en första lägsta punkt att ge hälsoeffekter.(Det vill säga att man får äta otroligt mycket mer salt för få påtagliga hälsoeffekter, och då är man stendöd före den punkten.)
Cyaniden har en halverings tid på 135min, så det finns ingen anrikning som kan ge nått heller som ökar möjlighet till hälsoeffekter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Magnuz
Klumpförebyggande medel behövs inte? Vem vill ha salt som klumpar sig? Jod är inte nödvändigt för saltets egenskaper men är däremot nödvändigt att få i sig om man inte får i sig tillräckligt med jod på annat sätt, exempelvis genom att äta mycket fisk och skaldjur.
Ditt ”rena och oraffinerade” havssalt torde för övrigt kunna innehålla en hel del ämnen du kan oroa dig över…
Eller bor vid kusten och då främst västkusten, man får känslan av att individen inbillar sig jod är farligt.
Och en gåta varför och med tanke på alla problem vi hade i Sverige med just för liten konsumtion av jod och de medföljande problemen.
Jag misstänker att dom alla ljuger och använder detta salt ändå.
Det intressanta är vem de tror de ska lura genom att ljuga.
Och argumentet CYANID och sen glömma av vad det är för cyanid och att den inte har hälsoeffekter, det argumentet är bara till för intellektuellt försvagade som sett för mycket TV/Film, då de tror det är farligt, fast det inte är.
Redan för 70 år sedan har man fast ställt detta, och än idag finns inget som pekar på annat.
Och med TS så inser man att fakta som stör, ska man låtsas om inte existerar och påvisa något har ingen av dessa konspiratörer ens försökt med.(Och det berättar allt vi behöver veta.)