2023-12-20, 18:56
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofehix
Ja, nu när vi ska med i NATO och det snart kommer bli tredje världskriget resulterar att vi ska skicka våra soyboys till slagfältet för att kriga. Själv kommer jag sitta hemma med en bärs på soffan och garva åt eländet

Du kommer att bli tvångsrekryterad och om du inte gör som de säger så dödar dem dig, ungefär som de gör i Ukraina just nu. Som sagt, inbördeskrig är ett bättre alternativ än att gå in i fullt krig mot en kärnvapenmakt och en av världens största arméer. Ulf Quislingsson jobbar inte för svenskarnas bästa utan den globalistiska bankeliten. Även om Sverige mot förmodan går segrande ur kriget så får vi ingenting utan den biten tar globalisterna.
Citera
2023-12-20, 18:57
Medlem
-Wasteland-s avatar
Sannolikheten att Ryssland angriper Sverige är noll.
Putin är knappast intresserad av att befatta sig med transbögar, barnlösa feminister och vårt mångkulturella inbördeskrig. Varför skulle han vilja lägga energi och kapital på det sjunkande skeppet Sverige?

Så när politikerna säger att vi ska förbereda oss på krig är det för att NATO planerar ett.
Citera
2023-12-20, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Du kommer att bli tvångsrekryterad och om du inte gör som de säger så dödar dem dig, ungefär som de gör i Ukraina just nu. Som sagt, inbördeskrig är ett bättre alternativ än att gå in i fullt krig mot en kärnvapenmakt och en av världens största arméer. Ulf Quislingsson jobbar inte för svenskarnas bästa utan den globalistiska bankeliten. Även om Sverige mot förmodan går segrande ur kriget så får vi ingenting utan den biten tar globalisterna.

Haha tvångsrekryterad? Så staten ska skicka hem någon soyboy som ska dra och tvinga mig till slagfältet? Det vill jag verkligen se med egna ögon + man kan ju allt försöka.
Du vet att Försvarsmakten är nedrustad så in i helvete? Vi kan knappt skrapa ihop 25 tusen pers..
Alltså en dorgkartell kan ta över Sverige om man vill, Sverige är ett jävla soyboy land med feminina HBTQ män som går och viftar med regnbågsfärgade flaggor och lyssnar på YMCA.

Du får nog vakna från din skönhetsdröm. FM kan skicka alla vänsterliberala hjon man har anställda nu till slagfältet och se hur motiverade dessa är.

Tror du någon svensk vill strida för Islamist farbror Erdogan eller åka ner och kriga i Asien för USAs räkning? Extremt tveksam till det.

Dessutom får du nog läsa på lite hur Försvarsmakten fungerar innan du uttalar dig. Så du tror jag ska bli tvångsrekryterad och få hantera vapen hejvilt?
Låter som extremt bra om man ska tvångsmobilisera samtliga svenskar och "svenskar" med vapen.. tänker på alla gängkriminella, islamister och lågintellgenta invandrare.. Bådar extremt gott för Sverige och vår Försvarsmakt
Senast redigerad av Dofehix 2023-12-20 kl. 19:08.
Citera
2023-12-20, 19:02
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
"Tack". Vi vet att "fria Flashback" har en karens på 50 dagar för att "mota troll". Djävligt fritt, du. Troll verkar för övrigt inte finnas i tråden om kriget mellan Israel och palestinierna. Där gäller ingen karens alls.

Ni står inte för frihet.

Det är skillnad på att fritt torgföra sina åsikter og att medvetet bara förstöra debatten.

Men nuförtiden anses vissa att alla som inte tycker o tänker som de själva (på ”rätt” sätt) är troll.

Nu till topic.
Sverige behöver egna kärnvapen.
Med räckvidd Kaleningrad o St Perersburg.

Sedan ett försvar som bygger på långvarig gerillakrigföring som strategi o taktik. Det ska kosta att ta Sverige, Finland o Norge.

Där efter kasta ut USA o stäng deras baser.
Citera
2023-12-20, 19:03
Medlem
Detta börjar bli patetiskt.

Putin har gjort en papperskonstruktion där leningrad blir ett eget militärdistrikt.

Det handlar om att få Nato länder att se om sitt eget hus istället för att göra det som är rätt, dvs skicka stöd till Ukraina.

Visst man kan göra båda sakerna samtidigt i viss mån skulle jag tro, men man måste vara blind för att inte se att ryssarna gör allt just nu för att försöka minska stödet till ukraina.
Citera
2023-12-20, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
God morgon, När kriget kommer https://m.youtube.com/watch?v=Y80utl-RkHg&pp=ygUSbsOkciBrcmlnZXQga29tbWVy
Tänker inte slösa 12 minuter av min tid på att titta på klippet

Peka ut specifikt vilken tidpunkt i videon där de tar fram att Ryssland är ett reellt hot.
Citera
2023-12-20, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Vad är dina belägg för att vi INTE är det...
Ja, kanske att vi trots allt skitprat om "ryssen kommer" inte fått uppleva det typ sedan Napoleon vandrade på jorden?

Att Ryssland obehindrat lät oss och Finland gå med i NATO.

Att Ryssland inte har några kulturella och historiska skäl till att ockupera oss

Att Ryssland inte kan ta över oss när det dessutom är ett jävla hav oss emellan, därtill NATO-länder.
Citera
2023-12-20, 19:08
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare

Det finns ennhel del frågetecken om försvarsministerns Pål Jonsons lojalitet o agenda.

https://swebbtv.se/w/jTbJ1FxNRhATsyaDvVhqco
Citera
2023-12-20, 19:10
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Ryssarna invaderade inte Ukraina. De gick in med 190,000 man i historiskt ryska områden för att sätta press på förhandlingarna.

HAHAHAHA. Den retoriken ska jag också börja använda mig av.

- Nej, jag bröt mig inte in i din lägenhet. Jag GICK in i den. Dessutom bodde jag här förut och har därmed rätt till den.
Citera
2023-12-20, 19:14
Medlem
Trump måste stoppas att vinna nästa val och det enda säkra sättet är att USA ligger i krigstillståndet och valet därmet flyttas till nån gång i framtiden..
Agenda 2030 skall genomföras och påskyndas..dagens medelklass hamnar i kläm mellan svenska fattiga pensionärer och kriminella arabklaner..
Citera
2023-12-20, 19:16
Medlem
Bilgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Varför uppstår denna oro plötsligt efter att ett militärt avtal tecknats med USA?

https://www.dn.se/sverige/hela-svenska-samhallet-ska-forberedas-for-krig/

Ska vi tacka USA för denna oro?
Sverige har rustat för krig sedan 2018, när värnplikten återinfördes. Alla länder behöver vara beredda på krig, åtminstone så länge översittarnationer som Ryssland finns.

Jag noterar att det bara är rysstrollen som tycker detta är en dålig idé. Undrar varför.
Senast redigerad av Bilgames 2023-12-20 kl. 19:20.
Citera
2023-12-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Ja, kanske att vi trots allt skitprat om "ryssen kommer" inte fått uppleva det typ sedan Napoleon vandrade på jorden?

Att Ryssland obehindrat lät oss och Finland gå med i NATO.

Att Ryssland inte har några kulturella och historiska skäl till att ockupera oss

Att Ryssland inte kan ta över oss när det dessutom är ett jävla hav oss emellan, därtill NATO-länder.

Ok, som om något inte hänt på 200 på r då kan det inte hända i framtiden. Då kastar jag ut brandvarnare och brandsläckare, för mitt hus har inte brunnit på 150 åt, så då kan det inte brinna i framtiden heller...

Du hörde inte alla hoten om repressalier om vi gick med, finns det någon sista datum på de hoten? Nej, det gör det inte.

Historiska skäl finns gott om, och oavsett behöver de inte de, de har klart visat att de vill kunna invadera och mörda folk efter eget behag. Vilja historiska och kulturella skäl hade de att invadera Afganistan?

Det sista du skriver är åtminstone någorlunda vettigt, men de kan fortfarande skapa stor skada med robotanfall från tex Kaliningrad som ligger rätt nära våra sydliga delar.

Därför förbereder vi oss för krig, bättre det och det inte blir krig än tvärtom

Varför i helvete är ni så nervösa för att höja civilberedskapen, vet ni ens vad civilförsvar är? Det handlar om att säkra att tex sjukhus, livsmedelsförsörjning och motsvarande fungerar även vid ett krig/kris.

Att få det till krigshets och "kanonmat", (ert egna hittepåord) är så långsökt så att det är skrattretande.
Senast redigerad av Wowbagger2000 2023-12-20 kl. 19:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in