2023-12-20, 18:25
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Är sverige och svenskarna trötta på fred och vill uppleva "spännande" krig? Jävla miffon i det här landet, allihop.

Nja, det är mest högljudda och ofta medialt högaktiva sopor som gapar. Uppbackade av diverse nättroll. Kolla på den där blekfeta, självgoda säcken Oksanen så inser du att dessa förvuxna MÖPar aldrig själva kommer att riskera sina liv i några skyttegravar. De flesta av dessa har garanterat investerat tungt i vapenindustri såsom Northrop eller Raytheon. De sitter och käkar oxfilé och dricker vin i fåtöljen när andra dör för deras s,k demokrati. De som ska dö är unga pojkar från arbetarklassen såklart, som det alltid varit.

Mvh
Citera
2023-12-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Du borde väl istället fråga dig hur jävla dumma dom "svenska" politiker var som sålde ut Sverige till främmande makt?
Du borde även fråga dig varför samma "svenska" politiker i främmande sold under drygt 50 år avvecklade svensk försvarsindustri, det svenska försvaret och dess folkliga värnpliktsförsvar, samt dessutom avvecklade det ekonomiska försvaret med strategiska förråd av bränsle, metaller livsmedel, reservdelar osv.

Det är inte vi som är svenskar av blod och jord som är skyldiga till detta, så sila snacket !

Vi har inte sålt ut landet ditt dumma spån, däremot jan jag hålla med om att det var naivt att nedrusta (vilket jag sagt i 30 år), men det är ju just därför vi nu måste återta den förmågan

Ett starkt civilförsvar minskar snarare risken för krig, för det krävs mycket mer resurser att slå ut landet.
Citera
2023-12-20, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Var är dina belägg för att Rysslands imperialistiska ambitioner innefattat Sverige?

Vad är dina belägg för att vi INTE är det...
Citera
2023-12-20, 18:30
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Varför uppstår denna oro plötsligt efter att ett militärt avtal tecknats med USA?

https://www.dn.se/sverige/hela-svenska-samhallet-ska-forberedas-for-krig/

Ska vi tacka USA för denna oro?

Det senaste man hör från kriget nu är ju att det står och väger. Men eftersom Ryssland har en mycket större armé och större ekonomi är det ju troligt att de kan vinna på längre sikt om styrkeförhållandena fortsätter att vara ungefär som i dag. Jag bedömer det just nu som 60% sannolikt att Ryssland kan vinna. Efter det vet vi inte vad Putin gör men det är väl inte helt osannolikt att han vill fortsätta expandera Ryssland. Och då kan vi bli inblandade.
Citera
2023-12-20, 18:34
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Det kommer inte att vara gratis
Därav trådens titel, de kommer att prioritera före mycket annat, att förbereda samhället för krig. Och det finns bara två små partier som lite försiktigt kommer att motsätta sig det.
Citera
2023-12-20, 18:36
Medlem
Jag tycker vi gör som Putin, skickar samhället trasproletariat i främsta ledet och sedan beskjuter dem med Archer om de försöker desertera. På så vis blir vi av med oönskade kriminella och sociala muslimska trashanksparasiter som belastar det offentliga. De får gå i första vågen ända fram till fiendens linje. Vilken fantastisk ide.
Citera
2023-12-20, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
”Vi behöver ha högsta beredskap för krig”

"Sveriges civila försvar måste stärkas – och det fort. Det är huvudbudskapet i Försvarsberedningens rapport. ”Alla måste inse att vi måste börja planera för höjd beredskap och ytterst kriget och den väpnade striden”, säger ordförande Hans Wallmark (M)."

https://www.svd.se/a/2BWoRq/forsvarsberedningen-rapport-om-totalforsvaret

Läs själva och se hur pass grovt tonläget är. För mig ser det här ut som att krigspittarna hos våra styrande redan har bestämt sig när man pratar i bestämd form på det här viset. Vi SKA tydligen skapa ett krig med ryssen.

Men varken jag eller någon annan i min familj kommer medverka i något krig. Vi låter hellre ryssen ta över. Vi tänker inte döda någon bara för att våra krigskåta politiker vill det. Fuck you.

Amen! I Ukraina sitter desamma i Kiev och skickar ut män mellan 13 och 75 mot ryska armen. Jag måste säga att jag hatar dessa människor. Vem fan är Hans Wallmark? Vilken djävla fitta rent utsagt. Och jag som en gång var medlem i moderaterna.
Citera
2023-12-20, 18:41
Medlem
Economicuss avatar
Citat:
Varför uppstår denna oro plötsligt efter att ett militärt avtal tecknats med USA?

Sverige kommer bli en ny ukraina.
Citera
2023-12-20, 18:43
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blorkadork
Mycket krigshetsande i media. Man börjar undra om detta är något som matas ovanfrån till medier att trycka ut.
Det matas ovanifrån men det är helt frivilligt för medierna att spela med i flödet. Men ingen makthavare kommer i nuläget att kritisera en pronatosk och antirysk hållning oavsett styrkan i den.
Det är idag gratis att älska krig och dyrt att försöka se nyanser
Citera
2023-12-20, 18:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Man vill sälja och tjäna pengar. Försvarsentreprenörer vill också tjäna pengar.

Krig är underhållning.
Krig är bra för ekonomin.
Krig reducerar befolkningen.

De första ut ur landet OM ryssen anfaller lär vara politiker, journalisterna o den rikaste 2-3% av befolkningen.
Citera
2023-12-20, 18:51
Bannlyst
Ja, nu när vi ska med i NATO och det snart kommer bli tredje världskriget resulterar att vi ska skicka våra soyboys till slagfältet för att kriga. Själv kommer jag sitta hemma med en bärs på soffan och garva åt eländet
Citera
2023-12-20, 18:55
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Ja det och främst för att våra politiker retat upp ryssarna. Ja gjort dem störtförbannade genom att skicka vapen till Ukraina för att döda deras soldater. Att gå med i kriget helt frivilligt var ju så förbannat onödigt och oförsvarligt korkat. Jävla galningar till politiker har vi som dragit in oss i krig. En valfråga var orsaken. Uffe och Maggan bjöd över varandra om NATO- införlivning och hets mot Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in