2023-12-20, 17:51
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du tjänar inga 50K som VVS-montör, inte som elektriker heller (och elektriker är ett jävla slitjobb i många fall)

Hur är elektriker ett slit jobb?

Om det är nån yrkeskategorier på nybyggen som har det manjan är det elnissarna
Citera
2023-12-20, 17:59
Medlem
El eller vvs. Jobbar själv som elektriker och får en snittlön i månaden på 48k innan skatt om jag slår ut alla mina extra tillägg. Men ska du få den lönen så är det stora byggen som gäller och mycket ansvar. Jobbet är svårt och hårt även om många tror det är ett enkelt pissjobb som vilken dåre som helst klarar av. Tar minst 5 år innan du kan klassa dig som en duktig självgående elektriker eller vvsare och även efter den tiden så har du extremt mycket att lära dig. Sen får du ju gå igenom lärlingstiden med låg lön och en jargong som inte alla uppskattar. Så det krävs sin personlighet för att orka stämningen på byggen måste jag varna dig för
Citera
2023-12-20, 18:15
Spana in elkraft. Mycket inom den branschen nu.
Citera
2023-12-20, 18:31
Medlem
Aktiemäklare. Även om det är stillasittande, men vem säger nej till 100tkr / månaden?
Citera
2023-12-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Vanlig elektriker i Norge tjänar runt 50k i månaden

Allt är också mycket dyrare i Norge så det är ju inte riktigt jämförbart.
Citera
2023-12-20, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q2q2

japp. blir en pisselön
Citera
2023-12-20, 18:45
Medlem
Tratts avatar
Hade inte sophämtarna det i Stockholm med gamla avtalet? Innan strejken för några år sen
Citera
2023-12-20, 18:51
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarsmolket
Piloter - Sitter still
Växlare - Tjänar absolut inte dom pengarna. Speciellt inte utan OB
Lokförare - Gott om OB-tid
Advokatbyrå - Stillasittande kontorsjobb.
Revisorer - Sitter mestadels stil och framförallt: Kontorsjobb

Läste du ens kriterierna?

Som jurist/advokat, ffa inom humanjuridik, är du faktiskt uppe och springer ”en del” (jmf med tex revisorer). Det är möten, förhandlingar, förhör, utredningar, you name it.

TS! Rikta inte in dig på juridiken. Det är för slitigt, i för många år. Jag hade testat OnlyFans
Senast redigerad av hipsterkatt 2023-12-20 kl. 18:54.
Citera
2023-12-20, 19:12
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q2q2
Man veckopendlar naturligtvis, man flyttar inte dit
Citera
2023-12-20, 19:13
Medlem
Skattmasen08s avatar
[quote=Saffran33|86758676]El eller vvs. Jobbar själv som elektriker och får en snittlön i månaden på 48k innan skatt om jag slår ut alla mina extra tillägg. /QUOTE]

Vad för tillägg?
Citera
2023-12-20, 19:42
Medlem
[quote=Skattmasen08|86759266]
Citat:
Ursprungligen postat av Saffran33
El eller vvs. Jobbar själv som elektriker och får en snittlön i månaden på 48k innan skatt om jag slår ut alla mina extra tillägg. /QUOTE]

Vad för tillägg?

Ackord (ju mer vi producerar på kortare tid ju högre blir ackordsdelen). Elarbetsansvar (se över så befintlig el inte skadar någon på arbetsplatsen, skadar någon sig av elen är ansvaret den elarbetsansvariga på arbetsplatsen).
Kontrollansvarig (funktionstesta så allt fungerar som det ska).
Och ledandemontör (beställa material, se över så jobbet flyter på så bra så möjligt för alla montörer på arbetsplatsen. Även föra dialoger med övriga arbetsgrupper på arbetsplatsen)
Citera
2023-12-20, 19:43
Medlem
vasaduellers avatar
Säljare. Av rätt typ. Inte omöjligt att komma upp i 2 miljoner före skatt om du säljer bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in