2023-12-20, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Den som bemödat sig att läsa fupen och lyssnat på rättegångarna, borde inte lägga fram så grova faktafel, det är tragikomiskt hur somliga i sin iver att bounda med the Devil, rapar ur sig så många felaktigheter, bara för att få vara med i snacket.
Det är inte lätt att göra rätt när man är helt fel ute.

Vad är det som du kallar för "så grova faktafel" i mitt inlägg?

Du hävdar att hon var ensam, vilket är "faktafel" enl min åsikt och enl vad jag skrev.

Har du hittat var det framkommit att JJ tittat på porrfilm efter mordet, eller var det ett "faktafel" från din sida?

Det finns inget "tragikomiskt" i detta fall! Det handlar om ett mord, en kvinna har blivit dömd den andra har blivit frikänd i brist på bevis (inte pga att hon bevisats oskyldig). Den tredje kvinnan får inte vara med och fira jul med sin familj nu för andra året i rad.

Vad menar du med "bara för att få vara med i snacket"?
Citera
2023-12-20, 09:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Den som bemödat sig att läsa fupen och lyssnat på rättegångarna, borde inte lägga fram så grova faktafel, det är tragikomiskt hur somliga i sin iver att bounda med the Devil, rapar ur sig så många felaktigheter, bara för att få vara med i snacket.
Det är inte lätt att göra rätt när man är helt fel ute.
Nåt speciellt du hade i åtanke?
Du som "boundar" med flashmaner att Maja är en hjälte.

Om du noterar att jag klev in i tråden sent så är det nog snarare jag som "boundar" eller är en "nyttig idiot" som förekom nyss.

Jag har nämligen i mångt och mycket likadana åsikter som redan fanns i tråden hos många, i huvudsak att Maja ljuger och att hon inte är nåt offer.

Hon är snarare en dömd förbrytare och Tove däremot - som Maja och Johanna försökte gömma under en gran - är offret.
Citera
2023-12-20, 09:57
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Till att börja med det heter inte "ungar" det är ett nedvärderande uttryck av någon som har en nedvärderande åsikt om barn. Det heter barn!

Utfrysning som du vill kalla det när föräldrar och deras barn blir utsatta för våld och handgemäng och önskar undvika bli utsatta kallar jag för omsorg och skyddande av sina egna barn.

Du kallar det mobbing när barn och föräldrar tar avstånd, jag tar förgivet att du inte är förälder med den åsikten.

Sorgligt att läsa ditt inlägg, du har en uppfattning som inte är verklighets förankrad.

Hur tycker du att man ska lära ett barn att det är okej att bli misshandlad?

Det är alltid allas andras fel eller hur?

M@ja är missuppfattad, M@ja är utsatt för en komplott, de andra barnen skulle ha accepterat att bli attackerad av M#ja, barnens föräldrar skulle också accepterat att deras barn blev misshandlade....osv

Vilka vittnen vill du framföra som inte har vittnat om M@jas våld?
Tror du att vi som har funnits i M@jas närhet inte vet vilken avskyvärd person M@ja är?

Du kan skylla på samhället, umgänge och andras föräldrar hur mycket du vill.

M@ja är en förövare och mördare det har hon visat genom sitt agerande redan från förskoleåldern.
HUR F_N ÄR DU FUNTAD!!!!????

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Postat av PR400

"Hej är ny här som medlem men följt Fb genom åren.
Först en eloge till Greven som sammanfattar tråden väldigt väl, borde finnas på flera trådar.
Jag vill poängtera att jag har ingen koppling till Vetlanda eller några där, men som många andra här är väldigt nyfiken på vad som har utlösts mordet. Jag har min uppfattning av händelsen och önskar gärna någon opponerar. ... "

Postat av PR400

"Jag känner inte MH och kan inte uttala mig om hennes psykiska status..."

Postat av PR400

"Jag känner fortfarande inte MH och kan uttala mig om vad hon är kapabel till att göra eller inte. ..."

Tack EsmeraldaFelicia! för att du uppmärksammade vidrigheterna!
Citera
2023-12-20, 10:53
Medlem
Citat:
Maja har beskrivit det, andra likaså. Hur var det med

➡ fupen, som somliga ser som facit, där framgår mycket, till syvende och sist är det vad somxframförs under rättegången som ska bedömas.
Där vet endast dom som var med under rättegången, vad som framförts utanför förhören, det är oerhört tråkigt att det inte är tillgängligt, hur sakframställan och slutpläderingar läggs fram, samt allt däremellan, som inte är de futtiga minuter av rättegångens förhör som kommer allmänheten tillrätta.
Som utomstående och icke närvarande vid rättegången, får man ta del av smulor, aldrig hela mumsbullen.

Citat: "fupen" ... ? ... Fup:et, det vill säga, DET Förundersökningsprotokollet eller enbart förundersökningsprotokollet vilket förkortas i bestämd form Fupet och obestämd form, Ett Fup.

Fråga: Vilka bevis har tidigare funnits som visat med klar tydlighet att Fröken Janss*n styrt sin kamrat Fröken Hellm*n likt en marionettdocka ?

Fråga: Vilka bevis har tidigare uppenbarat sig och visat med tydlighet att Fröken Hellm*n varit ett totalt och fullständigt söndermanipulerat offer under sin kamrat Fröken Janss*n:s hästpiska ?

Mvh/
@JokerM🎅nnen/
Citera
2023-12-20, 11:44
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det betyder inte att hon ÄR oskyldig.

Det bestämmer inte du!

För det är exakt precis vad det betyder!

Hovrätten har bestämt att Maja är oskyldig. Det betyder att hon är oskyldig.

Gulleplutten Maja är oskyldig.
Citera
2023-12-20, 13:09
Medlem
Citat:
Maja har beskrivit det, andra likaså. Hur var det med fupen, som somliga ser som facit, där framgår mycket, till syvende och sist är det vad somxframförs under rättegången som ska bedömas.
Där vet endast dom som var med under rättegången, vad som framförts utanför förhören, det är oerhört tråkigt att det inte är tillgängligt, hur sakframställan och slutpläderingar läggs fram, samt allt däremellan, som inte är de futtiga minuter av rättegångens förhör som kommer allmänheten tillrätta.
Som utomstående och icke närvarande vid rättegången, får man ta del av smulor, aldrig hela mumsbullen.

Fröken Hellm*n är ingenting annat än en stor lögnerska som hela tiden velat dölja sina mycket obekväma sanningar om sig själv med hjälp av ett då, kontinuerligt ljugande.

Det har tidigare varit mycket uppenbart att Fröken Hellm*n i mycket stor utsträckning befattat sig med just lögner och framförallt sagt, för sin egen vinnings skull.

Mvh/
@JokerM🎅nnen/
Citera
2023-12-20, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Är vad du skriver ovan med sanning överensstämmande?
Som jag kommer ihåg det så hade MH flertalet andra vänner.

Dock så valde hon JJ till sin "bästis"... i nöd och lust.
Som man bäddar får man ligga finns det ett ordspråk som heter (hon glömde/hade inte för avsikt att bädda hemma hos JJ på mordnatten... därav tror jag inte på en blund i ögonen för hennes del den natten).

Nu var inte Maja ensam, hon hade sina föräldrar och sin bror. Dessutom kan jag tro att hon hade umgänge i kyrkan/körer.

Hon hade också flera kompisar från Komback.
Citera
2023-12-20, 15:57
Medlem
Den 21-åriga flickan T*ve T*nnies hade vid det aktuella undersöknings-tillfället ett synligt sår i sitt huvud med underliggande blödningar mellan hjärnhinnorna.

Enligt det ovan skrivna så talade det för att offret T*ve T*nnies hade slagits till medvetslöshet med hjälp av någon form av ett hårt tillhygge innan själva strypningen av offret då hade ägt rum.

Frågan till det ovan skrivna: Kan det ha varit Fröken Hellm*n som vid det aktuella tillfället hade brukat sig av ett hårt tillhygge som hon sedan då, och av all sin kvinnliga kraft, drämde rakt i offrets huvud bakifrån ?

Mvh/
@JokerM🎅nnen/
Citera
2023-12-20, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Den 21-åriga flickan T*ve T*nnies hade vid det aktuella undersöknings-tillfället ett synligt sår i sitt huvud med underliggande blödningar mellan hjärnhinnorna.

Enligt det ovan skrivna så talade det för att offret T*ve T*nnies hade slagits till medvetslöshet med hjälp av någon form av ett hårt tillhygge innan själva strypningen av offret då hade ägt rum.

Frågan till det ovan skrivna: Kan det ha varit Fröken Hellm*n som vid det aktuella tillfället hade brukat sig av ett hårt tillhygge som hon sedan då, och av all sin kvinnliga kraft, drämde rakt i offrets huvud bakifrån ?

Mvh/
@JokerM🎅nnen/
Du tror inte att Johanna hade sagt någonting om det då?
Ge dig, det börjar bli patetiskt.
Johanna har berättat om hur hon fäller Tove, så att hon faller handlöst, tappar fotfästet och slår i huvud och rygg.
Citera
2023-12-20, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya

Maja fick ju för sig att det var demoner i lägenheten en gång när hon hade rökt på (eller ätit den där cannabiskakan).

Det är helt korrekt och dessutom sant beträffande just Fröken Hellm*n och hennes missbruk av alkoholhaltiga drycker och i kombinering med olika sorters droger som till exempel: Cannabis.

Vid ett av flera tidigare tillfällen då Fröken Hellm*n hade konsumerat alkoholhaltiga drycker och låtit sig kombinerat alkoholen med drogen cannabis, så hade Fröken Hellm*n vid det aktuella tillfället fått uppleva hörsel-hallucinationer och vanföreställningar samt därtill då även varit säker på att det funnits skuggliknande figurer i hennes direkta närhet och, på den platsen där hon då befann sig.

Fröken Hellm*n själv kallade de skuggliknande figurerna för just, demoner.

( 👤 👤 😲 👤👤 )

Mvh/
@JokerM🎅nnen/
Citera
2023-12-20, 16:31
Medlem
Citat:
Du tror inte att Johanna hade sagt någonting om det då?
Ge dig, det börjar bli patetiskt.
Johanna har berättat om hur hon fäller Tove, så att hon faller handlöst, tappar fotfästet och slår i huvud och rygg.

Jag känner mycket väl till sedan tidigare beträffande Fröken Janss*n:s berättelser.

Min fråga som jag tidigare hade ställt gällde endast Fröken Hellm*n och, om hon under den aktuella natten den 16:e Oktober 2022 hade brukat sig av ett hårt tillhygge vilket hon då använt för att slå offret T*ve T*nnies i hennes bakhuvud och, för att sålunda då ha fått sitt offer tillfälligt medvetslös ?

Fröken Hellm*n:s tidigare och deklarerade berättelser och då, i komparering med Fröken Janss*n:s tidigare berättelser går helt i sär på flera punkter.

Fröken Hellm*n har tidigare drivits med ett så gott som kontinuerligt ljugande under de olika då gjorda polisförhören samt inom då, både TingsRätten så som den slutliga HovRätten.

Mvh/
@JokerM🎅nnen/
Citera
2023-12-20, 17:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Så här skrev skribenten PR400 i sitt första inlägg. Jag vill poängtera att jag har ingen koppling till Vetlanda eller några där, men som många andra här är väldigt nyfiken på vad som har utlösts mordet. Jag har min uppfattning av händelsen och önskar gärna någon opponerar.'

Jag skulle inte lita för mycket på det hen skriver.
(Ps. När det passar och om du vill kan du skicka mig ett pm vid tillfälle).

Det är alldeles utmärkt att du på ett sakligt sätt kan visa på något som jag bara hade magkänsla att gå på. Den brukar vara utmärkt (konstigt nog, då jag enligt @develi har autism, vilka då tvärtom har svårt att läsa av andra och subtila underströmmar).

Nej, jag litade inte på skribenten redan innan jag fick epitetet pedofil, och än mindre efter det. Nu är tilltron till desa uppgifter utsuddad helt.

Enligt min tanke, kan det knappast stämma att Maja skulle ha varit så till den milda grad aggressiv som barn, att hon alsrig blev bjuden på barnkalas av denna anledning.

Det jag reagerade på allra först, det var att Maja inte har beskrivits någonstans vara utåtagerande, aggressiv och vara stökig på det viset så att det har varit svårt att vara i hennes närhet. Det finns ett vittnen som via någon annan (?) hade någon uppgift om visst fulspel (?) i handbollen, men det var inte förstahandsuppgift och sedan vet jag att det alltid kan finnas spelare inom sproter som kan vara väldigt "på" under spel, men på sidan av planen inte alls har samma aggressivitet, utan är bra kompisar. Någon annan hade ju menat att Maja var peppande mot sina lagkompisar.

Maja har ju beskrivits mer som lågmäld, lite blyg och tillbakadragen.

Sedan vet jag att föräldrar ändå försöker att vara rättvisa mot andra barn, och att alla andra föräldrar skulle undvika att bjuda ett enda barn för att det var stökigt, det låter inte trovärdigt. Visst, ibland får vissa barn själva välja vilka de vill bjuda, medan andra barns föräldrar bjuder in alla i samma grupp, eller alla i samma ålder typ. Vet man att något barn kan tycka att något är jobbigt, då kan man fråga dennes förälder om de vill följa med. Men visst, jag kan tänka mig att det finns barn som (tyvärr) inte blir bjudna på så många kalas, men det beror kanske inte på att de är aggressiva, utan kanske mer på att de inte har så många kompisar?

Ytterligare en anledning till min skepsis mot det som skribenten skrev tidigare och nu, var de egna kommentarerna om att man redan i förskolan visste vilka det skulle gå dåligt för och som skulle bli typ mördare (något ditåt).

Jag minns att jag reagerde väldigt hårt på detta och att nu slumpen skulle råka sammanfalla med att en skribent hade just dessa insideinformation uppgifter, samtidigt som denn person också råkar ha en tro att man redan på små, små barn vet vem som blir mördare....nä...

Ja, och så en mycket underlig slutsats på det om att jag är pedofil...

Ja, kanske inte behövs en bra magkänsla för att ana ugglor i mossen.

Naturligtvis kan Maja ha haft det tufft i sitt liv, varit stökig på olika sätt. Det kan vara svårt att interager med andra barn på det sätt som de flesta agerar om man har drag av autism. Kanske man blir lite utanför, men vill vara med. Istället för att sampela kanske det blir jaga, eller på annat sät försöka få kontakt.

Men som sagt, vi har inte hört om ett aggressivt beteende där det spårat ut så totalt med fysiskt våld osv i något endast vittnesmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in