2023-12-20, 09:35
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Hur vet du att man inte ljuger i väst? Kolla vår egen politik? Kolla hur vi blev förda bakom ljuset av våra politiker angående massinvandring och mångkultur? Kolla hur Republikaner och Demokrater i USA ohämmat ljugit om varandra. Men du anser alltså inte att vi ljuger? Eller menar du att vi inte ljuger när det gäller krig? Fråga 400.000 döda Irakier om de tycker väst ljuger? Verkligen chockad över din naivitet… samtidigt fick jag mig ett gott skratt. Tackar för det! :-)

Alla ljuger. Du ljuger. Jag ljuger. Precis alla ljuger.

Vet du hur man kan se att Putin, Lavrov, Peskov, Nebenzya m fl ryssar ljuger?

De öppnar munnen.

Indierna fanns Lavrovs lögner så uppenbara att de garvade.
I FN blev man upprörd över hur Ryssland kunde sitta och dra historier om vad som helst. I samma stund som Ryssland vill stoppa Ukraina från att tala i FN.

Nej. Jag hatar inte ryssar eller Ryssland. Varför skulle jag göra det? Vad finns det för skäl till att hata ryssar?
Vad har Ryssland gjort som skulle kunna får någon, att hata de?
Citera
2023-12-20, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Vad är Pasakivi för struts egentligen, har funderat på många gånger hur han kan stå och va så självsäker på ukrainas stridsförmåga men han har väl endast läst "rätt' uppdateringar från kriget, en överstelöjtnant.

Det är "vi såg det inte komma' varning, det är både skrämmande och pinsamt att man inte har bättre koll än så.

Visst trodde många att början på Ukrainas offensiv skulle sätta djupa kilar i ryssarna men när dom stångat i flera månader så borde kanske något ljus gått upp för honom?

Får ge han lite credd som pudlar äbdå men jag är faktiskt riktigt förbryllad

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/paasikivi-om-kriget-i-ukraina-ser-morkare-ut-nu/
Kanske P är smartare än du tror när han kommenterar. Han har full koll, men inte operativ längre.
Han har ägnat stor del av sitt liv som officer. med inriktning på underrättelse och taktik för att slå ut ryssland under kalla kriget och nu.
Citera
2023-12-20, 09:40
Medlem
Overminds avatar
De här artiklarna och folket som säger att Putin kommer attacker Nato är ju sjuka i huvudet. Hur kan Ryssland ens få till soldater för och attackera flera länder? Det är fysiskt omöjligt och USA propaganda.
Citera
2023-12-20, 09:50
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ja, jag ser ju inte det du och andra vill se. Jag konstaterar dock snarare att jag inte vet och de ”bevis” som lagts fram har inte övertygat mig. Att ryssar ”generellt är svin” räcker inte som bevis för mig. Jag har tålmodigt tittat på klippen ni skickat men tyvärr inte blivit övertygad. Öppna ögonen istället. Om det skett i den omfattning som sig borde det krylla av klipp där ryska soldater skjuter ukrainska civila i huvudet med automatkarbin. Den typen av bilder finns ju för fan till och med från Vietnam-kriget… långt innan var och en hade mobiltelefon. Köper inte detta. Sorry. Men ni får tro på detta bäst ni vill.
Därför finns det ju experter, utredare med specialkompetens, satellitbilder, teknisk bevisning osv.
Citera
2023-12-20, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Haha, ja du. Han har tränat hela sitt liv men aldrig gått en match. Detta såg DN igenom och när han började få obekväma frågor blev det jobbigt 🤡

Hela svenska försvaret tränade varje dag under kalla kriget och fortfarande utan att gå en enda match förutom en del utlandsuppdrag.
Under hela denna långa period visar alla utvärderingar på hög kvalite', både på material och personal.
Det är ingen tillfällighet att NATO vill ha in Sverige i sin organisation.
Putin och Lavrov fixade biffen åt NATO, med sina hot mot Sverige och Finland.
Citera
2023-12-20, 10:02
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
De här artiklarna och folket som säger att Putin kommer attacker Nato är ju sjuka i huvudet. Hur kan Ryssland ens få till soldater för och attackera flera länder? Det är fysiskt omöjligt och USA propaganda.
I ett längre perspektiv är det inte omöjligt. Vinner Trump presidentvalet så kan han verka för att USA lämnar NATO. Med ett försvagat Europa och en konflikt mellan USA och Kina över Taiwan så är det inte särskilt otroligt att Ryssland gör ett försök att ta de baltiska staterna.

Putin och hans regim gör ingen hemlighet av att vilja återställa Sovjetunionen.
Citera
2023-12-20, 10:04
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, ryssarna samlar för ännu en självmordsattack vid Bakhmut och Avdiivka, kommer den till julafton eller tidigare är frågan.

Citat:
20.12.2023 uppdateringen och julen närmar sig med stormsteg. Kommer turisterna att ge oss en smällkaramell på julafton? Mycket tyder på det, vid Avdiivka och Bakhmut ser vi förberedelser på en storoffensiv. Alla trupper bakom 1 försvarslinjen är satta till kontaktlinjen. Om turisterna misslyckas, vilket jag är säker på att de gör, har de använt merparten av de nya resurser som deras allierade har försett dem med. Nu borde vi ha haft 100-tals av robotplattformarna till förfogande samt tusentals drönare. Tyvärr har vi inte det så vi fightas med vad vi har.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2023-12-20, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Hela svenska försvaret tränade varje dag under kalla kriget och fortfarande utan att gå en enda match förutom en del utlandsuppdrag.
Under hela denna långa period visar alla utvärderingar på hög kvalite', både på material och personal.
Det är ingen tillfällighet att NATO vill ha in Sverige i sin organisation.
Putin och Lavrov fixade biffen åt NATO, med sina hot mot Sverige och Finland.
Det svenska försvaret under kalla kriget och nu kan inte jämföras. Det är som dag och natt. Våra egna generaler säger att vi bara just nu kan försvara ett ställe i några dagar innan vi måste ge upp, därav anslutningen till NATO. Det kostar för mycket pengar och tid att rusta upp en bra armé.

För övrigt så har inte P gjort lumpen i Sverige utan i Finland. En av hans bättre val i livet.
Citera
2023-12-20, 10:08
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
I ett längre perspektiv är det inte omöjligt. Vinner Trump presidentvalet så kan han verka för att USA lämnar NATO. Med ett försvagat Europa och en konflikt mellan USA och Kina över Taiwan så är det inte särskilt otroligt att Ryssland gör ett försök att ta de baltiska staterna.

Men hur skall det gå till? Ockupera ett land kräver många 100.000-tals soldater och Ryssland har väl bara max 1 miljon soldater kvar?
Citera
2023-12-20, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck

USA kommer aldrig lämna Nato - T kan inte riva av ett 70 årigt förbund på 4 år om han ens så ville. Den makten har inte en president i USA.

Däremot måste Europa börja ta ansvar för sin egen säkerhet och inte förlita sig på jänkarna. För eller senare kommer de svika oss. Pengar och material kommer inte rädda oss för den stora drabbningen. Förövrigt är inte Baltikum det som hotar vår säkerhet mest utan den dagen vitryssarna tröttnar på sin diktator och vill största honom - då kommer Putin definitivt kliva in och ta över det landet.
Citera
2023-12-20, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Det svenska försvaret under kalla kriget och nu kan inte jämföras. Det är som dag och natt. Våra egna generaler säger att vi bara just nu kan försvara ett ställe i några dagar innan vi måste ge upp, därav anslutningen till NATO. Det kostar för mycket pengar och tid att rusta upp en bra armé.

För övrigt så har inte P gjort lumpen i Sverige utan i Finland. En av hans bättre val i livet.

Du tror att försvaret organiseras och leds som under kalla kriget?
Sveriges försvar organiseras om sedan flera år för att kunna rycka ut till grannländer med hög slagstyrka.

https://www.dn.se/sverige/nya-armechefen-nato-flyttar-forsvaret-av-sverige-osterut/

"På markstridsskolan är tre officerare så djupt engagerade i att slå en luftlandsatt fiende att de knappt hinner tala med besökarna: stående t v arméförvaltare Kenneth Felldén och arméchef Jonny Lindfors t h. Foto: Veronika Ljung-Nielsen"
Citera
2023-12-20, 10:31
Medlem
Citat:
Nej det är det inte. Fattar du inte detta så är du korkad bortom hopp.
Han satte kärnvapenstyrkorna i höjd beredskap. Alltså ifall väst fick för sig att anfalla. Som du säkert minns fanns det trots allt politiker i väst som yrade om ”pre-emptive strikes”. Galningen Sikorsky t.ex. Så vem har hotat vem egentligen?
Helt fel analys från ett putin freak ,, detta var ett glasklart hot av kärnvapenanvändning i syfte att avskräcka väst från inblandning i Ukraina,,släpp relingen o inse vad det är för kreatur du gjort till herre,,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in