2023-11-14, 16:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Jag har väl aldrig hävdat att det inte förekommer korruption i Ryssland? Jag har dock påstått att Ukraina och Ryssland spelar i samma liga. Båda länderna är genomkorrupta.

Och då är det rimligt att Ryssland invaderar Ukraina? Eller vad är poängen?
Citera
2023-11-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ja, det är verkligen anständigt att vi stöttar pissregimen i Kiev som kommer skicka alla unga Ukrainare att dö i ett fullständigt meningslöst krig som hade kunnat lösas på diplomatisk väg.

Tyvärr, vatnik. Det går inte att utöva diplomati med pissregimen i Ryssland. Jag är stolt över att vi hjälper Ukraina att försvara sig mot naziryssland.
Citera
2023-11-14, 16:10
Medlem
Citat:
Jag har väl aldrig hävdat att det inte förekommer korruption i Ryssland? Jag har dock påstått att Ukraina och Ryssland spelar i samma liga. Båda länderna är genomkorrupta.

Källa på att de är lika korrupta, tack!
Citera
2023-11-14, 16:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja, det är verkligen anständigt att vi stöttar pissregimen i Kiev som kommer skicka alla unga Ukrainare att dö i ett fullständigt meningslöst krig som hade kunnat lösas på diplomatisk väg.

Det är väl ändå Putin bär skulden där? Han anfaller, och då blir Kyiv en pissregim för att de har mage att försvara sig?

Det är ju ryssar som mördar alla ukrainarna. Det är ryssar som startade det meningslösa kriget.

Du är ju helt rubbad.
Citera
2023-11-14, 16:18
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Båda länderna har stora minoritetsbefolkningar. Tror du på allvar att Ryssar, Ungrare, Rumäner och Turkar känner sig väl behandlade av naziregimen i Kiev. Om du söker så hittar du en hel del hur de upplever Kiev. Och då pratar jag inte bara om efter Rysslands invasion utan även innan.
Klarläggande tack:
När du skriver "naziregimen i Kiev", är det ett skrivfel eller menar du på fullt allvar att Ukrainas judiske president är nazist?
Citera
2023-11-14, 16:20
Medlem
Area55s avatar
Citat:

Citat:
Jovisst, håller i grunden med om det du skriver. Men här är det lite väl mycket som talar för att det inte bara är ”coolhets-nazism”. Azovbataljonen var ju långt ifrån enda grupperingen som terroriserade minoriteter i Ukraina, finns en handfull till. Förutom nazistiska attribut som hakkors och vargkors både i form av fanor och tatueringar så dessa hyllningar av Stepan Bandera av även myndighetspersoner och politiker samt alla dessa rasistiska uttalanden som dessutom spridit sig långt utanför Ukraina (bl.a. i detta forum). Lite för mycket grejer för att ignorera.

Jag skrev:
En intressant artikel.
Citat:

Därför används Azovbataljonen i den ryska propagandan

Trots att Azovbataljonen utgör en bråkdel av den ukrainska militären har den blivit otroligt viktig för den ryska propagandan.

– Det är det mest effektiva sättet att svartmåla sin fiende, att beskriva dem som nazister, säger SVT:s utrikesreporter Carl Fridh Kleberg.

Ryssland har gett Ukrainas högerextrema Azovbataljon skulden för flera uppmärksammade attacker under kriget i Ukraina. Landets försvarsdepartement har bland annat skyllt en attack mot en teater där hundratals civila sökt skydd i Mariupol på bataljonen, och landets utrikesminister Sergej Lavrov har rättfärdigat en attack mot ett sjukhus genom att hävda att bataljonen haft en bas där.

Bataljonens extremnationalistiska ideologi, med antisemitiska och nazistiska kopplingar, gör den till ett kraftfullt vapen för Ukrainas motståndare.

– I grund och botten handlar det här om andra världskriget och den sovjetiska framgången mot Nazityskland, som ju är hjärtat i den moderna ryska statsnationalismen, säger Carl Fridh Kleberg, på plats i Ukraina tillsammans med fotograf Lars Lyrefelt.

Hör mer om bataljonen, som hade omkring 900-2 000 man i den ukrainska militären i början av kriget.

Är det dessa 1200 man som allt står och faller med??
Ryssar vill inför egen publik, anspela på WW2 och det Fosterländska Kriget. Att man i sin egen historiebeskrivning, bortser från 17 september, ger saker ett löjes skimmer. Men nå väl.

Har du svalt samma propaganda om Nazister i Ukraina?
För att elda igång ryssar, pratar man om en fiende i termer av nazister. Det sätter igång hjärtat på en ryss.
En korkad ryss, kan troligen fås att tro att en jude som Zelensky är nazist.
Hur mycket ryss i hjärtat är du?

Sitter du och sprider ryska narrativ här på FB i Sverige? Vilken moralkompass har du?
Citera
2023-11-14, 16:24
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Tyvärr är den enda diplomatiska lösning Ryssland har kommunicerat en Anschluss av 1938 års modell.
Citera
2023-11-14, 16:31
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:

1: Du får inte skriva "krig", det heter "specialoperation". Har du inte lärt dig att det kan vara farligt för ryssråttor och quislingar som dig att avvika från instruktion?

2: "Lösas på diplomatisk väg" hur då? Genom samtal med regimen i Kreml, som bokstavligen fram till det klockslag som invasionen inleddes kallade alla - inklusive Sverige, EU och USA - för hysteriska och lögnare när man försökte göra just detta, dvs genom öppna och diplomatiska kanaler förmå Putin och hans förbrytarregim att inte starta kriget?

Man förhandlar inte med terrorister, mördare och efterlysta krigsförbrytare. Putin spelade sina kort för tidigt och nu finns ingen väg ut.
Citera
2023-11-14, 16:37
Medlem
raskenss avatar
Russky Mir! sånna är ryssarna. värt att citera:

Film på rysk misshandel med påk av egna soldater följt av skenavrättning. Soldaterna måste även gräva sina egna gravar, så djupa att de. Jag delar inte då det kan vara olagligt att dela kriminella övergrepp. Det är kanske ett tiotal ryska soldater som straffas på detta vis, varav åtminstone tre misshandlas med påk och två utsätts för skenavrättning. En med pistol som avfyras intill soldaten på marken, och en annan med automatkarbin som skjuts bara någon decimeter från huvudet på soldaten. Man kan anta att de om inte annat får permanenta hörselskador plus att det gör jävligt ont.

Russkij Mir som det heter. Att man torterar, våldtar och mördar ukrainare på ockuperad mark visste vi ju redan, liksom att Ryssland har spärrförband som skjuter flyende ryska soldater och även våldtar egna soldater inför publik som straff (det är ju inte homosexuellt för en kvinna har också de berörda kroppsöppningarna är förmodligen logiken …) var ju känt, men här filmar man och publicerar som skryt också.

https://cornucopia.se/2023/11/uppdateras-35-fpv-dronare-for-en-enda-pilot-under-en-natt-fortsatt-extrema-ryska-forluster-utan-fram gangar/

Fy fan, dessa vidriga terrorister kallat ryssar.
Citera
2023-11-14, 16:39
Medlem
raskenss avatar
Förlusterna är nu nästan 1:10 ukrainskt vs ryskt fordon, ryska förluster är kolossala:

https://x.com/AndrewPerpetua/status/1724264579180437775?s=20
Citera
2023-11-14, 16:43
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Russky Mir! sånna är ryssarna. värt att citera:

[i] Film på rysk misshandel med påk av egna soldater följt av skenavrättning. Soldaterna måste även gräva sina egna gravar, så djupa att de. Jag delar inte då det kan vara olagligt att dela kriminella övergrepp. Det är kanske ett tiotal ryska soldater som straffas på detta vis, varav åtminstone tre misshandlas med påk och två utsätts för skenavrättning. En med pistol som avfyras intill soldaten på marken, och en annan med automatkarbin som skjuts bara någon decimeter från huvudet på soldaten. Man kan anta att de om inte annat får permanenta hörselskador plus att det gör jävligt ont.

Jag skulle tro att det är denna filmsnutt som åsyftas.

https://twitter.com/UKikaski/status/1724442859816857809
Citat:
Welcome to the Mir! An amazing video of Russian soldiers being punished with translation.

At least we know what Wagner's job is now. Note the arm patches.

These Izgoi are being punished for being on drugs during and AFU assault on their position resulting in the loss of an entire company.

They are accused of taking "salt" which most likely refers to "flakka" (alpha-PVP) which is similar to the street drug called "bath salts."

"zhuk" is slang for a lowlife worm or bug
.
Citera
2023-11-14, 16:48
Medlem
Jag har svårt att hänga med just nu men jag arbetar mentalt med det stora problemet att ryzzka pedofiler ligger på marken som om dom vore döda. Dom hör eller ser att Ukraina har uppe drönare eller har något annat förvarningssystem som varnar dom bögkriminella.

Ukraina får nog ändra taktik och ha kraftigare laddningar som släpps och man måste gå över till klusterammunition för jag är övertygad om att pride-soldaterna inte ligger stilla om dom blir splitterskadade.

Ja det är ett problem. Hur många laddningar skall man offra? Minns att Sverige bekämpade grodmän med chockladdningar på 1990-talet. Vi var bäst.

Anses det inhumant att använda napalm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in